به گزارش خوبان: جلسه شورای ترافیک بخش خمام صبح امروز در سالن کنفرانس بخشداری خمام برگزار شد.
در این نشست که با حضور رحیمی معاونت برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان رشت و سرهنگ شهیدی فرمانده راهور شهرستان رشت برگزار شد، استقامتی بخشدار خمام با اشاره به افزایش جمعیت در بخش خمام طی سال های اخیر گفت: جمعیت شهری خمام طبق سرشماری سال 1390، بالغ بر 17 هزار و 106 نفر می باشد و جمعیت شهری شهر خمام از خیلی از شهرهای استان گیلان همچون شفت، املش، رضوانشهر، سیاهکل و حتی رودبار بیشتر است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر افزایش تولید خودرو و وجود بافت سنتی خمام، باعث ایجاد ترافیک در این شهر می شود و این نیازمند یک مهندسی مجدد ترافیکی در شهر خمام احساس می شود.
اسقامتی ساخت کمربندی شهر خمام را یکی از مهم ترین مباحث ده سال اخیر این شهر دانست و افزود: گسترش شهرک سازی، ساخت مسکن مهر و ایجاد جایگاه CNG و احداث نمایندگی ایران خودرو از دیگر عوامل نمایان شدن بحث ترافیک در شهر خمام است.
بخشدار خمام تصریح کرد: پس از طراحی پروژه تقاطع غیر هم سطح و عدم پیش بینی دور برگردان از زیر پل برای ورودی به کمربندی، مشکلاتی برای ورود به شهر مخصوصاً برای اهالی ضلع جنوبی کمربندی یعنی اهالی خیابان فردوسی خمام که جمعیتی بالغ بر 70 خانوار می باشند ایجاد شد.
در جلسه شورای ترافیک تصمیم بر این شد که این کمربندی در قسمت بریدگی بسته شود که این موضوع اعتراضات شدید اهالی خیابان فردوسی را در بر داشت.
استقامتی افزود: در آذر ماه سال 1391، پس از بازدید میدانی و یک دوره بسته شدن این خیابان، تصمیم گرفته شد که رمپ ورودی و خروجی جایگاه CNG توسط شهرداری شن ریزی شود.
بخشدار خمام آمار فوت شدگان در این جاده از سال 1391 تا به امروز را سه نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 64 نفر مجروح و 66 مورد خسارت به خودرو نیز در این مدت وجود داشته و این آمار بزرگ فقط از حد فاصل تقاطع غیرهم سطح تا میدان ولیعصر می باشد.
انتهای پیام/
شایان شنوا در مسابقات اسب سواری گیلان به مقام دوم رسید
پوریا اقدام از عنوان قهرمانی خود در مسابقات شطرنج بهارنارنج کومله لنگرود دفاع کرد
از ۶۵ معلم نمونه شاغل و بازنشسته خمام تجلیل شد
تیم فوتبال ملوان در بندرانزلی مقابل هوادار متوقف شد
قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه امامزاده ابراهیم شفت محرز است