کد خبر: 203529 - تاریخ: شنبه، 1 آگوست 2020 - 10:07

مدیرکل شیلات گیلان:

رهاسازی بیش از ۷ میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب بین‌المللی انزلی مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی ماهیان استخوانی

مدیرکل شیلات گیلان گفت: بیش از ۷ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور با هدف بازسازی ذخایر ماهیان ژنتیکی در تالاب بین‌المللی انزلی مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی ماهیان استخوانی رهاسازی شده است.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری ، مدیرکل شیلات گیلان گفت: بیش از ۷ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور تالابی تولید شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری شیلات استان با هدف بازسازی ذخایر ماهیان ژنتیکی در تالاب انزلی رهاسازی شده است.

او  تالاب بین‌المللی بندرانزلی را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی انواع ماهیان استخوانی اعلام کرد و افزود: این تالاب نقش بسیار مهمی در بازسازی ذخایر گونه‌های نایاب آبزیان دارد .

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش قیمت نهاده‌های ویژه آبزی‌پروری خبر داد و گفت: فعالان حوزه شیلاتی و آبزی‌پروران با مشکل افزایش قیمت نهاده‌های ویژه آبزی‌پروری مواجه هستند و ذرت، کنجاله سویا، پودر ماهی از جمله نهاده‌های مورد استفاده در زنجیره غذایی ماهی است که با نوسانات شدید قیمتی مواجه شده‌ است.

 مدبری،  با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌های اقتصادی آسیب دیده‌اند افزود: تسهیلات حمایتی کرونا به فعالان حوزه شیلات گیلان پرداخت می‌شود و اسامی فعالیت‌های قابل ثبت‌نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام شده و مشمولان می‌توانند مقدمات آن را انجام دهند.

او نرخ تسهیلات حمایتی کرونا را ۱۲ درصد و مدت استراحت برای بازپرداخت آن را ۲ ماه اعلام کرد و با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات حمایتی کرونا ۲۴ ماه تعیین شده است ، گفت: میزان تسهیلات برای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و هر بیمه نشده ۶ میلیون تومان اعلام شده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به عزم دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا به بخش‌های دولتی ، افزود: بدون شک با حمایت‌های مالی وپرداخت تسهیلاتی و پشتیبانی از حوزه تولید می‌توان آثار و تبعات ناشی از شیوع کرونا را به‌ویژه در بخش شیلات کم‌رنگ‌تر کرد.

مدبری با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی صید ماهی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: از طرفی دیگر در بخش آبزی‌پروری هم با کاهش  ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت محصولات در بازار روبه‌رو هستیم.

او پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در استان برای تولید و پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری را بسیار قابل توجه دانست و افزود: بر اساس آمار‌های موجود شیلات، پارسال ۵۱ هزار و ۱۲۹ تن ماهی پرورشی، ۵ هزار و ۹۸۸ تن ماهی سردابی و ۶۳۳ تن ماهی خاویاری در استان گیلان تولیدو روانه بازار شده است.

 

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads