کد خبر: 95159 - تاریخ: جمعه، 6 نوامبر 2015 - 16:22

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه:

همه آشوب های غرب آسیا به خاطر دخالت های نابه جای آمریکاست/ حج تمام شده اما فاجعه منا هنوز تمام نشده است

حجت الاسلام عاشوری حج امسال را غم انگیز ترین حج تاریخ اسلام نامید و گفت: درست است كه حج تمام شده، اما فاجعه منا تمام نشده است. همچنان كه كربلا تمام نشده است. حتما بايد هر كسي به هر نحوي در جهان اسلام اين مسأله را همچنان زنده نگه بدارد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) گفت: امامي که توانست تهديدها را تبديل به فرصت کند و آن درسي را که بني اميه نگذاشتند امام حسين(عليه السلام) به مردم زمان خودش بدهد، آن حضرت به همه تاريخ داد.

 

وی با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه گفت: امام زين العابدين(عليه السلام) در شرايطي که مردم از ترس جاسوسان بني اميه مجال نفس کشيدن نداشتند، علوم زيادي را در قالب دعاها از خود باقي گذاشت. علومي که منحصر به فرد بوده و کمتر عقول بشري به آنها راه پيدا مي کند. کتاب صحيفه سجاديه، مملوّ از اينگونه معارف بلند آسماني بوده که حلّال بسياري از معضلات اخلاقي و اجتماعي مي باشد.

 

دکتر عاشوری به راهپیمایی باشکوه 13 آبان اشاره نمود و پیام این راهپیمایی را این گونه اعلام کرد:  پيام روشن سيزدهم آبان امسال اين بود كه «اگر آمريكا پايش را از منطقه و كشورهاي اسلامي بيرون بگذارد، همه‏ جا امن خواهد شد».

 

وی همه آشوب های منطقه غرب آسیا را به خاطر دخالت های نابه جای آمریکا دانست و اضافه کرد:  همه آشوب هايي که در غرب آسيا صورت مي گيرد، به خاطر دخالت هاي نابجاي آمريکاست. نمونه روشن اينگونه دخالتها، دخالتش در سوريه است. سوريه‏ اي كه حدود پنج سال است در آتش فتنه تروريسم دست پرورده آمريکا مي‏ سوزد.

 

امام جمعه خمام افزود: عملکرد پيوسته و بي‌انقطاع امثال آمريکا و انگليس شهادت مي‌دهد که آنها اتفاقاً بسيار متعصب، جازم، بنيادگرا و تغييرناپذير هستند.

 

حجت الاسلام عاشوری بااشاره به تلاش دشمن برای کشاندن جنگ به داخل مرزهای کشورمان گفت: اگر خط دفاعي عراق و سوريه و حزب‌الله نبود، بي‌هيچ ترديدي آمريکا و اسرائيل و انگليس آتش ناامني و شرارت و بي‌ثباتي و جنگ را به داخل مرزهاي ما مي‌کشاندند.

 

دکتر عاشوری حج امسال را غم انگیز ترین حج تاریخ اسلام نامید و گفت: درست است كه حج تمام شده، اما فاجعه منا تمام نشده است. همچنان كه كربلا تمام نشده است. حتما بايد هر كسي به هر نحوي در جهان اسلام اين مسأله را همچنان زنده نگه بدارد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به اصرار دولت سعودی بر دفن سریع جانباختگان فاجعه منا گفت:  اصرار سعودي‏ ها در دفن فوري و البته جمعي اجساد مجهول‏ الهويه مشكوك است؛ وقتي مي ‏توان با وجود سردخانه ‏هاي مجهز، اجساد را تا زمان بيشتري نگهداري كرد و به‏ وسيله انگشت‏ نگاري از اجساد و تطبيق آن‏ها با انگشت‏ نگاري‏ هاي هنگام ورود به عربستان، هويت تعداد زيادي از اين اجساد را تعيين كرد، چرا سعودي‏ ها از اين‏كار خودداري و بر دفن فوري آن‏ها اصرار كرده ‏اند؟!

 

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads