کد خبر: 100361 - تاریخ: جمعه، 1 ژانویه 2016 - 14:34

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: نظام جمهوري اسلامي ايران، يک نمونه از امکان رسيدن به اين اهداف بزرگ است

تا پايان حكومت رضاخان و پس از آن حاضر به ترك حجاب خود نشدند و با مقاومت، افتخار نسل‏هاي آينده گرديدند. بي حجابي هيچ افتخاري ندارد؛ بلکه انسان را تا مرحله حيوانيت سقوط مي دهد. ولي حجاب او را از ملائک بالاتر مي برد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام ،هفدهم دي ماه، سالروز كشف حجاب رضا خاني 1314 است که مقدمه مبارزه با اسلام بود. در پي توطئه استعمار در مبارزه با فرهنگ غني اسلام، عاملان استعمار در كشورهاي اسلامي افغانستان و تركيه و ايران، همزمان اقدام به اعمال مشابهي کردند. يعني مأموريت يافتند که با مظاهر اسلام مبارزه كنند. رضاخان ابتداء با طرح متحدالشكل كردن لباس مردان، اقدام به تغيير لباس اسلامي؛ و سپس اقدام به كشف حجاب بانوان نمود. وي اين عمل شنيع را از خانواده خويش آغاز كرد و بعد به خانواده وزيران و دست‏اندركاران نظام استبدادي تسري داد. در نهايت علي رغم مخالفت‏هاي فراوان مردم مسلمان و علماء اسلام و نيز وقوع حادثه خونين مسجد گوهرشاد، رضاخان در هفدهم دي ماه 1314، در جشن فارغ التحصيلي دانشسراي مقدماتي دختران در تهران، كشف حجاب زنان را به طور آشكار آغاز نمود و خود به اتفاق همسر و دخترانش كه بدون حجاب بودند در اين جشن شركت كرد. مأموران رضاخان در راستاي اجراي اين دستور، شب و روز در كوچه‏ها و خيابان‏ها گشت مي‏زدند و هر جا زنِ باحجابي را مي‏يافتند با خشونت با او برخورد نموده، چادرش را برمي‏داشتند و مردان را مجبور مي‏كردند تا زن‏هايشان را سر برهنه به خيابان‏ها و مجالس ببرند.

وی افزود: با اين همه، عده زيادي از زنان مسلمان، با به جان خريدن همه خطرات و تحقيرها، تا پايان حكومت رضاخان و پس از آن حاضر به ترك حجاب خود نشدند و با مقاومت، افتخار نسل‏هاي آينده گرديدند. بي حجابي هيچ افتخاري ندارد؛ بلکه انسان را تا مرحله حيوانيت سقوط مي دهد. ولي حجاب او را از ملائک بالاتر مي برد.

خطیب جمعه خمام با اشاره هفدهم ربيع‌الاول، خجسته سالروز ميلاد پيامبر اعظم حضرت محمد‌(ص) و حضرت امام صادق‌(ع)، مسئولان نظام به همراه ميهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامي و سفراي کشورهاي اسلامي با رهبر معظم انقلاب ديدار داشتند که ايشان در اين ديدار ضمن تبريک سالروز ميلاد پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) فرمودند: امروز نوبت دنياي اسلام است که در جهت برپايي «تمدن نوين اسلامي» حرکت کند. تمدن نوين اسلامي به معناي تجاوز به سرزمين‌ها، پايمال کردن حقوق انسان‌ها و تحميل کردن اخلاق و فرهنگ خود به ملت‌ها نيست که تمدن غربي انجام داد؛ بلکه به معناي هديه کردن فضيلت الهي به بشريت و ايجاد زمينه براي تشخيص مسير صحيح بوسيله خود انسان‌ها است. بايد علماي دين و روشنفکران راستين، اقدام به روشنگري در ميان امت اسلامي کنند.

وی تصریح کرد : ظرفيت‌هاي دنياي اسلام از جمله سرزمين‌هاي خوب، موقعيت جغرافيايي ممتاز، منابع طبيعي فراوان، و نيروي انساني با استعداد، اگر با تعاليم واقعي اسلام درهم آميخته شوند، امت اسلامي مي‌تواند آفرينش‌هاي هنرمندانه خود را در عرصه‌هاي علم و سياست و فناوري و همچنين عرصه‌هاي اجتماعي به ظهور برساند. نظام جمهوري اسلامي ايران، يک نمونه از امکان رسيدن به اين اهداف بزرگ است. ايران به پيشرفت‌هاي مهمي در علم و فناوري و دانش‌هاي نوين رسيده و جزء چند کشور برتر در اين عرصه‌ها است. اين نمونه قابل تعميم براي همه دنياي اسلام است. البته رسيدن به اين جايگاه شرط دارد و شرط آن نيز، کوتاه شدن سايه سنگين ابرقدرت‌ها از سر ملت‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری درپایان گفت: از هنگامي‌ که موضوع شيعه و سني در ادبيات مقامات و سياستمداران آمريکايي مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زيرا مشخص بود آنها به دنبال يک توطئه جديد و خطرناک‌تر از قبل هستند. آمريکايي‌ها با اصل اسلام مخالف هستند. آمريکايي ها مي‌خواهند در منطقه بلوا و کشتار  و جنگ شيعه و سني يا درگيري ديني به راه بياندازند تا ما را متهم به خونريزي ها و قتل ها کنند و بگويند که ببينيد ايراني ها با ما تفاهم کردند. آمريکايي ها اخيرا در وضع تحريم‌هاي پشت سر هم مانند قانون محدوديت رواديد، سرقت کردن دارايي هاي بلوکه شده ايران به بهانه غرامت به حادثه ديدگان موسوم به تروريسم ايراني، تحريم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و تخصيص بودجه براي براندازي نرم در ايران، برجام و تعهدات خود را ناديده گرفته و نقض کرده اند. اين روند نشان درايت مقام معظم رهبري دارد که فرمود: فريب لبخند زهرآگين دشمن را نخوريد؛ و پرده از ساده انديشي کساني برمي دارد که درباره ضمانت اجرايي توافق مي‌گفتند؛ اين توافق را قدرت‌هاي بزرگ جهاني امضاء کرده‌اند، دنيا آن را پذيرفته است، مگر آمريکايي‌ها مي‌توانند آن را نقض کنند؟! ديديم که به راحتي اين کار را کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

انتهای پیام/2587

خوبان


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads