کد خبر: 85970 - تاریخ: جمعه، 7 آگوست 2015 - 16:28

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه:

خمام؛ نیازمند ساخت مصلی/ خیرین با شورای شهر همکاری کنند

حجت الاسلام عاشوری گفت: احداث مصلي به عنوان يک مرکز فرهنگي مهم در خمام، يکي از ضرورياتي است که بايد اهتمام ويژه اي براي آن قايل شد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با اشاره به ساخت مصلی در شهر خمام گفت: از سالها قبل براي تهيه زمين جهت احداث مصلي در اين شهر، تلاش فراواني شده است. ما مي دانيم که آوردن نهادهاي قانوني و ادرات کشوري به شهر خمام، نياز به اهداي زمين دارد و در اين مقوله هم همه نگاه ها به سمت شوراي شهر مي باشد.

 

وی ضمن دعوت از خیرین برای تقویت شورای شهر خمام گفت: از خيرين محترم دعوت مي کنيم که در جهت تقويت شوراي اسلامي شهر بکوشند تا آنها هم بتوانند با دستان بازتري در خدمت مردم باشند.

 

امام جمعه خمام احداث مصلی را به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم از جمله ضروریات برشمرد و گفت: احداث مصلي به عنوان يک مرکز فرهنگي مهم در خمام، يکي از ضرورياتي است که بايد اهتمام ويژه اي براي آن قايل شد. چون الي الابد در اختيار مردم اين شهر خواهد ماند؛ و حتي با توجه به مسافرپذير بودن منطقه، مسافران هم مي توانند از امکانات رفاهي و فرهنگي و عبادي آن استفاده کنند.

 

خطیب جمعه خمام اضافه کرد: نهاد نماز جمعه يک نهاد دولتي نيست که بعداً بخواهد در اثر خصوصي سازي، امکانات دريافتي از مردم شهر را به بخش هاي خصوصي بفروشد، بلکه براي هميشه در خدمت مردم منطقه خواهد بود.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه خطبه ها ضمن تسلیت سالگرد شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق (ع) گفت: ایشان در طول 65 سال عمر با برکت خود که 34 سال آن را به امامت گذراندند، خدمت شاياني به فرهنگ غني اسلام کردند و در شرايطي که جنگ قدرت ميان بني‌اميه و بني‌عباس شعله‌ور بود، حضرت فرهنگ ناب تشيّع را به جهانيان عرضه کردند و به‌‌عنوان رئيس مذهب جعفري چنان حوزه علميه‌ اي به وجود آوردند که تمام علماي زمان به پاي مکتب او زانو زدند.

 

وی در خصوص این که چرا به امام صادق رئیس مذهب جعفری می گویند اظهار داشت: امام صادق(ع) علوم متعدد دين را در ابواب مختلف فقه، کاملاً گسترش داد و چنان آثار ارزشمند علمي از آن حضرت براي قرن ها تغذيه حوزه هاي علميه باقي ماند که ايشان را رئيس مذهب جعفري مي نامند.

 

به گفته دکتر عاشوری، براي اسلامي کردن دانشگاه ها، بايد متون علمي را اسلامي کرد نه ساختمانهاي دانشگاه را.

 

امام جمعه خمام اضافه کرد: اگر دانشجويان، علمي که مي آموزند اسلامي باشد، ديگر بحث در باره تفکيک جنسيتي کلاس هاي درس لزومي نخواهد داشت. همانطور که اين بحث ها هرگز در باره کلاس هاي حوزه هاي علميه صورت نمي گيرد.

 

خطیب جمعه خمام در ادامه با اشاره به سالروز تشکيل جهاد دانشگاهي به فرمان حضرت امام(ره) در سال 1359، دانشگاه را منشأ تحول در هر کشوري دانست و اضافه کرد: علم، بزرگترين ثروت و ابزار قدرت بشمار مي‌رود.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که دشمنان دانشگاه ها و مراکز علمي ما را مورد هدف خود قرار مي دهند گفت: دشمنان تحت عنوان کنفرانس هاي علمي، سيمينار هايي را در کشور هاي خارج بر پا مي کند و با دعوت از نخبگان علمي ما جهت ارائه مقالات و سخنراني، به سوي اهداف خاص خودشان مي‌کشانند.

 

وی در پایان اضافه کرد: آن ها گرچه موضوع اصلي کنفرانس را تحت عنوان مطالعات ايران شناسي برجسته مي کنند ولي بعداً در کميسيون ها موضوعاتي چون جايگاه اقليت هاي مذهبي در ايران، بهايي آزاري، رابطه با اسرائيل، حقوق بشر و… مورد بررسي قرار مي دهند و هرکس در اين زمينه شديدترين لحن را در مقاله اش عليه نظام اسلامي بکار ببرد او را نفر برتر اعلام مي کنند و به عنوان پرفسور و محقق، جذب مي‌نمايند.

 

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مسجدی
     | 2015/08/8 - 02:43
    پاسخ
    +1
    0

    آیا واقعا الان نیاز خمام یک مصلی است؟همین الان مسجد به این بزرگی هست ولی
    جمعیتش زیاد نیست برا نمازهای جماعت…….خمام نیاز به کار فرهنگی بیشتر داره تا ساخت مصلی با هزینه هنگفت………..پس قدری تفکر…..

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads