کد خبر: 219034 - تاریخ: چهارشنبه، 26 ژانویه 2022 - 23:26

مهمترین درخواست مردمان خمام از رئیس جمهور در آستانه سفر به گیلان ؛

استقرار دستگاه های خدمات رسان در شهرستان تا راه اندازی بیمارستان و آغاز دوباره پروژه بهسازی و تعریض محور خمام به خشکبیجار

خمام به دلیل داشتن مناطق گردشگری و البته تازه تاسیس بودن این شهرستان علاوه بر داشتن مزیت‌های گوناگون نسبت به سایر شهرستان گیلان، مشکلات خاص خود را نیز دارد.

به گزارش خوبان خبر؛ یکی از اهداف دولت سیزدهم در سفرهای استانی شناسایی مشکلات و چالش‌های مردم و بررسی میدانی مشکلات است؛ خمام در روزهای آینده مقصد وزیر کشور خواهد بود شهرستانی که دارای ویژگی‌های فرهنگی؛ سیاسی و اجتماعی ، گردشگری همچین قرار گیری خمام  در مسیر کریدور شمال به جنوب  و جزو نزدیک ترین شهرهای گیلان به منطقه آزاد انزلی و فرودگاه بوده و ظرفیت های بالایی در حوزه جذب سرمایه گذار دارد.

خمام به دلیل داشتن مناطق گردشگری و البته تازه تاسیس بودن این شهرستان علاوه بر داشتن مزیت‌های گوناگون نسبت به سایر شهرستان گیلان، مشکلات خاص خود را نیز دارد.

یکی از مشکلاتی مردم خمام دسته پنجه نرم می کند نداشتن بیمارستان یا حداقل پلی کلینیک تخصصی در شهرستان است که با توجه به جمعیت حدود ۵۴ هزار نفری و براساس اظهارات اخیر مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ۲۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان  تحت پوشش تامین اجتماعی هستند ، ضروری بنظر می رسد برای  احداث اقداماتی از سوی دولتمندان انجام شود.

از مطالبات جدی و چندین مردم ساله شهرستان تکمیل پروزه تعریض جاده خمام به خشکبیجار است که بر اساس آمارموجود در ۸ سال گذشته شاهد داغ‌دار شدن بیش‌از ۶۹ نفر و مجروح‌شدن بیش‌از ۱,۰۴۵ نفر بودیم که باید برای حل مشکلات چاره اندیشی شود.

وضعیت نا بسامان میدان ولیعصر و شکل هندسی نامناسب آن در کمربندی شهرستان تازه تاسیس خمام، علاوه بر وقوع تصادفات متعدد،۲۰ سال است که اهالی حاشیه کمربندی این شهر با مشکل بلاتکلیفی زمین هایشان برای ساخت و ساز و خرید و فروش مواجه اندکه باید با تدبیر مسولان کشوری حل شود.

باتوجه به اینکه در سال گذشته بخش خمام به شهرستان تبدیل شده اما یکی دیگر از مطالبات به حق دیار خوبان استقرار دستگاه دولتی خدمات رسان است.

مردم خمام هم اکنون برای انجام کارهای اداری مجبور هستند برای حل مشکلات به رشت مراجعه کند که عدم استقرار دستگاه های خدمات رسان مانند بنیاد مسکن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت ، محیط زیست، بنیاد شهید و سایر ادارات دولتی مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

کشاورزی شغل اصلی مردمان شهرستان خمام محسوب می شود که با توجه به وچود حدود ۱۱۶۲۸هکتار سطح زیر کشت شالیزاری و کمبود بارش ها و نزولات آسمانی انجام لاینینگ و لایروبی انهار شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

معضل بیکاری به عنوان مهمترین مشکل شهرستان خمام به شمار می آید که یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار،تأسیس شهرک‌ و ناحیه صنعتی است که عزم جدی هیئت دولت و نمایندگان شهرستان خمام و رشت در مجلس را می طلبد. 

تجهیز و استاندارد سازی ایستگاه آتش نشانی شهرستان خمام که با توجه به وسعت شهرستان، تنها یک ایستگاه آتش نشانی در خمام بوده که از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات فاقد استانداردهای لازم برای اطفا حریق می باشد.

یکی دیگر مطالبان شهرستان،الحاق مجدد ۷ روستای یعنی جفرود بالا، کویشا، گورابجیر صحرا، فشتکه اول و دوم فتاتو و چاپارخانه در بخش مرکزی به منطقه آزاد انزلی است این روستاها سال‌ها در محدوده سازمان منطقه آزاد خدمات زیرساختی و رفاهی دریافت می‌کردند اما با خارج شدن از این منطقه از دریافت این خدمات محروم شده و در حال حاضر بلاتکلیف هستند.

  انتهای پیام/۲۲۵۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads