کد خبر: 85888 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 آگوست 2015 - 08:57

خوبان خبر گزارش می دهد؛

مناطق آزاد دروازه ی واردات یا سکوی صادرات؟/ واردات خودروهای لوکس؛ ریختن پول مملکت به دامن غربی ها+ تصاویر

مدتی است که شاهد پلاک گذاری خودروهای شخصی در منطقه آزاد انزلی و ورود گسترده انواع ماشین های لوکس و خارجی به استان مان هستیم.

به گزارش خوبان: مدتی است که شاهد پلاک گذاری خودروهای شخصی در منطقه آزاد انزلی و ورود گسترده انواع ماشین های لوکس و خارجی به استان مان هستیم که این رویه علاوه بر خروج ارز بی کار شدن شماری از هم وطنانمان را در پی خواهد داشت.

چندی قبل مدیر گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد انزلی از پلاک گذاری بیش از پنج هزار خودرو شخصی از سال 91 تا اردیبهشت ماه سال جاری در منطقه آزاد انزلی خبر داده بود. (لینک خبر)

با یک حساب سرانگشتی متوجه خروج میلیاردها تومان ارز از کشور می شویم در حالی که می توان با این مقدار پول کارخانه های خودروسازی احداث و با تجهیز این کارخانه ها به فناوری های روز شاهد ساخت خودروهایی با کیفیت در داخل کشورمان باشیم.

مگر نه این است که با این کار تعدادی از جوانان این سرزمین مشغول به کار خواهند شد و به طبع آن ناهنجاری ناشی از آن کاهش خواهد یافت.

کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل بر هیچ کس پوشیده نیست و کم کاری مسئولین امر خودروسازی کشور در ساخت خودرو با کیفیت با گذشت بیش از سی و اندی سال از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله ای است که در جای دیگر باید بحث شود. اما آیا این موضوع می تواند توجیهی برای واردات بی رویه خودروهای گرانقیمت خارجی و ریختن پول به دامن غربی ها باشد.

با بررسی سابقه تشکیل مناطق آزاد در کشورهای مختلف در می یابیم در این کشورها مناطق آزاد با هدف کمک به توسعه صادرات از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده. در صورتی که در کشور ما مناطق آزاد بیشتر دروازه های واردات هستند تا سکوی صادرات!

در حالی که مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته بارها به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند از جمله:

مسئله‌ی واردات بیرویه و بی منطق ضرر بزرگی است، خطر بزرگی است؛ مردم هم باید این را بدانند. وقتی یک محصول خارجی را ما داریم مصرف میکنیم، در واقع داریم یک کارگر خودمان را بی کار میکنیم. متأسفانه بعضی هستند که بر اثر فرهنگ غلطِ دوره‌ی منحوس پادشاهی – دوره‌ی طاغوت، دوره‌ی وابستگی – هنوز چشمشان به خارج است. (دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعى از کارآفرینان سراسر کشور در تاریخ 89/6/16)

معظم له در جای دیگری فرموده اند: من هم بارها با مسئولین در زمینه‌ی واردات صحبت کردم. البته هیچ کس با واردات مخالف نیست؛ تنظیم واردات لازم است، کنترل واردات لازم است. صرف اینکه ما نگذاریم بازار در یک فصلی – مثلاً فصل شب عید – از فلان کالا خالی بماند، خیلی توجیه کاملی برای افزایش واردات نیست. حتماً بایستی در مسئله‌ واردات ملاحظه تولید داخلی بشود. البته گفته می شود که واردات به رقابت‌ پذیری تولید داخلی کمک می کند؛ اگر واردات نباشد، تولیدکننده‌ی داخلی به کیفیت یا به قیمت تمام‌ شده اهمیت نمی دهد؛ واردات، او را به این کار وادار می کند. به نظر من این خیلی منطق قوی ای نیست.( بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فعالان بخش‌های اقتصادی کشور90/5/26)

در ادامه تصاویری که در زیر مشاهده می نمایید فقط چند نمونه از انبوه خودروهای پلاک انزلی در شهر خمام می باشد:

خودرو منطقه آزاد 1 خودرو منطقه آزاد 2 خودرو منطقه آزاد 3 خودرو منطقه آزاد 4

    انتهای پیام/36


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. نام ...
     | 2015/08/6 - 14:49
    پاسخ
    +1
    -1

    تمام خودرو های تولید ایران حداقل سه چهار تا از قطعاتش غربیه! پس نمیشه کاملا گفت خودرو های داخلی!
    اگه با انصاف نگاه کنیم میبینیم عکس این ماشین های غربی ای که گذاشتید قابل مقایسه با پراید و سمند و … .
    چرا مردم باید ماشین های بی کیفیت بخرن تا اندازه قیمت خرید براش خرج کنن ؟؟!!
    خدایی پراید بیست میلیونه؟پس چرا تو عراق پنج میلیون فروخته میشه؟؟!!
    خدایی مگان هشتاد میلیونه؟پس چرا تو ترکیه بیست میلیون فروخته میشه؟؟!
    خلاصه غربی ها با انصاف هستن و تولیداتشون رو با قیمت واقعی به هموطنانشون میفروشن و خائن نیستن…..

  2. علی
     | 2015/08/7 - 09:39
    پاسخ
    +1
    0

    برادر من کسی تولید داخل رو تایید نمی کنه اینم حق مردمه که بهترین ها رو داشته باشن اما نباید به این بهانه میلیاردها تومان پول این مملکت رو ریخت به پای این غربی ها
    مطمئن باش فناوری ساخت این ماشین ها به هیچ عنوان درحد ماهواره های فضایی که وجب به وجبش رو خودمون ساختیم نیست پس مایی که می تونیم ماهواره بسازیم صد در صد توانایی ساخت همچین ماشین هایی رو هم داریم منتهی در درجه اول باید اراده و بستر ساخت همچین خودروهایی در کشور فراهم بشه.
    اینم در خصوص غربی ها بگم که هیچ وقت عاشق چشم و جمال ما نیستن و نمونه اش تاریخ سراسر غارت و وحشیگری این کشورهاست. مطمئن باش برای رسیدن به اهداف کثیف شون حتی حاضرن مردم خودشون رو فدا کنند نمونه اش حادثه سراسر مشکوک حمله به برج های دوقلوی آمریکاست که فقط تو این یه قلم 3000 نفر کشته شدن پس بهتره بگیم اون ها با آرمانی که با شیطان بستن خیانت نمی کنند بعدها در تاریخ خواهد آمد که صادرات این کشورها تماما از طریق چپاول و غارت ثروت سایر کشورها بوده.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads