کد خبر: 214074 - تاریخ: شنبه، 31 جولای 2021 - 09:18

معاون رئیس جمهور؛

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیاردی برای فرودگاه گیلان/ امکان راه اندازی حمل خودرو با قطار

معاون رئیس جمهور، با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی جهت ارتقای امکانات فرودگاهی گیلان، یادآور شد: در کنار توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای، مسیر هوایی را برای جابجایی هموطنان مهیا خواهیم کرد.

به گزارش خوبان، محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با بیان اینکه یک حلقه مهم از کریدور شمال – جنوب در ایران قرار دارد، اظهار کرد: برای اینکه اتصال بنادر آستارا و انزلی به بنادر جنوبی کشور مهیا شود، باید راه آهن قزوین – رشت و سپس راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا را احداث می کردیم.

وی با اشاره به افتتاح راه اندازی قزوین رشت به عنوان طولانی ترین قطعه راه آهن گیلان، افزود: این مسیر ریلی از نظر فنی بسیار دشوار بود و باید کوه ها را حفاری می کردیم، اما یکی از زیباترین مناظر را دارد.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت به صورت روزانه فعالیت دارد، تصریح کرد: برنامه داریم تا مسافران بتوانند خودروهای خود را از طریق قطار حمل کنند و وارد استان شوند.

نوبخت، از تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین خبر داد و عنوان کرد: این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد. برای پروژه راه آهن رشت – آستارا نیز در حال تامین مالی هستیم، زیرا به واسطه تحریم ها، جمهوری آذربایجان امکان تامین مالی پروژه را ندارد.

وی با اشاره به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در تامین مالی پروژه خط ریلی رشت – آستارا، اضافه کرد: امیدواریم دولت سیزدهم جهت اتمام این محور مهم بین المللی اهتمام داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ، با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین نیز تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: این هشت کیلومتر ساده نیست و سراسر حفاری برای تونل و احداث پل داریم.

نوبخت، با اشاره به تخصیص عادلانه اعتبارات عمرانی برای همه استان ها از جمله گیلان، عنوان کرد: در کنار کارهای زیربنایی و عمرانی همچون سد و راه آهن و آزادراه و سد و پل و… از محرومین غافل نشدیم و با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد احداث مسکن برای مددجویان را در دستور کار قرار دادیم.

وی سهم گیلان را ۲۰۰۰ واحد مسکونی دانست که امروز ۱۷۴۰ واحد آن تحویل داده شد و عنوان کرد: ۱۶۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن احداث شده است.

معاون رئیس جمهور، از واگذاری همزمان ۸۰ هزار واحد مسکن محرومین طی امروز در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت مدیریت پسماند در سه استان شمالی است و با همکاری شهرداری رشت، امیدواریم مسئله سراوان حل شود. در حوزه تصفیه فاضلاب و احداث سدهای لاستیکی و پیشرفت قابل توجه دو سد مخزنی شفارود و پلرود جهت تامین آب کشاورزی نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافت.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی جهت ارتقای امکانات فرودگاهی گیلان، یادآور شد: به واسطه شرایط جوی منطقه، هواپیماها غالبا به واسطه ابر و مه با کاهش دید مواجه هستند لذا در کنار توسعه زیرساخت های ریلی و جاده ای، مسیر هوایی را برای جابجایی هموطنان مهیا خواهیم کرد.

نوبخت، با بیان اینکه امروز ساختمان کتابخانه مرکزی رشت را افتتاح کردیم، گفت: در دوران دانش آموزی شاهد اعتراضات مردم به خاطر احداث ساختمان استانداری در قسمتی از پارک شهر رشت بودم که بعد از انقلاب این کار متوقف شد و از فضای باقی مانده برای کتابخانه استفاده کردیم که خوشبختانه با تزریق اعتبارات، شاهد اتمام ساختمان آن هستیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به حادثه خیزی گیلان به ویژه در جریان برف و سیلاب، عنوان کرد: به دنبال برف سال ۹۸ اقدام به خرید ماشین الان راهداری به ویژه تجهیزات برفروبی برای استان کردیم و وضعیت مناسب است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا فرصت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در استان ها را تا ۳۱ شهریورماه تمدید کردیم، گفت: گیلان فرصت جذب این اعتبارات را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، دوران مدیریت خود را سراسر تلاش و خدمت بدون خیانت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: حقوق دریافتی من به عنوان عضو هیئت علمی است و از هفته آینده به دانشگاه برای تدریس باز می گردم لذا مردم به شایعاتی که در فضای مجازی درباره فعالیت های اقتصادی بنده مطرح می شود توجه نکنند، زیرا واقعیت ندارد و به دنبال هیچگونه فعالیت اقتصادی نبوده و نخواهم بود.

 

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads