کد خبر: 137736 - تاریخ: یکشنبه، 23 آوریل 2017 - 09:30

رئیس هیات عالی نظارت گیلان:

کسانی باید وارد شورا شوند که منابع کشور را هدر ندهند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: باید مردم را آگاه کنیم تا به کسانی رای دهند که فردا از اموال مردم و بیت المال محافظت کنند، کسانی باید وارد شورا شوند که به مردم، کشور و دولت کمک کنند و منابع کشور را هدر ندهند.

به گزارش خوبان، سیدکاظم دلخوش، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان گیلان در گردهمایی ناظران، سرناظران و بازرسان انتخابات که در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد، اظهار کرد: مشروعیت نظام اسلامی ما بر دو پایه بسیاری مهمی استوار است که کشورهای اسلامی دیگر ندارند و آن رهبریت دینی و حضور مردم است.

وی افزود: ایران به عنوان ام القرآی جهان اسلام اگر در دنیا با سرافرازی حرفی برای گفتن دارد، اولین عامل آن رهبریت دینی و دومین عامل آن حضور و رای مردم است لذا اگر امروز موفق هستیم و توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم به دلیل مشروعیت نظام به رهبری دینی و حضور مردم است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم گفت: انتخابات نشاندهنده حضور و رای مردم و همچنین تثبیت مشروعیت دینی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی ایران است. آنچه که مهم است حضور ثبت شده مردم در عرصه‌های مختلف نظیر انتخابات و راهپیمایی باید تداوم داشته باشد.

دلخوش با بیان اینکه تمام دنیا برای حضور مردم ما برنامه ریزی می‌کنند و مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و… به حضور مردم بستگی دارد، تصریح کرد: حضور و حمایت مردم از نظام باعث می‌شود که مسئولین نظام براساس قوانین جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون کار و نقش آفرینی کنند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و همچنین رعایت مرّ قانون تاکید دارند، گفت: باید تلاش کنیم درصد آرای حضور مردم را در انتخابات بالا ببریم که در این زمینه عملکرد مسئولین نظام بی تاثیر نیست.

وی ادامه داد: ماده 218 قانون اختیارات و وظایف نمایندگان مجلس را در سطح کشور مشخص می‌کند؛ پس از تشکیل هیات‌های نظارت در مراکز استان‌ها، با همکاری نمایندگان مجلس نسبت به تشکیل هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها اقدام کردیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تاکید کرد: نظارت بر انتخابات استصوابی نیست بلکه استعلایی است و با همکاری مراجع چهارگانه، نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و ثبت‌احوال انجام می‌گیرد. اعتقاد داریم که تجربه ناکافی، ابهامات در قوانین، نبود بعضی از امکانات باعث وقوع مشکلاتی می‌شود ولی تاکنون کار را به پیش بردیم. کسی که کاندید می‌شود وقتی در معرض تایید قرار می‌گیرد، هیات نظارت مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: بر اساس موارد مختلف قانون نظارت بر انتخابات، صحت و سلامت انتخابات از ابتدا تا انتها بر عهده هیات‌های نظارت است باتوجه به اینکه امکان نقص وجود دارد ولی همین اقدامات انجام گرفته هم قابل تقدیر است.

وی افزود: با کمک نمایندگان استان، گروهی از بازرسان، ناظران و سرناظران را انتخاب کردیم، احکام وکارت‌های شناسایی این افراد صادر شده است و رابطین شهرستان‌ها هم انتخاب شدند.

دلخوش خطاب به ناطران، سرناظران و بازرسان بیان کرد: شما بهعنوان بازوان هیات نظارت استان هستید و باید تلاش و به وظیفه خود عمل کنید که مردم را به پای صندوق‌های رای جذب کنید.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان تصریح کرد: فیلتر ما از فیلتر شورای نگهبان ساده تر است ممکن است کسانی از فیلتر ما به سادگی رد شوند اما از فیلتر شورای نگهبان نه لذا باید مردم را آگاه کنیم تا به کسانی رای دهند که فردا از اموال مردم و بیت المال محافظت کنند، کسانی باید وارد شورا شوند که به مردم، کشور و دولت کمک کنند و منابع کشور را هدر ندهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کار ناظران، سرناظران و بازرسان کنترل، نظارت و ارائه گزارش است، اضافه کرد: از بیش از 15 هزار داوطلبی که در انتخابات شوراهای استان ثبت‌نام کردند فقط 4.8 در انتخابات شورای شهر و 2.4 در انتخابات شوراهای روستا رد صلاحیت شدند. بیش از 600 نفر در قالب هیات نظارت بر انتخابات استان فعالیت و همکاری می‌کنند.

 

منبع:اییسنا

انتهای پیام/23645


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads