کد خبر: 84998 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 جولای 2015 - 13:32

شهردار رشت:

دولت باید نقش خود را درمورد ساماندهی مرکز دفن سراوان و رودخانه های رشت مشخص کند

محمدعلی ثابت قدم با تاکید براینکه دولت باید نقش خود را درمورد موضوع های مربوط به ساماندهی مرکز دفن سراوان ورودخانه های رشت مشخص کند، تصریح کرد: استراتژی مشخصی در اداره های منابع طبیعی استان گیلان، محیط زیست و اداره های مرتبط با این موضوع وجود ندارد.

به گزارش خوبان، محمدعلی ثابت قدم درنشست محیط زیست و فضای سبز با بیان اینکه محیط زیست یک کالای تزئینی نیست، اظهارداشت: ۷۵ درصد مساحت گیلان مربوط به مراتع وجنگل هاست و شهرهای گیلان وبویژه شهر رشت بار زیادی ازتراکم جمعیت را در برمی گیرند.

وی به گردشگر پذیر بودن و رفت و آمد مردم اطراف رشت به این شهر اشاره کرد و افزود: مشکل پسماند و تولید زباله در پیک جمعیتی بیشتر می شود و با توجه به تبعات دفن زباله درسراوان و آسیب به محیط زیست، رودخانه های رشت و در نهایت آسیب به سلامتی شهروندان رشتی و مردم منطقه سراوان، نعمتِ در اختیار داشتن طبیعت به یک نقمت تبدیل شده است.

شهرداررشت با ابراز تعجب از تخصیص مبالغ مربوط به رودخانه ها و مرکز دفن سراوان به آب منطقه ای گیلان، گفت: بعد ازسفر رئیس جمهوربه گیلان اعلام شد که مبالغی به رشت اختصاص می یابد که درسازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور به آب منطقه ای گیلان اختصاص پیدا کرد.

ثابت قدم تاکید کرد: مقوله های مربوط به هزینه های ساماندهی مرکزدفن سراوان موضوع اقتصادی است وآنچه تعیین کننده است، منابع مالی و اقتصادی است.

وی با تاکید براینکه دولت باید نقش خود را درمورد موضوع های مربوط به ساماندهی مرکز دفن سراوان و رودخانه های رشت مشخص کند، تصریح کرد: استراتژی مشخصی در اداره های منابع طبیعی استان گیلان، محیط زیست و اداره های مرتبط با این موضوع وجود ندارد.

شهردار رشت خواستار حمایت مسئولان استان و اداره های مرتبط با مشکل مرکز دفن سراوان شد و گفت: مدیریت پسماند زباله، نیروگاه زباله سوز و حل مشکل رودخانه های گیلان نیاز به همکاری وحمایت مسئولان استان دارد.

منبع: 8دی نیوز

انتهای پیام/81


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads