کد خبر: 61485 - تاریخ: شنبه، 4 اکتبر 2014 - 20:03

امام جمعه خمام عنوان نمود:

بهانه آمریکا برای نابودی زیرساختهای سوریه؛ محروم ساختن داعش از مراکز پول ساز

حجت الاسلام عاشوری بهانه آمریکا برای نابودی زیرساختهای سوریه را محروم ساختن داعش از مراکز پول ساز معرفی کرد و تصریح نمود: اين کار آمریکا، بيشترين زيان را به محور مقاومت مي زند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز عرفه، اين روز را روز نزول بركات و رحمت‌هاى بى‏پايان از طرف خداى متعال بر بندگان شايسته او دانست و افزود: ویژگی مهم روز عرفه که در سایر اعیاد و مناسبت ها دیده نمیشود، اهميت توجه و نيايش با خداى متعال است به قدری كه فرموده‌اند: اگر روزه گرفتن باعث سستى در عبادت و دعا بشود، روزه نگيريد.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس در مهر ماه سال 1357، اظهار داشت:  در مدت اقامت چهارماهه امام در پاريس، نوفل لوشاتو، به مهم‏ترين مركز خبري جهان و كانون انقلاب اسلامي تبديل شد.

 

حجت الاسلام عاشوری عید قربان را از اعیاد بزرگ اسلامی نامید و خاطرنشان کرد: عيد قربان، يادآور فداکاريهاي حضرت ابراهيم(عليه السلام) و انتصاب او از سوي خداوند به مقام امامت است که مايه ذُخر و شرف و کرامت حضرت محمد(صلي الله عليه و آله وسلم) و عترت طاهرينش مي باشد.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه ها، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را يك مجموعه گسترده و با وظايف فراوان معرفی کرد و تصریح نمود: تنوع وظايفى كه به اين نيرو مربوط مى‏شود به‏ حدى است كه همه عرصه‏هاى مختلف فرهنگى و اجتماعى و اقتصادى و سياسى و امنيتى و… را شامل مي شود.

 

دکتر عاشوری گستره نیروی انتظامی را کل کشور عنوان نمود و اضافه کرد: مهمترين کار نیروی انتظامی ايجاد امنيت است. اگر امنيت نباشد، بسيارى از خيرات جامعه، از آن جامعه رخت خواهد بست. بدون امنيت، نه خوراك لذتى مى‏بخشد، نه خانواده انسى ايجاد مى‏كند و نه شغل و درآمد فايده‏اى مى‏دهد.

 

وی با اشاره به نوع رفتار مقامات آمریکایی با پدیده تروریسم گفت: آمريکا هيچ مشکلي با «تروريسم» ندارد. چون که اولاً منطقه اي که تروريستها در آن حضور دارند، با کشورش بسيار فاصله دارد؛ و ثانياً سياست آمريکا  بر اين است که منطقه خاورميانه هميشه دچار مشکل و بحران باشد.

 

امام جمعه خمام یادآور شد: آمریکا محيط امنيتي ايران، عراق، سوريه و لبنان را نا آرام و حساس مي‌خواهد؛ مضافاً بر اينکه مشکل اصلي آمريکا در منطقه، جبهه مقاومت است، نه تروريسمي که خودش بوجود آورده است.

 

دکتر عاشوری با اشاره به سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سوریه، در خصوص علت این سفر گفت: يکي از اهداف آمريکا در حملات هوايي به سوريه، نا امن کردن مرزهاي بين اين کشور و لبنان مي باشد تا بدين وسيله کشور لبنان را هم به اين بازي خطرناک بکشانند. لذا به منظور خنثي سازي چنين توطئه اي بوده که دريابان شمخاني سفري به سوريه و لبنان داشت تا حمايت کامل و تمام ‌عيار ايران از محور مقاومت را اعلام کند.

 

امام جمعه خمام، بهانه آمریکا برای نابودی زیرساخت های سوریه را محروم ساختن داعش از مراکز پول ساز معرفی کرد و تصریح نمود: اين کار آمریکا، بيشترين زيان را به محور مقاومت مي زند. چون تروريستها که سرانجام از بين خواهند رفت؛ ولي چيزي که براي نظام سوريه باقي مي ماند، يک کشور ويران است بدون منابع درآمدزا!

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان اظهار داشت: آنها در جنگ پنجاه روزه غزه، همين بلا را بر سر فلسطينيان ساکن در اين منطقه آوردند؛ به طوري که اکنون مردم غزه از کمترين امکانات فرهنگي، آموزشي و بهداشتي محروم هستند؛ لذا ضروري است که کمک هاي لازم به آنها صورت گيرد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads