کد خبر: 134478 - تاریخ: دوشنبه، 13 مارس 2017 - 09:23

بخشدار خمام:

بهره برداری از اولین رستوران اکواریومی استان گیلان در روستای دهنه سر خمام | آماده پذیرای از میهمانان نوروزی هستیم

علیرضا مسچیان بخشدار خمام گفت: اولین رستوران اکواریومی استان گیلان در روستای دهنه سر خمام بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خوبان: علیرضا مسچیان بخشدار خمام از دفتر سایت خبری خوبان خبر بازدید نمود.

علیرضا مسچیان بخشدار خمام ضمن تقدیر از گروه تحریریه این سایت گفت: با توجه به زحماتی که در گذشته کشیده شد و همچنین تلاش هایی که صورت گرفت این سایت نسبتا به گذشته پیشرفت خوبی داشته است و جای پیشرفت نیز دارد و خود را برای برند شدن در کل کشور آماده می کند.

وی افزود : رسالت رسانه این است که واقعیت ها را بگوید و به شخص خاصی معطوف نشود و نقدی که منصفانه است انجام دهد اگر نقد بی جا و فقط برای جلب توجه باشد بعد از مدتی رنگ می بازد.
وی خاطرنشان کرد: فضای کشور طوری است که نیاز به آرامش دارد و رسانه می تواند آرامش خوبی در کشور ایفا کند.

علیرضا مسچیان در ادامه گفت: در سال جدید برای اولین بار در تاریخ خمام تقویم میراث فرهنگی و گردشگری استان، تور دهنه‎سر گردی گنجانده شده است. که مرهون تلاش همه مسئولین شهر
است و این باعث افتخار است.

نماینده عالی دولت در خمام با اشاره به اینکه دو خانه ی بوم گردی نیز در این روستا وجود دارد که تا پایان فروردین رزرو شده است افزود : اولین رستوران اکواریومی در استان گیلان در روستای دهنه سر نیز تا 1 ماه دیگر آماده بهره برداری است.

علیرضا مسچیان افزود : در داخل مرداب گل لاله ، رستورانی در حال تاسیس است و تا چند وقت دیگر قابل بهره برداری است.

مسچیان با بیان اینکه روستای دهنه سر خمام اولین روستای بدون بیکار بخش خمام و شهرستان رشت محسوب می‎شود اذعان داشت: با مشارکت و حمایت صندوق کار آفرینی امید و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکنون بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات در قالب طرح های اشتغال‌زا به مردم منطقه اعطا شده است.

وی باشاره به اینکه 5 روستای دیگر قرار است جزء روستا های گردشگری شوند، گفت: 6 مدرسه با ظرفیت 67 کلاس درسی و یک مدرسه در روستای دهنه سر برای استقبال از مهمانان نوروزی سر تجهیز شده اند.

وی خاطر نشان کرد :برای اسکله شیجان 6 قایق گرفته شده و قرار است بروشوری برای معرفی روستا ها آماده و در اختیار مسافران قرار گیرد.

علیرضا مسچیان با اشاره به انتخاب روستای جیرسر باقرخاله دهستان چوکام به عنوان روستای هدف گردشگری اظهار کرد: این روستا یکی از اصلی‌ترین پایلوت‌های گردشگری حوزه تالاب انزلی می‎ باشد و تاکنون به مردم روستا آموزش های مختلفی در حوزه صنایع دستی و غذاهای مححلی  داده شده تا خدمات مطلوب را به گردشگران ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه در ایام عید اورژانس ها آماده باش هستند و قرار است تمام مساجد ها با نصب پرده و راه های دیگر مشخص شوند، افزود: اصناف موظف شدند تا بازرسی های لازم را در ایام عید انجام دهند تا از هر گونه تخلف جلو گیری شود.

انتهای پیام/4564545

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads