کد خبر: 102540 - تاریخ: یکشنبه، 24 ژانویه 2016 - 15:19

فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری:

جمع آوری ۷۰درصد آثار شهدای گیلانی/ برگزار کنندگان کنگره با رهبر انقلاب دیدار می کنند

چهار اجلاس با موضوعات نقش زن در دفاع مقدس، اجلاس نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس و اجلاس نهایی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

به گزارش خوبان، سردار عبدالله پور در تشریح برنامه های کنگره هشت هزار شهید گیلان در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: محل اجلاس محل نمایشگاه دایمی گیلان انتخاب شده است و چهار مکان را شناسایی کرده ایم و سا117لن شش هزار نفری، مصلی و سالن یادگار امام هم از محل های برگزاری اجلاس است.

وی افزود: رزمندگان و جانبازان متاسفانه در زندگی روزمره ما فراموش شده اند و اجلاس خاصی برای آنها برگزار خواهیم کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه استان گیلان شانزدهمین استان برگزارکننده کنگره شهداست گفت: کنگره هشت هزار شهید گیلان در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

عبدالله پور با بیان اینکه کار کنگره شروع شده است و ۱۶برنامه برای ۱۶شهر دیده شده است، افزود: تاکنون پنج هزار عکس شهدا نصب شده و بیش از ۱۸۰جلد کتاب در رابطه با شهدا انتشار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل شورای عالی سیاست گذاری کنگره با نظر نماینده ولی فقیه و مسئولیت استاندار بیش از ۷۰درصد اثار شهدا جمع آوری شده است، ادامه داد: نصب یازده یادمان مادران شهید کارنامه عملیاتی رزمندگان شهید در دو جلد، فصل نامه ستارگان شهدا، مستند سرداران شاخص و بیش از ۴۵۰برنامه برای شهدا و نصب تابلوهای شهدا در شهرستان ها از جمله این برنامه است.

وی تصریح کرد: برنامه خاص شهدای دانشجو قبل از ایام برگزاری کنگره از برنامه های ریز ما در برگزاری کنگره است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فرهنگی، نظامی، رزمایش عملیات کربلای پنج، مسابقات ورزشی و… با ساخت سه سرود برای این کنگره از محتوای سیاست های کنگره است .

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: برنامه یادواره ۲۲۰۰ شهید در ۱۹بهمن و رو نمایی از تندیس کنگره هشت هزار شهید و ۱۰عنوان کتاب دفاع مقدس و اولین کنگره هشت هزار شهید و دیدار با خانواده های شهدای گیلان، یادواره شهدا در محلات به خصوص روایت گری در بحث راهیان نور دانش آموزی و غنی سازی سایت هشت هزار قهرمان گیلان و ارسال پیامک در دهه فجر و تقدیر از برنامه سازان دفاع مقدس از برنامه های ما در ایام دهه مبارک فجر است تا فضا را به فضای برگزاری کنگره نزدیک کنیم .

وی با اشاره به کارهای خدماتی صلواتی مانند عرضه نان، حمل و نقل و عدم کرایه تاکسی همه با ساختار صلواتی و نشای برنج به یاد شهدا، گفت: دیدار دست اندرکان برگزاری این کنگره با مقام معظم رهبری را نیز داریم تا رهنمودهای ایشان چراغ راه ما در برگزاری هر چه بهتر این کنگره باشد .

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: کمیته برگزاری مراسم اصلی و یادمان پارک موزه، فرهنگی و هنری، پشتیبانی، ارتباطات و روابط عمومی، برنامه و بودجه، امور شهرستان ها، استقبال و تشریفات از هزار میهمان، کمیته ایمنی و فضاسازی شهر با مسئولیت شهرداری رشت، اجلاس ایثارگران، بانوان، تالیفات، رزمایش ها، نمایشگاه های فرهنگی و نظامی و رزمایش عملیات کربلای پنج در نزدیکی اجلاس در چند شب و کمیته دانشجویان از ابعاد مختلف ساختار کمیته اصلی کنگره هشت هزار شهید است و بیش از ۵۰۰نفر در بخش خادمی کنگره تاکنون ثبت نام کرده اند .

عبدالله پور افزود: پارک ماشین ها در این ۱۰روز برای ما جهت برگزاری این اجلاس در داخل شهر سخت شده است و از این رو محل آن را نمایشگاه دایمی است و دنبال کمترین اشتباه هستیم اما هنوز برنامه قطعی نشده است .

وی ادامه داد: کمیته آموزش و پرورش با دبیری کمیته فرهنگیان فعال است و نامه دل نوشته دانش آموزان و طراحی چهره شهید از منظر نگاه به شهدا و دیدار با خانواده شهدای دانش آموز توسط معلمان از برنامه های ما در کمیته آموزش و پرورش ستاد کنگره هشت هزار شهید است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۶۰۰شهید گیلان در استانهای دیگر دفن هستند، گفت: کار جمع اوری آثار آن ها سخت است و نیمی از آثار آن شهدا جمع اوری شده است و به این موضوع هم حساس هستیم و با تعداد این شهدا جمعا هشت هزار شهید در استان گیلان داریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت جامعه را بیمه می کند، ادامه داد: این فرهنگ باید در مقابل چشم جوانان باشد و «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» این فرموده ارزشی سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این ثمره به خلق شهدای مدافع حرم در گیلان ختم شده است، خاطرنشان کرد: شهید روحی، سیرت نیا و دیگر شهدا ی مدافع حرم با این فرهنگ در آن سوی مرز ها از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

 

منبع:دیارباران

انتهایپیام/512


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads