کد خبر: 87355 - تاریخ: دوشنبه، 24 آگوست 2015 - 10:25

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

آتش زدن کاه و کلش همه گیلان را رنج می دهد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آتش زدن کاه و کلش همه مردم گیلان را رنج می دهد و کودکان آسمی بیشترین رنج را از این حرکت ناشایست می برند.

به گزارش خوبان: علیرضا شعبان نژاد در گفتگو با ایسنا گفت: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون محصول برنج از 87درصد این شالیزارها برداشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت برنج به صورت مکانیزه موجب کاهش رنج تولید برنج و کاهش هزینه های تولید این محصول می شود، اضافه کرد: تاکنون در 148هزارهکتار شالیزار برداشت به صورت ماشینی  و57هزارهکتار بصورت دستی برداشت شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان ادامه داد:برداشت برنج که اواخرتیرماه آغاز شده است، پیش بینی می شود درصورت مناسب بودن شرایط جوی دروی شالیزارهای گیلان اواسط شهریور به پایان  برسد.

وی از شالیکاران خواست برای درو محصول شان به پیش بینی های هواشناسی توجه کنند.

علیرضا شعبان نژاد در خصوص مشاهده دود و آتش زدن کاه و کلش در مزارع برنج گیلان خاطر نشان کرد: برخی از کشاورزان ناآگاه این باور غلط را که آتش زدن کاه و کلش موجب از بین رفتن آفت کرم ساقه خوار می شود را کنار نمی گذارند و برخی ها هم تنبلی می کنند و فروش کاه و کلش برایشان سخت است.

وی گفت: ما توصیه های لازم را به کشاورزان داده ایم و با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: آتش زدن کاه و کلش همه گیلان را رنج می دهد و کودکان آسمی بیشترین رنج را از آتش زدن های کاه و کلش می برند.

بررسی ها نشان می دهد خرده مالکی ، هزینه زیاد تولید ، گسترش نیافتن کشت ماشینی ، یکپارچه نبودن بیشتر شالیزارها ، فرسوده بودن بیشترشالیکوبی ها، ارزان بودن قیمت برنج به دلیل واردات بی رویه و نابهنگام ازمهمترین مشکلات شالیکاران گیلان است.

انتهاب پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads