کد خبر: 84498 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 جولای 2015 - 13:42

فرماندار رشت خبر داد:

راه‌اندازی دو طرح سالم‌سازی جدید دریا در مجتمع‌های نرگس و زیباکنار

مهدوی از راه‌اندازی دو طرح سالم‌سازی جدید دریا توسط بخش خصوصی در مجتمع‌های «نرگس» و «زیباکنار» در ساحل دریای رشت خبر داد و گفت: امسال تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا در ساحل رشت به 11 طرح افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خوبان، سید عیسی مهدوی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد سلامت دریای این شهرستان با آروزی قبولی عبادت‌ها،مهدویعید سعید فطر و موفقیت در جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: عنایت خداوند متعال و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری در جبهه خارجی و داخلی فضا را برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران آماده کرد.

وی به آگاهی حسن روحانی به موضوع‌های هسته‌ای اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور شناخت کافی نسبت به کشورهای مذاکره‌کننده داشته است.

مهدوی با بیان اینکه رئیس جمهور در مذاکرات هسته‌ای با صبر و حوصله در حوزه داخلی رفتار کرده است، تصریح کرد: شخصیت، توانایی و اشراف محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به موضوع هسته‌ای مذاکرات را پیش برده است.

فرماندار رشت در ادامه از وجود 37 درصد از جمعیت ثابت گیلان شب‌ها در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: جمعیت رشت روزانه به بیش از یک‌سوم از جمعیت استان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت گیلان به طور سیار در رشت است، خاطرنشان کرد: بسیاری از گردشگران به شهرها و استان‌های دیگر برای رسیدن به مقصد از رشت عبور می‌کنند.

مهدوی شهرستان رشت را دارای نقاط گردشگری در جلگه، ساحل و کوهپایه ذکر کرد و گفت: سالانه گردشگران بسیاری به رشت سفر می‌کنند.

فرماندار رشت از تمهیدات اندیشیده به منظور پذیرایی از گردشگران توسط مدیران دستگاه‌های مختلف در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: فضاهای شهری توسط شهرداری‌ها و دهیاران برای استقبال از گردشگران تابستانی آماده شده است.

وی خواستار ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در رشت شد و افزود: امسال مسئولان در تلاش هستند پذیرایی از گردشگران با کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته ارائه شود.

مهدوی با بیان اینکه وجود 22 کیلومتر ساحل مقصد بسیاری از گردشگران به رشت است، تصریح کرد: ساحل دریا موهبتی برای مردم رشت محسوب می‌شود.

فرماندار رشت بر استفاده مطلوب از ساحل دریا تاکید کرد و افزود: طرح‌های گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی افراد در منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی از راه‌اندازی دو طرح سالم‌سازی جدید دریا توسط بخش خصوصی در مجتمع‌های «نرگس» و «زیباکنار» در ساحل دریای رشت خبر داد و گفت: امسال تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا در ساحل رشت به 11 طرح افزایش پیدا می‌کند.

مهدوی با اشاره به اینکه 9 طرح سالم‌سازی دریا توسط فرمانداری رشت راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت طرح دریای «حاجی‌بکنده» به شهرداری لشت‌نشاء واگذار شده است.

فرماندار رشت به وجود 55 نقطه خطر‌آفرین در ساحل دریای این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: هشدارهای لازم در مناطق مذکور با نصب تابلو ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 123 نفر از عوامل اجرایی نجات غریق در ساحل دریای رشت مستقر شدند، اظهار کرد: تعداد 600 نفر از نیروهای همیار و همیار پلیس برای ارائه خدمات به گردشگران در 22 کیلومتر ساحل دریای رشت استقرار پیدا کردند.

مهدوی خواستار مشخص کردن نقاطی برای استقرار مسافران توسط شهرداری‌ها شد و افزود: جانمایی کمپینگ‌هایی با رعایت شأن و منزلت گردشگران و جلوگیری از ناهنجاری‌ها حائز اهمیت است.

فرماندار رشت بر آماده‌سازی مدارس برای پذیرایی از گردشگران فرهنگی توسط آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امسال امیدواریم تعداد کلاس‌ها برای اسکان گردشگران افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و ورود مسافران به رشت، بیان کرد: کنترل ترافیکی توسط پلیس راه و راهنمایی و رانندگی از موضوع‌های مهم است.

مهدوی به ارتقای بازرسی دستگاه‌های نظارتی تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت در رشت اشاره کرد و یادآور شد: شرح وظایف دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر رشت تدوین شده است.

انتهای پیام17


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads