کد خبر: 68162 - تاریخ: چهارشنبه، 24 دسامبر 2014 - 16:27

کوچکی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر:

دولت بودجه را بلندپروازانه بسته است/ افزایش 12 درصدی بودجه بخش آموزش

نماینده رشت در مجلس با بیان این که امسال حدود 12 درصد بودجه بخش آموزش افزایش یافته است گفت: به لحاظ بودجه ای، سال سختی را پیش رو داریم.

به گزارش خوبان: جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر در خصوص تغییرات بودجه امسال نسبت کوچکی-نژادبه سال گذشته با بیان این که حجم بودجه امسال نسبت به سال پیش افزایش داشته گفت: بودجه عمومی دولت حدود 266 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که با واقعیت سازگاری ندارد.

نماینده رشت در مجلس با بیان این که امسال حدود 12 درصد بودجه بخش آموزش افزایش یافته است گفت: به لحاظ بودجه ای، سال سختی را پیش رو داریم.

وی با اشاره به این موضوع که کاهش قیمت نفت یقینا روی مالیات و سایر درآمد های دولت تاثیرگذار است، اظهار داشت: مجلس باید تلاش کند تا بودجه را واقعی ببیند.

کوچکی نژاد افزود: امسال دولت 44 هزار میلیارد تومان از بودجه را به بحث عمرانی اختصاص داده که رقم بسیار بالایی است . در سال 1393 که وضعیت اقتصادی بسیار بهتر بود تنها 30 هزار میلیارد تومان بودجه برای بحث عمرانی اختصاص یافته بود.

این نماینده مجلس با بیان این نکته که شاید دولت روی 10 درصدی که از صندوق توسعه ملی برداشت کرده در بحث عمرانی حساب می کند یادآور شد: دولت بودجه امسال را تا حدی بلند پروازانه بسته است.

کوچکی نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که بستن بودجه با نفت 70 دلاری واقع بینانه است یا خیر گفت: پیش بینی شده که نفت به 60 دلار هم برسد. اما مجلس احتمال دارد جابجایی های انجام دهد و قیمت نفت را بر اساس قیمت واقعی در بودجه در نظر بگیرد. تلاش ما در کمیسیون تطبیق هم این است که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/57


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads