کد خبر: 148186 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 سپتامبر 2017 - 10:22

بازی خودکشی؛

از چالش خطرناک “نهنگ آبی” به آسانی عبور نکنید!

چالش عجیب نهنگ آبی که گفته میشود به تازگی وارد ایران شده و به گفته رسانه ها تا کنون ۱۳۰ نفر تحت تاثیر این بازی اقدام به خودکشی کرده اند

به گزارش خوبان، « چالش نهنگ آبی»یا (the Blue Whale Challenge)نام یک بازی آنلاین است که در سال ۲۰۱۳ به راه افتاد و گفته شده توسط یک روان شناس روس برای حذف انسان های بدرد نخور جامعه ساخته شده است!

این بازی در کل دارای ۵۰ مرحله است و کاربر را در ۵۰ مرحله با خود درگیر میکند و باعث به وجود آوردن حالت خاص روانی در فرد میشود ، اگر بخواهید این بازی را ادامه ندهید با پیامهای تهدید آمیز رو به رو خواهید شد و آنها آدرسهای از نزدیکی محل زندگی شما (توسط مکان یاب موبایل ) برایتان میفرستاند و اگر اطلاعاتتان در این زمینه کم باشد فریب خورده و بازی را ادامه میدهید!

توجه داشته باشید اگر به پایان نرسد و با ارسال تصویر توسط شما تایید نشود به مرحله بعد نمیروید.

این توضیح کوتاهی بود از بازی “چالش نهنگ آبی” که تا کنون باعث خودکشی بیش از ۱۳۰ نفر شده است،نهنگ آبی یا Blue Whale نام یک نوع از نهنگ است که معمولا به صورت دسته جمعی به سال آمده و دست به خودکشی میزنند.

این بازی در روسیه شروع و شنیده شده که پایش به ایران نیز باز شده است؛ هیچ معلوم نیست که اگر این بازی در ایران رواج پیدا کند چه میشود

اگرچه میزان خودکشی در ایران از کشورهای اروپایی کم‌تر است، ولی این کشور در میان کشورهای اسلامی در جایگاه سوم از نظر رواج خودکشی قرار دارد. برپایهٔ آمارها، روزانه بیش از ۱۳ نفر در ایران خودکشی می‌کنند و بیشتر خودکشی‌ها در میان افراد ۱۵ تا ۳۵ ساله روی می‌دهد.

خودکشی در ایران، پدیده‌ای رو به رشد دانسته شده و ما نباید چشممان را روی این بازی که پایانش خودکشی است ببندیم و با این تصور که آنها فرهنگشان با ما فرق میکند از کنار این مسئله به آسانی عبور کنیم.

در حال حاضر اگر کلمه ” روش های ” را در قسمت سرچ گوگل تایپ کنید یکی از گزینه های پیشنهادی گوگل کلمه “روش های خودکشی” است؛ یکی از معیار های گوگل برای پیشنهاد این جملات محبوبیت آنها و تعداد دفعات سرچ آن در گوگل است!

دکتر سیدرضا اسحاقی، پزشک اجتماعی شایع ترین دلایل خودکشی را گسترش یأس و ناامیدی در سطح جامعه، اختلافات خانوادگی دانسته است (به نقل از سایت الو دکتر)

به نظر میرسد این بازی با شکار جوانانی که تفریح سالم و یا کاری برای انجام دادن ندارند و مجبورند تا در ساعات طولانی که بیکار هستند در فضای مجازی سیر کنند، در حال نزدیک شدن به هدف خود است.

اما چه کاری از دست بر می آید؟

اینکه در اولین فرصت سرور های این بازی فیلتر شوند شاید به نظر مقابله اورژانسی با این بازی خطرناک باشد اما مقابله اصولی و ریشه ای با این پدیده در مرحله اول آگهی خانواده ها از فضای مجازی است و شاید مرحله دوم ایجاد اشتغال و نشاط در بین جوانان است تا یاس و نا امیدی از ذهنشان رخت برکند و این انرژی زیاد جوانی به سمت بطالت نرود.

امیدواریم خانواده ها و مسئولین این گونه بازی های رایانه ای آنلاین را جدی بگیرند و با خیال راحت از کنار آن عبور نکنند تا در ایران شاهد تاثیر منفی اینگونه بازی ها نباشیم

 

معین مهدوی نیا / واران خبر

انتهای پیام/8789


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads