کد خبر: 90121 - تاریخ: یکشنبه، 20 سپتامبر 2015 - 12:45

فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری هفته دفاع مقدس:

پربارترین صفحه زرین انقلاب در 8 سال دفاع مقدس شکل گرفت/ 2000 گردان بیت المقدس در بسیج داریم و امیدواریم این گردان ها برای آزادی بیت المقدس استفاده شود

سردار عبدالله پور گفت: امروز بیش از 2000 گردان بیت المقدس در سازمان بسیج موجود است و امیدورایم این گردان ها برای آزادی بیت المقدس استفاده شود

به گزارش خوبان: نشست خبري هفته دفاع مقدس صبح امروز با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گيلان در سالن شهداي صالحين برگزار شد.

سردار عبدالله پور در این نشست با بیان این که پربارترین صفحه زرین انقلاب در دوران 8 ساله دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: دشمنان قصد داشتند با فتنه ای بزرگ، انقلاب اسلامی را از صفحه روزگار محو کنند. اما انقلاب به برکت ملت ایران، رهبری امام راحل و خون پاک شهدا توانست از این فتنه بزرگ سربلند بیرون آید.

 

سردار عبدالله پور1

 

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: در شرایطی که کشور هنوز آمادگی لازم را نداشت و ما با انواع توطئه ها مواجه بودیم این جنگ به ما تحمیل شد.

سردار عبدالله پور گفت: در مقابل دشمن در اوج توان مالی و تسلیحاتی بود. صدام سلاح های بی شماری را جمع آوری کرده بود و فکر می کرد در مدت کوتاهی می تواند انقلاب اسلامی را ساقط کند.

وی با بیان این که موفقیت های امروز ایران حاصل دوران دفاع مقدس بوده است، گفت: اراده خداوند باعث شد که امروز به این موفقیت ها برسیم.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به خودباوری ملت ایران گفت: در اواسط جنگ و در حالی که در اوج تحریم های تسلیحاتی بودیم جوانان این ملت به درجه ای از خودباوری رسیدند که توانستند از گلوله های جنگی خودمان استفاده کنند.

وی با اشاره به کمک های ملت ایران به رزمندگان اظهار داشت: به یاد ندارم روزی را بدون کمک های مردم سپری کرده باشیم.

سردار عبدالله پور اظهار داشت: موفقیت های امروز ما مرهون تلاش هایی است که در دوران جنگ صورت گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که تفکر بسیجی باعث این همه موفقیت شد افزود: امروز همین تفکر در عراق و یمن و سوریه باعث پیروزی مردم شده است. اتحادیه اروپا و آمریکا دست به دست هم دادند تا عراق را از بین ببرند اما تفکر بسیجی مانع شد. همین تفکر بسیجی در یمن نیز همه را به چالش کشید.

سردار عبدالله پور رشد فضائل معنوی و اخلاقی در جوانان مملکت را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: امروز هم هرچه در حوزه معنویت و اخلاق در جامعه مصرف می کنیم، بخش اعظمی از آن از شهدایی است که هنوز هم دارند این انقلاب و کشور را اداره می کنند.امروز محل شهادت شهدای ما زیارتگاه مردم شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان این که در دوران دفاع مقدس سازمان های ارتش، سپاه و بسیج به تکامل رسیدند گفت: امروز هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند به این کشور آسیب برساند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از 2000 گردان بیت المقدس در سازمان بسیج موجود است و امیدواریم این گردان ها برای آزادی بیت المقدس استفاده شود. امروز بیش از 600 گردان امام حسین در سازمان رزم سپاه داریم که هیچ وقت در طول جنگ به این اندازه نبوده است.

سردار عبدالله پور با اشاره به آمار گردان های امام حسین استان گفت: در استان ما 23 گردان امام حسین تشکیل شده است که 20 نفر نیروهای بسیجی آموزش دیده در آن عضو هستند.

وی با بیان این که در همه آب های آزاد دست قدرت ارتش ما بالاست  گفت: در صنعت موشکی هم به پیشرفت های چشم گیری دست یافته ایم.

سردار عبدالله پور یادآور شد: در دوران دفاع مقدس اقتدار و استقلال نظام تضمین شد و ما استراتژی نوین دفاعی را با استفاده از مردم به دنیا عرضه کردیم. اکنون ما به همه کشورهای مسلمان یاد داده ایم که چطور می توان از خود دفاع کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان تاکید کرد: ما مظلومیت خود را در جنگ به همه دنیا اثبات کردیم و امیدواریم همه ما قدر این حادثه بزرگ را در تاریخ کشورمان داشته باشیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه های دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس ، مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان شهدای ذهاب برگزار می شود که مسئولیت امسال آن با سپاه پاسداران است. در همین روز نمایشگاه دفاع مقدس افتتاح می شود.

سردار عبدالله پور ادامه داد: نمایش رزمی، فرهنگی ستارگان درخشان که به بازسازی عملیات کربلای 5 می پردازد نیز در نخستین روز از هفته دفاع مقدس افتتاح می شود و این نمایش تا پایان هفته دفاع مقدس در روز هفتم مهر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/312


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads