کد خبر: 84711 - تاریخ: شنبه، 18 جولای 2015 - 18:27

مهدوی خبر داد:

آمادگی فرمانداری رشت برای مقابله با حوادث احتمالی باران

فرماندار رشت گفت: تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با حوادث احتمالی بالا آمدن آب در معابر و سیل در رودخانه‌های رشت آماده‌باش شدند.

به گزارش خوبان، سید عیسی مهدوی صبح امروز در جریان بازدید از نقاط خطرآفرین دریای این شهرستان با اشاره به ورود حجم بسیار گردشگران به رشت اظهار کرد: امسال خدمات توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران به گردشگران با کیفیت بالاتری ارائه می‌شود.

وی به آغاز بارندگی از روز گذشته در رشت اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با حوادث احتمالی بالا آمدن آب در معابر و سیل در رودخانه‌های رشت آماده‌باش شدند.

مهدوی با بیان اینکه هشدار به‌موقع اداره هواشناسی موجب شده آمادگی لازم در بخش‌های مختلف ایجاد شود، تصریح کرد: رشت با وجود نقاط گردشگری در جلگه، ساحل و کوهپایه دارای جاذبه ویژه‌ای است و گردشگران بسیاری در این شهرستان حضور پیدا کردند.

فرماندار رشت 22 کیلومتر نوار ساحلی در این شهرستان را مقصد بسیاری از گردشگران خواند و بیان کرد: ساحل موهبتی برای مردم رشت در راستای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

این مسئول به فعالیت 11 طرح دریا در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: امسال دو طرح سالم‌سازی دریا توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده و 9 طرح توسط فرمانداری رشت مدیریت می‌شود.

مهدوی از واگذاری طرح سالم‌سازی دریای «حاجی‌بکنده» به شهرداری لشت‌نشاء خبر داد و یادآور شد: 55 نقطه خطرآفرین در ساحل دریای رشت شناسایی شده و با نصب تابلو هشدارهای لازم به گردشگران داده شده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه 600 نیروی همیار و همیار پلیس برای هدایت گردشگران در ساحل دریای این شهرستان مستقر شدند، خاطرنشان کرد: 123 نفر عوامل اجرایی نجات غریق در ساحل دریا استقرار دارند.

وی به ایجاد کمپینگ در پارک‌ها توسط شهرداری‌ها در شهرهای شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: مکان‌های اقامتی گردشگران باید با رعایت شأن و منزلت مسافران باشد.

مهدوی با بیان اینکه تعدادی کلاس درس برای اسکان گردشگران فرهنگی توسط آموزش و پرورش در رشت آماده‌سازی شده است، اظهار کرد: افزایش کلاس‌ها به منظور اسکان بیشتر گردشگران حائز اهمیت است.

فرماندار رشت از راه‌اندازی گشت‌های نظارتی به منظور بازرسی از واحدهای خدماتی و گردشگری در رشت خبر داد و بیان کرد: گشت‌های نظارتی با هماهنگی تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و … تشکیل شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads