کد خبر: 108679 - تاریخ: جمعه، 15 آوریل 2016 - 16:27

حجت الاسلام عاشوری در نمازجمعه خمام:

اگر اين نيروهاي انقلابي نبودند، دشمنان خارجي و گروهک‌هاي داخلي، هرگونه امنيت و آسايش را از مردم سلب مي‌کردند

حجت الاسلام عاشوری : همانطوري که اکنون سال‌هاست در افغانستان و عراق و سوريه، ترورها و انفجارهاي متعدد صورت مي‌گيرد؛ در اوايل انقلاب کشور ماه هم اين چنين بود. لکن اکنون اين نيروهاي انقلابي ما توانستند اينگونه نبردها را به خارج از مرزهاي کشور بکشانند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام گفت: دهم رجب ميلاد فرخندة جوادالائمه امام نهم شيعيان جهان است که در سال 195 هجري بدنيا آمدند. در شرايطي که 40 سال از عمر شريف امام رضا(عليه السلام) گذشته بود و هنوز اولادي نداشتند. لذا شيعيان، نگران بودند و حتي شک و ترديد بر برخي ها حاکم شده بود ولي وقتي که حضرت جوادالائمه(عليه السلام) متولد شدند به همه شايعات پايان داده شد. امام رضا(عليه السلام) احترام زيادي براي اين فرزند برومند خود قائل بودند؛ و هميشه آن حضرت را با کنيه«ابوجعفر» ياد مي کردند. و درباره اش فرمودند:«المولود الذي لم يولد اعظم برکةً علي شيعتنا منه» (الکافي/جلد1/صفحه321). يعني «اين مولودي است که پر برکت تر از او براي شيعه ما بدنيا نيامده است». در 8 سالگي به امامت رسيدند و 25 سال هم عمر شريفشان بوده است. که با اين سنّ کم و فرصت اندک، خدمات فراواني به اسلام و مسلمين کرده و سرآمد علماي زمانشان بوده‌اند. هرگاه خلفاي غاصب بني‌عباس به مشکلات لاينحلي برخورد مي‌کردند، فوراً از امام‌جواد(ع) راه حل مي‌‌خواستند و آن حضرت هم با سن کم خود آنچنان جواب هاي قاطع ومستدل مي دادند که شيوخ حاشيه نشين دربار خلافت مات و مبهوت مي‌شدند. از جمله فرمايشات حضرتش اين است که فرمودند:«من اطاع هواه اعطي عدوّه مُناه» (بحار/67/78). يعني «هرکس از هواي نفس خود پيروي کند، آرزوي دشمنش را برآورده کرده است.»

 

حجت الاسلام عاشوری افزود: سيزدهم رجب ميلاد باسعادت اميرالمؤمنين(عليه السلام) است. که ما تولّد اين نور پاک را به پيشگاه امام زمان(عج) تبريک عرض مي‌کنيم و عيدي خودمان را از خداوند متعال در آمرزش گناهانمان طلب مي‌کنيم. عيد، روز ‌بدون گناه است. پذيرفتن ولايت اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) يعني تمکين کردن به حکم وليّ خدا؛ لذا اختصاصي به شخص اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) ندارد. بلکه حکم امام حسن و امام حسين(عليهما‌السلام) هم همين طور است. حکم امام زين‌العابدين(عليه السلام) تا امام زمان(عج) هم همينطور است. و بلکه به اعتقاد ما حکم وليّ فقيه هم همينطور است. ولايت آن حضرت جامع رسالت همه انبياست. ولايت حضرت‌علي‌(عليه السلام) هم طراز با رسالت انبياي الهي است و اگر ما بتوانيم ولايت حضرت علي(عليه السلام)را به درستي معرفي کنيم، رسالت همه انبيا را هم معرفي و ابلاغ کرده‌ايم. ولايت يعني اولويت داشتن، يعني ما بايد دستورات الهي و احکام خداوند و تعلميات دينمان را از علي‌ابن‌ابيطالب‌(عليه السلام) بياموزيم و بدون حضرت علي(عليه السلام) نمي‌توان مسلمان بود. به همين جهت است که پيامبر اکرم(صلي‌الله‌عليه‌واله‌وسلم) فرمودند: «ياعلي! اگرکسي مانند حضرت‌نوح(عليه السلام) عمر طولاني داشته و در تمام آن، بندگي خدا را بجا آورده باشد؛ و کوهي از طلا داشته و همه آن را در راه خداوند انفاق بکند؛ هزار بار پياده به حج برود و سرانجام مظلومانه بين صفا و مروه کشته شود، ولي ولايت تورا نداشته باشد بوي بهشت را به مشامش نمي‌رسد». يعني او در واقع اين کارها را براي خداوند انجام نداده است چون راه خدا از راه ولايت مي‌گذرد.

حجت الاسلام عاشوری در خصوص تاسیس ارتش جمهموزی اسلامی ایران گفت: 29فروردين، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران است که امام(ره) طي پيامي در سال 1358 اين روز را روز ارتش ناميدند و در حاليکه عده اي از نا آگاهان نغمه شوم انحلال آن را سر داده بودند، حضرت امام(ره) فرمودند: اکنون ارتش در خدمت اسلام است و ملت بايد پشتيباني خود را از آن اعلام کنند و مخالفت با آن جايز نيست. و پس از اين فرمان بود که همه سر و صداها خوابيد: و ارتش هم با حضور مقتدرانه در رفع غائله گروهک ها و ضد انقلاب و دفاع جانانه در 8 سال جنگ تحميلي، نشان داد که شايستگي اين حمايت حضرت امام(ره) را داشته است. و امروز هم يکي از بازوان قدرتمند نظام اسلامي در کناره سپاه پاسداران مي باشد؛ که روز دوّم ارديبهشت ماه سالروز تأسيس آن به فرمان حضرت امام(ره) در همان سال 58 مي باشد. اگر اين نيروهاي انقلابي نبودند، دشمنان خارجي و گروهک‌هاي داخلي، هرگونه امنيت و آسايش را از مردم سلب مي‌کردند. همانطوري که اکنون سال‌هاست در افغانستان و عراق و سوريه، ترورها و انفجارهاي متعدد صورت مي‌گيرد؛ در اوايل انقلاب کشور ماه هم اين چنين بود. لکن اکنون اين نيروهاي انقلابي ما توانستند اينگونه نبردها را به خارج از مرزهاي کشور بکشانند.

حجت الاسلام عاشوری گفت : هدف اصلي شيطان بزرگ آمريکا و همپيمانانش در اروپا و دست نشاندگانش در منطقه، چيزي جز تغيير حاكميت سياسي و انقلابي و ديني در ايران بزرگ و مقتدر نيست؛ و تغيير حاكميت در ايران هم يعني شكست انقلاب اسلامي و نااميدي توده‏هاي مسلمان و مظلوم دنيا نسبت به مبارزه با توطئه‏هاي نظام سلطه و استكبار جهاني و صهیونیسم بین الملل. دل دشمن پر از کينه ملت ايران است و تا ملت ايران در برابر جبهه استکبار زانو نزند و تحقير و تحميل‌ها را يکي پس از ديگري نپذيرد، صاف نخواهد شد. محل نزاع با استکبار روشن‌تر از آن است که بتوان پشت بهانه‌هايي نظير هسته‌اي و حقوق بشر و تروريسم و توان موشکي و سايبري و… پنهان کرد.

امام جمعه خمام تصریح کرد: برخي خيال مي کنند که چاره ا ي جز کنار آمدن با کشورهاي مستکبر نيست! در حاليکه کشورهاي مستکبر با همه رذالت و پستي شان حاضر به کنار آمدن با خداوند نيستند؛ آنوقت چطور مسلمانان با همه عزت و شرفشان با کفر و استکبار کنار بيايند؟!. البته آنها وجود مشکلات را بهانه مي کنند؛ ولي هيچگاه رابطة با آمريکا، نفعي به حال ما نداشته است. در زمان طاغوت که ايران بهترين رابطة با آمريکا را داشت، ضعيف ترين کشور منطقه به حساب مي آمد! امّا امروزه علي رغم اينکه رابطه اي با آمريکا ندارد، از چنان قدرتي بر خوردار است که در ادبيات سياسي جهان به عنوان کليد منطقه به شمار مي رود. اگر با ايمان به خداوند به نيروى داخلى تكيه شود، همه‌ درهاى بسته باز خواهد شد و خدا هم كمك خواهد كرد. قرآن ميفرمايد: اِن تَنصُروا اللهَ يَنصُركُم؛ اگر شما نصرت دينِ خدا بكنيد، دو نتيجه مترتّب خواهد شد: اوّل «يَنصُركُم»، خدا شما را يارى ميكند؛ دوّم «وَ يُثَبِّت اَقدامَكُم»، نميگذارد شما مجبور به عقب‌نشينى بشويد.

 

انتهای پیام/46

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads