کد خبر: 51389 - تاریخ: شنبه، 24 می 2014 - 12:28

حجت الاسلام عاشوری:

همزمانی فتح خرمشهر با فتح خیبر تقارن بسیار مبارکی است

امام جمعه خمام فتح خرمشهر را يکي از بزرگترين حماسه هاي دوران جنگ تحميلي نامید و گفت: امسال سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد، مصادف با فتح خيبر در 24 رجب، توسط اميرالمؤمنين(ع) است که يک تقارن بسيار مبارکي است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر این روز را يکي از بزرگترين حماسه هاي دوران جنگ تحميلي نامید که طی آن رزمندگان مؤمن و شجاع ايران اسلامي موفق شدند خرمشهر را از چنگال نيروهاي متجاوز عراقي آزاد کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که با این پیروزی بزرگ براي هميشه درگيري هاي نظامي و ناامني هاي اجتماعي به خارج از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران منتقل شد، خاطرنشان کرد: امروزه وقتي که دشمنان اسلام مي خواهند با جمهوري اسلامي ايران بجنگند، مجبورند نبرد خود را در فلسطين و لبنان يا عراق و افغانستان و يا بحرين و سوريه آغاز کنند تا شايد دستشان به ايران اسلامي برسد، ولي همين سايه اقتدار ايران اسلامي در آن کشورها براي شکستشان کافي است.

 

9

 

امام جمعه خمام در ادامه به همزمانی سالروز فتح خرمشهر با فتح خیبر در سال جاری اشاره نموده و اظهار داشت: امسال سالروز فتح خرمشهردر سوم خرداد، مصادف با فتح خيبر در 24 رجب، توسط اميرالمؤمنين(ع) است که يک تقارن بسيار مبارکي است.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) در 25 رجب گفت: حضرت موسي‌بن جعفر(ع) در بيست سالگي به امامت رسيدند و حدود 35 سال امامت و 55 سال عمر با برکت و پر از مشقّت و سختي داشتند. از سخنان آن حضرت است که فرمود:  خطر و ضرر علاقه به رياست براي دين مسلمان از خطر و ضرر حمله گرگ‌هاي گرسنه به گله بدون چوپان بيشتر است.

 

حجت الاسلام دکتر عاشوری سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در 27 رجب را گرامی داشته و گفت: پيامبر اسلام(ص) حق عظيمي بر بشريّت دارد که آن شايستگي را پيدا کرده تا وحي سنگين الهي را دريافت کند و در اختيار بشر بگذارد و الاّ تحمّل دريافت وحي، در توان هر کسي نيست.

 

دکتر عاشوری با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: اميد مي‌رود با اجراي دقيق این سیاست ها، نگراني‌هاي کشور درباره مقوله‌ مهم جمعيت بر‌طرف شود.

 

14

 

امام جمعه خمام جمعیت را یکی از مولفه های مهم قدرت کشورها برشمرد و خاطرنشان کرد:  اگر کشوري ثروت و منابع فراواني داشته باشد، اما از نظر جمعيت کوچک باشد، هيچ جايگاهي در تقسيم قدرت جهاني ندارد. کشورهاي ثروتمند کوچک خليج‌فارس، نمونه کاملي از اين کشورها هستند که با وجود ثروت‌ فراوان، چون جمعيت بومي اندکي دارند، در مقولات امنيتي و سياسي به کشورهاي قدرتمند وابسته‌اند.

 

وی در پایان پیشنهاد داد تا با برطرف کردن موانع رشد جمعیت همچون ايجاد اشتغال، اعطاي تسهيلات ويژه، ترغيب به ازدواج و تشويق به فرزندآوري این مشکلات مرتفع گردد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads