کد خبر: 69796 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 ژانویه 2015 - 21:12

رئیس پلیس فتا گیلان:

48 درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز است

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: بیشترین جرم سایبری گیلان با 48 درصد مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی افراد است.

به گزارش خوبان، ایرج محمدخانی عصر امروز در نشست انتظامی گیلان گزارشی از وضعیت سرقت‌های اینترنتی عابر بانک را ارائه و اظهار کرد: بیشترین سرهنگ-محمدخانیجرایم سایبری گیلان با 48 درصد مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی افراد است.

وی با اشاره به اینکه 37 درصد شیوه و شگرد برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی افراد، با سوءاستفاده از اعتماد صاحب کارت عابر بانک به وقوع پیوسته است، افزود: این در حالی بوده که بارها عدم اعتماد بی‌ جا به دیگران و افراد ناشناس به صاحبان عضو شبکه‌های شتاب از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس پلیس فتای گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون پلیس مجرمان را در تحقق اهداف شوم و پلیدشان ناکام گذاشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون چنین جرایمی به صورت قابل ملاحظه‌ای در استان به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو با اندک دانش فنی به دنبال فرصتی هستند تا با به دست آوردن اطلاعات کارت عابر بانک افراد و دسترسی غیر مجاز به حساب آنها از دستگاه‌های خودپرداز و پایانه فروش سوء‌استفاده کنند.

محمدخانی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی یادآور شد: عدم آشنایی با نحوه کار سیستم‌های خودپرداز و دستگاه‌های پوز می‌تواند ضریب امنیت نسبی حساب بانکی آنها را به مخاطره اندازد.

وی از صاحبان کارت‌های عضو شبکه‌ شتاب خواست تا با فراگیری آموزش‌های لازم و آشنا شدن با قابلیت‌های حوزه بانکداری الکترونیک امنیت کارت بانکی خود را بیش از پیش فراهم کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان مسدود کردن حساب و انتقال آن به حساب دیگر به صورت برخط حتی در خارج از سرویس اداری و روزهای تعطیل را اقدامی پیشگیرانه در سرقت‌های اینترنتی عابر بانک‌ها عنوان کرد.

وی تغییر رمز عابر بانک، فعال کردن سامانه (SMS BANK)، زمان افتتاح حساب و… را از دیگر اقدام‌های پیشگیرانه عنوان کرد و با معرفی سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR و پست الکترونیک این پلیس به نشانی GFATA@POLICE.IR از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از این طریق گزارش کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/99


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads