کد خبر: 178846 - تاریخ: جمعه، 23 نوامبر 2018 - 11:20

استاندار گیلان خبر داد

انتصاب مدیرکل راه‌آهن استان گیلان تا هفته آینده

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیرکل راه‌آهن استان گیلان در هفته آینده منصوب می‌شود گفت: به مدیران راه‌آهن تأکید شده که قطارهای لوکس و زیبا به دلیل زیبایی مسیر خط ریلی در اختیار راه‌آهن گیلان قرار دهند.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج و فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تعداد شهدای استان گیلان با توجه به جمعیت استان و فاصله آن تا خط مقدم بسیار قابل‌توجه است و این‌همه جان‌فشانی واقعاً جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه قطار قزوین به رشت بدون مشکل فنی از تهران به قزوین و سپس به رشت رسید افزود: محور به‌خوبی تکمیل‌شده و مسائل جزئی را شرکت توسعه باید تکمیل و بررسی و به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای احداث این پروژه یک هزار ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده گفت: مبلغ هزینه شده برای راه‌آهن قزوین به رشت با نرخ امروز بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان است.

سالاری با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین رشت در اوایل بهمن‌ماه با حضور رئیس‌جمهور به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: ۴۱ کیلومتر پروژه ریلی محور رشت به بندرانزلی نیز در حال اجرا است و این پروژه زیاد سخت و کوهستانی نیست اما تا حدودی مشکل اراضی دارد و امکان بهره‌برداری آن تا سه سال آینده میسر است.

وی با بیان اینکه در بخش راه‌آهن رشت به آستارا تشریفات کار انجام‌شده افزود: راه‌آهن رشت به آستارا به بخش بین‌المللی نیز مربوط می‌شود و فاینانس این کار را کشور آذربایجان برعهده‌گرفته و پیمانکاران چینی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا این پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه افتتاح راه‌آهن قزوین رشت، تعداد مسافران استان را نیز افزایش می‌دهد تصریح کرد: برای چنین اتفاقی باید برنامه‌ریزی کرد و به همین دلیل به منطقه آزاد گفته‌شده که خودروهایی جهت حمل نقل از راه‌آهن به داخل شهرها و اقامت در مسافرخانه و بازدید از دریا برنامه‌ریزی کند و شرایط برای پذیرش در مناطق مختلف استان باید فراهم شود.

سالاری با بیان اینکه مدیرکل راه‌آهن استان گیلان در هفته آینده منصوب می‌شود گفت: به مدیران راه‌آهن تأکید شده که قطارهای لوکس و زیبا به دلیل زیبایی مسیر خط ریلی در اختیار راه‌آهن گیلان قرار دهند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads