کد خبر: 64992 - تاریخ: جمعه، 14 نوامبر 2014 - 18:37

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

اگر تحریم ها به قوت خود باقی باشد مذاکرات یک ساله دستاورد قابل ملاحظه ای نخواهد داشت

امام جمعه خمام گفت: آمريکايي‌ها مي خواهند با وجود مهارکردن برنامه هسته اي ايران، همچنان شالوده تحريم‌ها را حفظ کرده و تنها بخشي از آنها را، آنهم با قيد پذيرش باج خواهي هايش توسط ايران به حالت «تعليق 2 ساله» و نه «لغو دائمي» در آورند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی گفت: كتاب و كتابخوانى در فرهنگ اسلامى از اهميت والايى برخوردار است.

 

امام جمعه خمام با بیان این که  امروزه با وجود انواع نرم افزارها، هنوز كتابخوانى مهمترين راه فراگيرى دانش به شمار مى‏ رود اظهار داشت: جمهورى اسلامى ايران نيز از روزى كه پايه‏ گذارى شد، مردم را به كتاب خوانى و نگهدارى حرمت كتاب در همه‏ زمينه‏ هاى دينى و علمى و ادبى فراخوانده و هر سال به مناسبت هاى گوناگون نمايشگاه هاى كتاب در تهران و شهرستان ها برپا كرده است.

 

خطیب جمعه خمام همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال علامه سید محمد حسین طباطبایی در 24 آبان ماه، ایشان را يکي از دانشمندان و فقهاي بلند پايه و مفسر بزرگ قرآن کريم نامید و گفت: اين عالم بزرگ علاوه بر تربيت شاگردان نامدار، کتاب هاي ارزشمندي هم از خود بر جاي گذاشتند که چراغ راه علماء، طلاب و محصلين علوم دينيه و برخي از رشته هاي دانشگاهي امروز ما است.

 

حجت الاسلام عاشوری  موضوع اصلي در چالش هسته‌اي با غرب را لغو همه جانبه تحريم‌هاي ظالمانه دانست و افزود: آمريکايي‌ها مي خواهند با وجود مهارکردن برنامه هسته اي ايران، همچنان شالوده تحريم‌ها را حفظ کرده و تنها بخشي از آنها را، آنهم با قيد پذيرش باج خواهي هايش توسط ايران و تأئيد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به پاي بندي ايران به تمام تعهداتش به حالت «تعليق 2 ساله» و نه «لغو دائمي» در آورند. 

 

دکتر عاشوری با بیان این که وزير امور خارجه کشورمان، بر لغو کامل تحريم‌ها و افزايش ظرفيت غني‌سازي ايران تأکيد کرده است گفت: انتظار هم همين است و کمتر از آن به هيچ وجه از سوي ملت شهيد پرور ايران قابل پذيرش نيست.

 

امام جمعه خمام در پایان متذکر شد: اگر بنا باشد در توافق نهايي، «تحريم»ها همچنان به قوت خود باقي باشند، اين مذاکرات يک ساله، هيچ دستاورد قابل ملاحظه‌اي براي ما نخواهد داشت. جز اطمينان هر چه بيشتر به اينکه آمريکا قابل اعتماد نيست و بايد همچون گذشته، به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خود بازگرديم.

 

انتهای پیام/24


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads