کد خبر: 53821 - تاریخ: دوشنبه، 23 ژوئن 2014 - 21:08

صبح امروز و در سالن کنفرانس شهرداری خمام؛

جلسه شورای شهر خمام با محوریت ساخت یادمان شهدای خمام برگزار شد+ تصاویر

جلسه ساخت یادمان شهدای شهر خمام صبح امروز با حضور مسئولین بخش و جمعی از خانواده معظم شهدا در سالن کنفرانس شهرداری خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: جلسه ساخت یادمان شهدای شهر خمام صبح امروز با حضور مسئولین  بخش و جمعی از خانواده معظم شهدا در سالن کنفرانس شهرداری خمام برگزار شد.

در این جلسه که توسط شورای شهر خمام برگزار شد، هر یک از حاضرین در خصوص ساخت یادمان شهدا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شهدای ما قهرمانان ما هستند

سرگرد خوارزم اکبری با بیان اینکه شهدای ما در ۸ سال دفاع مقدس اجازه نداده که حتی یک وجب خاک ایران به یغما برود، گفت : شهدای ما قهرمانان ما هستند و جای خالی تابلوی این قهرمانان واقعی در شهر احساس می‌شود.

فرمانده‌ی حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم (ع) خمام، ادامه داد : دشمن سعی دارد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه دار کرده و بین نسل اول، دوم، سوم و چهارم فاصله انداخته تا نسل سوم و چهارم اعتقادی به شهدا نداشته باشند، چرا که خودشان به شهادت معتقد نیستند.

به گفته‌ی وی، ماهواره و تبلیغات سوء دشمنان اثر مخربی بر جوانان ما گذارده است. وی ساخت یادمان شهدا را کمترین کار در راه شهدا دانسته و تصریح کرد : معتقدم باید تندیسی از شهدا با طلا ساخت، چرا که هرچه داریم از آنها داریم.

موفقیت های ما مرهون شهداست

جلیل غیاثی با بیان اینکه اگر امروز ما در میادین ورزشی و مباحث علمی حرفی برای گفتن داریم، قطعاً به پشتیبانی همین شهدا است، گفت : شهدا در پشت جبهه‌های حق علیه باطل خمیده خمیده راه رفته تا ما امروز سرافراز و ایستاده قدم برداریم.

سخنگوی شورای شهر خمام هدف از تشکیل این جلسه را ادای احترام مجدد خدمت خانواده‌های معظم شهدا اعلام نموده و اظهار داشت: ان شاالله بتوانیم همانند شهدا در راه راست گام برداریم.

مقام شهدا عالی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صادقی محقق خمامی، مقام شهدا را بسیار عالی دانست.

وی با بیان اینکه هرکس به نوبه‌ی خود باید برای شهدای این منطقه که برای احیای دین و کشورمان جانشان را دادند قدم بردارد، گفت : باید افکار و عقاید شهدا را به آیندگان منتقل کنیم.

حجت الاسلام صادقی ضمن تقدیر از شورای اسلامی شهر خمام بابت گام برداشتن برای شهدا، جمع شدن خانواده‌ی شهدا در کنار یکدیگر را ارزشمند دانست.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که برای جمع‌آوری اسناد، زندگی‌نامه و دست‌خط شهدای بخش خمام تلاش می‌کند تا آنها را در کتابی با همین مضمون به ثبت برساند، از خانواده‌ی شهدا تقاضا کرد هر اطلاعاتی ولو ناچیز در خصوص شهدای این بخش را در اختیار وی قرار دهند.

این محقق خمامی مزار شهدای شهر خمام را نماد این بخش دانسته و خواستار ذکر اسامی شهدای بخش خمام در یادمان شهدا شد.

ایران باید به عنوان یک نماد در دنیا بدرخشد

سید رضی مودب پور عضو شورای شهر خمام در این جلسه با بیان این که برگزاری چنین جلساتی کافی نیست گفت: نمی توان در یک جلسه تمام مشکلات را برطرف نمود.

وی با اشاره به حدیث « مداد العلما افضل من دما الشهدا» گفت: مصداق این حدیث اقدام ارزشمند علمای شهر خمام از جمله حجت الاسلام صادقی در راستای تدوین کتابی در خصوص زندگی نامه شهدای شهر خمام است.

عضو شورای شهر خمام با اشاره به تلاش نیروهای ارزشی و حزب اللهی خمام برای برگزاری مراسمات مذهبی  در بخش خمام ، گفت: نباید به این مراسمات بسنده نمود و آن ها را کافی دانست و جا دارد بیشتر از این ها وارد این قضایا شد.

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بحث فرهنگ و نام گذاری امسال به‌ نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اشاره نموده و اظهار داشت : تمام فکر استکبار این است که این قضیه را ریشه کن کرده و نمونه‌اش را می‌توانیم در عراق و سوریه مشاهد نماییم.

مودب پور در پایان گفت: ان شاالله دعای خانواده شهدا پشت سر این کشور اسلامی باشد تا ایران بتواند به عنوان یک نماد در سطح دنیا بدرخشد.

پیگیری ساخت یادمان شهدای خمام؛ از ابتدای کار شورای چهارم

 اسماعیل احمدنیا عضو دیگر شورای شهر خمام با اشاره به شرایط نابرابر ایران و عراق در طول دوران دفاع مقدس اظهار داشت: صدام در دوران جنگ کارتی را به نیروهایش داده بود که به وسیله این کارت می توانستند از انواع خدمات همچون بیمارستان، رستوران و … بدون پرداخت وجه استفاده کنند. اما در کشور اسلامی ما بعضی از سربازان حتی کرایه ماشین هم نداشتند تا به جبهه بروند. اما با این شرایط این عزیزان به جبهه رفتند و شهید شدند و اجرشان درنزد خداوند محفوظ است.

وی با اشاره به این که هدف شورای چهارم این بود که از ابتدای کار شورا ساخت یادمان شهدا را پیگیری نماید گفت: اما متاسفانه فرصت این کار پیش نیامد.

احمد نیا با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا به بهترین وجه ممکن، به برگزاری یادواره شهدا در بخش خشکبیجار اشاره نمود و گفت: وقتی در خشکبیجار یادواره شهدا برگزار می گردد، همه خانواده های معظم شهدای بخش در آن حضور می یابند که اگر بتوانیم این کار را در خمام نیز عملی کنیم، بسیار مطلوب است.

 

12

2

11

3 4 5 7

1

8 9 10
13

6

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط:

حجت الاسلام عاشوری: زنده نگه داشتن یاد شهدا ثمره ایمان در راه خداست

سید مجتبی حسینی نسب: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت وظیفه شورا است


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads