کد خبر: 23514 - تاریخ: یکشنبه، 21 آوریل 2013 - 21:30

امام جمعه خمام: شکست آمريکا در طبس، حمله فيل سواران ابرهه به خانه کعبه را در ذهن ها زنده کرد

خوبان خبر: امام جمعه خمام اظهار داشتند: اهميت واقعه صحراي طبس در آن بود که وقتي نظامي مردمي و اسلامي مورد عنايت خداوند باشد، حتي شن هاي بيابان هم مي توانند ماشين جنگي قدرتمندترين کشور جهان را درهم بکوبند و منهدم سازند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز جمعه  به امامت امام جمعه این شهر ، حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار گردید.امام جمعه خمام

ایشان در خطبه های دوم با اشاره به 29 فروردین ماه ، روز ارتش جمهوری اسلامی به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان و خانواده ی های آنان اشاره نمودند و افزودند:  مجموعه هاي نظامي جبهه استکبار به ويژه آمريکا، هر جايي که حضور پيدا مي کنند، مايه فساد اخلاقي و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.

حجت الاسلام عاشوری علت تجلیل از ارتش های دنیا را تنها به خاطر زورگویی و قدرتشان دانستند و اضافه کردند: ارتش جمهوري اسلامي ايران به دليل فداکاري و مجاهدت، مورد تکريم و پشتيباني مردم قرار مي گيرد. حضرت امام(ره) نيز هنگام پيوستن ارتش به بدنه ملت در زمان انقلاب را «لحظه شادي بندگان خدا و يأس ستمگران» ناميدند.

خطیب نماز جمعه ی خمام در ادامه به شعار انحلال ارتش در ابتدای انقلاب توسط برخی مغرضان و جاهلان اشاره کردند و تصریح کردند:  ولي حضرت امام(ره) با آن درايت خاص و هوشياري منحصر به فرد خود نه تنها بر حفظ تماميت ارتش بعنوان يک نيروي مقتدر نظام اسلامي تأکيد کرد بلکه چند روز بعد يعني دوم ارديبهشت همان سال 1358 دستور تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را نيز صادر نمود تا بازوي ديگري بر بازوان قدرتمند نظام اسلامي ايران بيفزايد. قدرتي که نه تنها از جنگ افزارهاي سخت و مادي بطور کامل بهره مند است، بلکه از جنگ افزارهاي نرم و معنوي نيز به نحو شايسته برخوردار مي باشد. و همه توان خود را در راه دين خدا به کار مي گيرد.

امام جمعه ی خمام، با اشاره به دوم فروردین ماه روز اعلام انقلاب فرهنگی، با تربیت و مودب ترین افراد را انسان های مومن و اهل مسجد وهیئت و بسیج دانستند.

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه هایشان به واقعه ی طبس در صحرای طبس اشاره کردند و آن را به حمله فيل سواران ابرهه به خانه کعبه تشبیه کردند و اهمیت این واقعه را در مورد توجه بودن نظام اسلامی ایران توسط خداوند متعال دانستند که حتی ریگ های بیابان هم مي توانند ماشين جنگي قدرتمندترين کشور جهان را درهم بکوبند.

خطیب جمعه ی خمام ادامه دادند: اين امدادهاي الهي است که هميشه حماسه سازي مي کند؛ نه طيف ها، گروه ها و احزاب سياسي که بعضاً کارنامه آلوده به جفا و خيانت هم دارند ولي در عين حال ادعا مي کنند که اگر حضور آنها مثلاً در عرصه انتخابات نباشد، حماسه سياسي تحقق پيدا نخواهد کرد و يا کسي جز خودشان قادر به خلق حماسه اقتصادي نيست. اين ها کساني هستند که سعي در به رکود کشاندن انتخابات نهمين دوره مجلس در اسفندماه 1390 را داشتند ولي ملت با شرکت 65 درصدي خود، يکي از بالاترين رکوردهاي مشارکت در تاريخ نه دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را رقم زدند. براي انتخابات 24 خرداد نيز ان شاء الله، حماسه بزرگتري رقم خواهند زد؛ چراکه هميشه ميزان مشارکت مردم در انتخابات رياست جمهوري، بيشتر از انتخابات مجلس بوده است.

حجت الاسلام عاشوری در انتها از عموم مردم متدین و متقی دعوت به عضویت در شورا نمودند و گفتند: چرا که افراد مؤمن و متعهد به نظام اسلامي سزاوارترند که در اين عرصه ي خدمت به مردم شرکت نمايند. همه ما بايد  ازاين نهادهاي اداري کشور از شوراها، دهياري ها،   بخشداري ها، فرمانداري ها و… حمايت کنيم؛ نه اينکه از اينها فاصله گرفته و انتقاد نماييم.

 

انتهای پیام/34


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads