کد خبر: 208291 - تاریخ: دوشنبه، 4 ژانویه 2021 - 09:44

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان:

تنها ۲۶۰ هزار گیلانی ثبت نام در سامانه «سجام» را تکمیل کرده‌اند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: ۲۶۰ هزار نفر از سهامداران گیلانی در سجام ثبت نام و احراز هویت کردند اما تعدادی فقط مرحله اول را انجام داده و احراز هویت نشده اند.

به گزارش خوبان ،سید رضا عظیمی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه کل مشمولان سهام عدالت در استان گیلان یک میلیون و ۹۳۱ هزار نفر است، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر سهام عدالت خود را به طور غیرمستقیم دریافت می‌کنند که ۴۵ درصد کل جمعیت گیلان را شامل می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم دریافت سهام عدالت، بیان کرد: در روش مستقیم، سهام شرکت‌های بورسی مستقیماً به حساب افراد انتقال داده شده و در دارایی‌های آنها ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در روش غیرمستقیم، شرکت سرمایه گذاری گیلان تأسیس شده و سهام ۳۶ شرکت در پرتفوی افراد قرار داده می‌شود و مردم سهامدار شرکت هستند.

عظیمی با بیان اینکه اگر سبد سهام در دو طرف (مستقیم و غیرمستقیم) یکسان باشد تفاوتی در میزان سوددهی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: البته ممکن است افراد در طول زمان اقدام به خرید و فروش سهام کرده یا شرکت سرمایه گذاری آن را مورد بازنگری قرار دهد که در این صورت میزان سود نیز تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سجامی شدن دو مرحله شامل ثبت نام و احراز هویت دارد، تصریح کرد: ۲۶۰ هزار نفر از سهامداران گیلانی در سجام ثبت نام و احراز هویت کردند اما تعدادی فقط مرحله اول را انجام داده و احراز هویت نشدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به دلیل ثبت نام در سامانه سجام، گفت: سجام یک سامانه الکترونیکی است و نظامات سهامدار شدن را الکترونیکی و هزینه‌ها را در بلند مدت کاهش می‌دهد.

وی افزود: سود شرکت‌های سرمایه گذاری از طریق سامانه سجام به حساب افراد واریز می‌شود و از مراجعات بعدی جلوگیری می‌کند همچنین سهامداران می‌توانند از طریق سجام در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شرکت کنند و خرید و فروش سهام نیز نیازمند ثبت نام در سامانه سجام است.

انتهای پیام/۲۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads