کد خبر: 95948 - تاریخ: جمعه، 13 نوامبر 2015 - 14:48

حجت‌الاسلام عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه خمام:

گيرنده هاي بسياري از مردم ما به طرف بي بي سي و شبکه هاي آمريکايي است

امام جمعه خمام گفت: همه مردم مي دانند که دشمن ترين دشمنان کشور ما، کشورهاي انگليس و آمريکا بوده اند ولي در عين حال گيرنده هاي بسياري از مردم ما به طرف بي بي سي و شبکه هاي آمريکايي است! و با ماهواره ها گوش به راهنمايي هاي آن طرف آب دوخته اند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با بیان این که 24 آبان، به نام روز کتاب و کتاب خواني، نامگذازي شده است گفت: کتابخواني و گسترش کتابخانه‌ها، جزو فرهنگ عمومي ما است؛ و مطالعه کتاب بايد بخشي از زندگي ما را تشکيل دهد. در انتقال دانش ها از نسلي به نسل ديگر هيچ وسيله‌اي مؤثر تر از کتاب نيست. کما اينکه در گذشته هم، دست آوردهاي علمي بشر و حتي وحي هدايت بخش الهي بوسيله همين کتاب، حفظ شده و از نسلي به نسل ديگر منتقل گرديده است.

 

 

امام جمعه خمام پديد آوردن آثار مکتوب علمي را از توصيه‌هاي مهم اولياي دين ما برشمرد و گفت: ميراث فرهنگي يک ملت بواسطه آثار مکتوب حفظ مي‌شود. دانش و معلومات مردم بواسطه مطالعه کتاب ها افزايش پيدا مي‌کند. علماء و دانشمندان و فقهاي بزرگ از همين طريق تربيت مي شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت آيت الله خامنه اي(رهبر معظم انقلاب اسلامي) در ديدار رؤساي دانشگاهها، گفت: ايران در طول تاريخ، در قلّه توليد فکر و علم بوده است و اين روند تا قبل از دوران قاجار و پهلوي ادامه داشت. متأسفانه در دوران قاجار و پهلوي، حرکت علمي کشور به دلايل خاص متوقف شد و در زمانيکه دوران شکوفايي علمي در اروپا بود، ما نتوانستيم از استعدادها و زمينه هاي علمي و اخلاق علمي خود استفاده کنيم، بنابراين از حرکت علمي دنيا عقب مانديم.

دکتر عاشوری افزود: پيروزي انقلاب اسلامي که همچون زلزله اي براي دنياي غرب و شرق آن روز بود، تأثير بسيار زيادي در دانشگاهها گذاشت و بسياري از فداکارترين و صادق ترين ياران انقلاب از متن دانشگاهها بودند.

وی در ادامه  گفت: دشمن در صدد تاثيرگذاري بر روي نخبگان است. هشدارهاي مکرر رهبر عزيز انقلاب در ايام اخير،گوياي دل بستن دشمن به برخي افراد و رفتارهاست.

امام جمعه خمام به انتظار منطقي و قانوني مردم از مسئولان کشور و به ويژه از دستگاه قضايي اشاره کرد و گفت: انتظار مردم  آن است که با عبور از عوامل دم‌دستي دشمن(که سابقه دستگيري و محکوميت هم داشته‌اند) به سراغ کساني بروند که علي‌رغم وجود چنين سوابقي، بازهم آنها را به مراکز تصميم‌گيري و اتاق فکر خود راه داده و اختيار برخي تصميمات مهم کشور در حوزه‌هاي مختلف را به آنها سپرده‌اند! قطعا بدون اين اقدام، هزار تلاش ديگر براي شناسايي عوامل نفوذي دشمن، ابتر و ناقص خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین  عاشوری  در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وسوسه هاي شيطان پرداخت وگفت : وحي الهي هميشه وجود دارد منتهي انسانها بايد گيرنده خود را در افق وحي تنظيم کند. کسانيکه کانال تلويزيون، راديو و موبايلش به طرف بي بي سي، صداي آمريکا و انواع شبکه هاي بيگانه است، قطعاً نمي توانند پيامهاي شبکه قرآن يا معارف را بگيرند.

دکتر عاشوری با اشاره به این که  همه مردم مي دانند که دشمن ترين دشمنان کشور ما، کشورهاي انگليس و آمريکا بوده اند اظهار داشت: ولي در عين حال گيرنده هاي بسياري از مردم ما به طرف بي بي سي و شبکه هاي آمريکايي است! و با ماهواره ها گوش به راهنمايي هاي آن طرف آب دوخته اند. نسبت به شيطان رجيم هم قضيه همين است. همه مي دانند که او افراد فراواني را فريفته است و به هيچ وجه خير ما را نمي خواهد، ولي در عين حال به وسوسه هاي او ترتيب اثر داده و دنباله روي مي کنند.

انتهای پیام /45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. سید
     | 2015/11/14 - 18:53
    پاسخ

    با سلام
    درود بر حجت الاسلام عاشوری عزیز روحانی با بصیرت مردمی و مبارز شهر ما.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads