کد خبر: 108175 - تاریخ: جمعه، 8 آوریل 2016 - 16:17

حجت الاسلام عاشوری در نمارجمعه خمام ؛

اگر بخواهيم به اوج فناوري هسته ای دست پيدا کنيم،چاره اي جز مقاومت سرسختانه نداريم

فناوري هسته اي، دانشي است که در همه زمينه هاي پيشرفت، از علوم و فنون، سياست و اقتصاد، بهداشت و پزشکي و حتي قدرت نظامي، مؤثر است. نيرو و ثروتي که از فناوري هسته اي حاصل مي شود، با هيچ يک از دستاوردهاي بشري قابل مقايسه نيست.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام ظهر امروز در مسجد جامع خمام به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری برگزار گردید.

حجت السلام عاشوری امام جمعه خمام به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: امام محمدباقر(عليه السلام) در نخستين روز ماه رجب سال 57 قمري در مدينه منوره ديده به جهان گشود. مادرش فاطمه بنت امام حسن مجتبي(عليه السلام) است. بدين لحاظ وي هم از جانب پدر و هم از جانب مادر، علوي و فاطمي است. حضرت امام باقر(عليه السلام) فرمودند:«لا تَنالُ ولايتُنا الا بالعملِ و الورع»(وسايل الشيعه/11/196). يعني«ولايت ما شامل نمي شود مگر کسي را که داراي عمل صالح و پرهيزگاري باشد»؛ و الا هرگونه انتساب ديگري به ائمه(عليهم السلام) مردود است. که فرزند حضرت نوح(عليه السلام) هم باوجود رابطه پدر و فرزندي، باز هم مشمول ولايت آن حضرت نشد!. بنابراين کساني مي توانند ادعاي تبعيت از امام باقر(عليه السلام) را بکنند که نيکوکار و پرهيزگار باشند و مشمول ولايت آن حضرت بشوند. ولايتي که امروزه در غالب «ولايت فقيه»، تجلي کرده است. و از اين سخن امام باقر(عليه السلام) معلوم مي شود فقط کساني ولايت فقيه را مي پذيرند که نيکوکار و پرهيزگار باشند.

حجت الاسلام عاشوری همچنین به مناسبت سالروز قطع روابط سیاسی آمریگا گفت: بيستم فروردين ماه همچنين سالروز قطع روابط سياسي آمريکا با ايران اسلامي است. وقتي که انقلاب اسلامي ايران در ميان بُهت و حيرت دو ابرقدرت شرق و غرب جهان که کشورهاي دنيا را بين خود تقسيم کرده بودند، به پيروزي رسيد و براي اولين بار بعنوان يک کشور، حاضر نشد از سياست هاي هيچکدام از دو ابرقدرت تبعيت کند، آنها از موضع استکباري خود، روابط سياسي و اقتصاديشان را با ايران قطع کردند تا به گمان خود مانع پيشرفت و استقلال واقعي آن شوند. لکن ابرقدرت شرق پس از يک دهه مخالفت هاي بي حاصل، اندکي قبل از اضمحلال خود مجبور به پذيرش خواست ملت مسلمان ايران شد. اما ابرقدرت غرب هنوز مأيوس نشده و همچنان به مخالفتهاي خود ادامه مي دهد؛ تا او هم در آستانه اضمحلال قرار نگيرد، امکان تغيير ماهيت در او وجود ندارد.

امام جمعه خمام افزود: بيستم فروردين ماه يکي از موفقيت آميز ترين روزهاي تاريخ کشور و دوران انقلاب است که بنام «روز ملي فناوري هسته اي» ناميده شده است. فناوري هسته اي، دانشي است که در همه زمينه هاي پيشرفت، از علوم و فنون، سياست و اقتصاد، بهداشت و پزشکي و حتي قدرت نظامي، مؤثر است. نيرو و ثروتي که از فناوري هسته اي حاصل مي شود، با هيچ يک از دستاوردهاي بشري قابل مقايسه نيست. زماني، 8کشور صنعتي دنيا موفق شدند به مراحلي از پيشرفت در زمينه هسته اي دست يابند؛ آنگاه متعهد شدند که اجازه ندهند که هيچ کشور ديگري وارد اين عرصه شود. ولي ايران اسلامي موفق شده باوجود تمام کارشکني ها و مانع تراشي هاي آنان به آن دست يابد و نام خود را در زمره نهمين کشور صاحب اين فناوري ثبت کند. اما آنها همه حملات خود را متوجه ايران اسلامي کردند و در يک فرايند طولاني‏، سرانجام محدوديت هاي شديدي براي ما بوجود آوردند. ما اگر بخواهيم به اوج اين فناوري دست پيدا کنيم، چاره اي جز مقاومت سرسختانه نداريم؛ و الا بايد هميشه حسرت آن را بخوريم.

امام جمعه خمام  با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در ديدار جمعي از اعضاي هيأت دولت، هيأت گفت: همانگونه که مقام معظم رهبري روز چهارشنبه در ديدار جمعي از اعضاي هيأت دولت، هيأت رئيسه مجلس و مسئولان قضايي فرمودند: «قرارگاه مرکزي اقتصاد مقاومتي بايد با فرماندهي دولت و شخص معاون اول رئيس جمهور، تشکيل شود و کارش حمايت جدي از توليد داخلي، باشد. اين قرارگاه بايد دستگاه‌هايي را که در چارچوب اين سياست‌ها حرکت مي‌کنند تقويت کند؛ و دستگاه‌هايي که بي‌تفاوت را به مسير اصلي بکشاند و از اقدامات دستگاه‌هايي که بر خلاف اقتصاد مقاومتي حرکت مي‌کنند، جلوگيري نمايد فرمودند: «من از هر اقدامي که دولت، مجلس و قوه قضاييه، در جهت حل مشکلات مردم بکنند، حمايت مي کنم. بايد به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي فراوان داخلي اتکا کرد». هرگونه اتکايي به خارج از کشور تأثير معکوس خواهد داشت. کما اينکه در همين مذاکرات هسته اي که گمان مي رفت بخشي از مشکلات کشور را حل خواهد کرد، موجب کارشکني هاي بيشتري حتي از سوي کشورهاي منطقه عربي شد. برخي از اين کشورهاي عربي، براي مقابله با ايران، حتي حاضر شدند با رژيم صهيونيستي متحد شوند و حزب الله لبنان را در ليست گروه هاي تروريست قرار دهند.

حجت الاسلام عاشوری گفت: سفرهاي منطقه‌اي به کشورهاي آسيايي و آفريقايي براي مجاب نمودن آنها جهت قطع روابط ديپلماتيک و اقتصادي با ايران، داشته باشند. کشاندن حماس به سمت عربستان، جنگ‌افروزي در يمن، توطئه کثيف نفتي، قتل عام 500 زائر ايراني خانه خدا، اعدام وحشيانه آيت‌الله نمر(رهبر شيعيان عربستان)، قتل عام شيعيان نيجريه و دستگيري رهبر آنها و … هيچکدام بي ارتباط با اين نگاه کشور به خارج در اين سالهاي اخير نبوده است. رژيم سعودي و کشورهاي کوچک عربي، هيچگاه جرأت اين همه گردن کشي در مقابل ايران اسلامي را نداشته و ندارند؛ بلکه اين آمريکاست که با اجير کردن دست نشانده‌هاي منطقه‌اي خود درصدد است، اثرِ اندکِ تحريم‌هايي را که روي کاغذ «تعليق» کرده، خنثي کند. اکنون به علت فشارهاي آمريکا، بانک‌هاي اروپايي تمايل ندارند هيچ‌گونه ارتباطي با ايران داشته باشند.

امام جمعه خمام درپایان خطبه دوم گفت: آنها مي گويند ايران بايد توسعه موشکي خود را متوقف کند و موشکي هم در اختيار حزب‌الله قرار ندهد؛ يعني برجام 2 را هم که برچيدن سامانه موشکي باشد عملي کند، تا ما تصميم بگيريم که آيا مي توانيم با ايران همکاري کنيم يا نه؟!. کاستن از توانمندي‌هاي کم نظير موشکي و توقف حمايت‌ها از مقاومت منطقه، دقيقا دو نقطه‌اي است که غرب، ارتجاع عرب و رژيم صهيونيستي براي بعد از برجام يک، در دستور کار قرار داده‌اند. بي‌ترديد مي‌توان نتيجه گرفت که برجام 3 و 4و … کشور ما را در حد کشور سوريه و در خوش بينانه ترين حالت در حد کشور افغانستان تنزل خواهد داد. بنابراين سخن گفتن از برجامهاي 2 و 3 و 4 به معني سقوط کشوراست.

 

 

انتهای پیام/7456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads