کد خبر: 205285 - تاریخ: شنبه، 3 اکتبر 2020 - 11:30

معاون گردشگری گیلان:

با حرکت های گروهی غیر مجاز گردشگری در گیلان برخورد می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تاکید کرد : حرکت های گروهی غیر مجاز گردشگری در استان به سبب اهمیت سلامت جان و امنیت گردشگران به شدت برخورد می شود.

به گزارش خوبان، حمید رضا آذرپور  افزود : در این راستا روز گذشته با هشت گروه که اقدام به برپایی حرکت های گروهی غیرمجاز (تحت عنوان تور بدون داشتن هیچ گونه مجوزی) کرده بودند، برخورد شد.
وی اظهار داشت: این اقدام با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس امنیت استان در مدخل ورودی شهرستانهای شفت، فومن، ماسال و در محل های تجمع شهر رشت و خروجی شهر به سمت رودبار و فومن و محل تجمع گروه های کوهنوردی انجام شد و از حرکت تعداد هشت گروه در ۳۰ دستگاه مینی بوس حامل ۳۷۰ زن و ۱۹۰ نفر مرد جلوگیری و از ادامه مسیر آنان ممانعت شد.
 وی توضیح داد: همچنین ۹ دستگاه مینی بوس حامل ۱۵۰ نفر در پلیس راه سراوان و در شهرستان شفت تعداد ۵ دستگاه به تعداد ۱۰۳ نفر و فومن ۲ دستگاه حامل ۵۱ نفر و در شهرستان ماسال تعداد ۴ دستگاه حامل ۸۶ و مابقی در شهر رشت متوقف و از ادامه مسیر آنان جلوگیری شد.
آذرپور بیان کرد: متاسفانه در تمامی گروه های توقیف شده شئونات اسلامی و پروتکل های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا رعایت نشده بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: یکی از آسیب‌های گردشگری در استان گیلان فعالیت‌ تورهای غیرمجاز است که در ماه های اخیر موجب خسارات جانی و مالی بسیاری شده است.
آذرپور اظهار داشت: همزمان با گشایش هتل ها و بازگشایی گردشگری در استان، اطلاعیه‌های این اداره‌ کل در خصوص گروه‌های غیرمجاز گردشگری شدت گرفته اما متاسفانه هنوز شاهد بروز اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیر مجاز را نخورند.
وی از گردشگران خواست : از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
وی افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و با عناوین جذاب بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می کنند؛ بطوریکه گاه مشاهده شده مسیرهای گردشگری تعریف شده از سوی این گروه ها مکان هایی است که هیچ گونه راه دسترسی ندارند.
آذرپوربا بیان اینکه برپایی حرکت های گروهی غیر مجاز گاه موجب آسیب های جبران ناپذیری برای استان می شود از گردشگران خواست : حتما پیش از هر گونه دریافت خدمات از دارا بودن مجوزهای لازم توسط این گروه‌ها اطمینان حاصل نمایند.
وی یادآور شد : اجرای تورهای گردشگری صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره‌کل با همراهی راهنمای مجاز کارت ‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند، طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.
آذرپورخاطرنشان کرد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads