کد خبر: 90915 - تاریخ: دوشنبه، 28 سپتامبر 2015 - 13:28

در اعتراض به بي كفايتي دولت سعودي؛

دانشجويان دانشگاه آزاد رشت تجمع كردند + تصاوير

دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رشت در اعتراض به بي كفايتي دولت سعودي در برگزاري حج ابراهيمي در واحد پل تالشان دانشگاه آزاد اسلامی تجمع كردند.

به گزارش خوبان: دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رشت در تجمعی که در واحد پل تالشان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردند ضمن اعلام همدردی با خانواده  های داغدار حجاج که در طی مناسک حج دعوت حق را لبیک گفتند ، با سر دادن شعار های : آل سعود خائن ، مرگ بر آل سعود، رژیم پادشاهی عاقبتش سقوط است .
اعتراض خود را نسبت به عدم توانایی و کفایت مسولان سعودی در مدیریت امور حجاج بیت الله الحرام اعلام کردند .
مدیر کل امور فرهنگی _ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگوی ویژه با خبرنگار ۸دی گفت: هدف از این تجمع تسلیت به بازماندگان و اعلام انزجار از سیاست های دوگانه ی عربستان است ، زیرا عربستان ضمن درگیری های سیاسی در منطقه و مشغولیت به تهاجم به یمن از مدیریت حج غافل مانده است .
حجت الاسلام قاسمی افزود : خواسته ی دانشگاهیان این است که رژیم عربستان  سعودی مسولیت این حادثه را بپذیرد و رسما پوزش بخواهد و ضمن پرهیز از فرافکنی مسولیت امور حج را به جامعه اسلامی بسپارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی در باره تعمدی بودن یا نبودن حادثه منا گفت : به طور خوشبینانه اگر به این حادثه بنگریم این واقعه اسف بار به دلیل سوءمدیریت رژیم سعودی اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام قاسمی،  مدیر کل امور فرهنگی _ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ، همچنین در جمع دانشگاهیان حاضر در این تجمع ، حادثه منا را حادثه ای دردناک در تاریخ دانست و تجمع منا را در مقایسه با تجمع ۲۰ میلیونی اربعین سیدالشهدا در کربلا گفت ، تجمع اربعین بزرگتر و با امکانات کمتر برگزار شد اما شاهد آسیب زائران نبوده ایم و این خود دلیل بی کفایتی مسولان سعودی در مدیریت حج است و خواسته ما دانشگاهیان این است که عربستان باید حداقل های مدیریت امور توریستی را فراهم میکرد ، زیرا تجمع حج نوعی از توریست است که از سراسر جهان برای مناسک حج به سرزمین وحی می روند.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت : آل سعود باید مدیریت حج را به شورایی منتخب از جامعه اسلامی بسپارد زیرا کفایت مدیریت آن را ندارد و ما دانشگاهیان با قاطعیت پیگیر این خواسته و رهنمود مقام معظم رهبری خواهیم بود.
در قطع نامه پایانی این تجمع نیز ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه خونین منا ، تجمع کنندگان آل سعود را مسول این حادثه دانست و خواستار برخورد قاطع و انقلابی دولتمردان با مسببان این واقعه شدند.

 

IMG_9050 IMG_8922 IMG_8926 IMG_8929 IMG_8945 IMG_8972 (1) IMG_8972 IMG_8982 IMG_9020 IMG_9022 IMG_9024 IMG_9029 IMG_9030 IMG_9034 IMG_9038 IMG_9043 IMG_9048

 

عكس ها: سايت دانشگاه آزاد رشت

انتهاي پيام/83


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads