کد خبر: 81092 - تاریخ: جمعه، 5 ژوئن 2015 - 22:55

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه:

ملت ایران زیر بار توافق بد نمی رود/ 15 خرداد سرآغاز مبارزات انقلابی ملت ما

حجت الاسلام عاشوری گفت: هر توافقی که در آن اصول مورد پذیرش ملت رعایت نشود، مصداق توافق بد محسوب شده و از منظر مردم ايران يك قرارداد تحميلي، استعماري و غيرقانوني و نامشروع تلقي مي‏ گردد و لذا احدي از طرف ملت شريف ايران اجازه امضاي چنین قراردادي را ندارد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام، با اشاره به رعایت تقوای الهی در پوشش لباس گفت: لباسي که نشان از شان انسان است، بايد تضمين کننده آرامش او باشد چرا که همه دنبال راحتي هستيم و آرامش، اين مسئله را به ارمغان مي آورد و اين بر روح و روان آدمي تاثير بسزايي دارد.

 

وی افزود: زن نبايد از پوششي استفاده کند که جاذبه هاي آن جاي جاذبه هاي برهنگي زن را بگيرد. چادرها، مانتوها و روسري هاي جالب توجه نامحرم، پوشش ديني به شمار نمي روند و استفاده از اين نوع لباسها دور شدن از تقواي در پوشش است که توجه مردان را به خود جلب کرده و آنها را از ياد خدا غافل مي سازد و بنابراين استفاده از اين نوع لباس ها در انظار عمومي، حرام بوده و بايد از ديد نامحرم پوشيده باشند.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که فهم و پذيرش مسائل فرهنگي نيازمند زمان است اظهار داشت: بايد دختر بچه ها را قبل از تکليف يعني با رفتن به مدارس و بلکه زودتر با فرهنگ پوشش ديني آشنا کرد تا قبل از فرا رسيدن تکليف به استقبال حجاب رفته باشند.

 

امام جمعه خمام تصریح کرد: دختر بچه اي که تا قبل از بلوغ بدون پوشش در برابر نامحرم حاضر شده و شرم و حياي او ريخته و به پوشش ديني بي توجه شده، نمي تواند به هنگام تکليف تقواي در پوشش را رعايت کند. قبل از اينکه خودنمايي دختر آغاز شود بايد با حجاب انس بگيرد.

 

خطیب جمعه خمام در ادامه، 15 خرداد ماه را سرآغاز مبارزات انقلابي ملت ايران دانست و گفت: حضرت‌امام(ره) در 12خرداد سال 42 به مناسبت عاشوراي حسيني در مدرسه فيضيه‌، طي يک سخنراني پر شوري، پرده از روي جنايات رژيم شاه برداشتند که سه روز بتوسط ماموران شاه دستگير و روانه تهران شدند. مردم قم و چندين شهر ديگر پس شنيدن اين خبر به خيابانها ريختند و فرياد اعتراضشان گرچه به خاک و خون کشيده شد؛ ولي باعث گرديد تا رژيم شاه نتواند اقدامي جدي عليه حضرت امام(ره) انجام دهد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام راحل گفت: امام (ره) دو اقدام مهم در تاريخ کشور انجام داد: يکي برانداختن سلطنت موروثي، ظالمانه و غيرعاقلانه که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت و ديگر ايجاد حکومت و نظامي بر اساس اسلام، که کل تاريخ اسلام بعد از صدر اول بي سابقه بود و در مکتب فکري امام ضديت با استبداد و استکبار حرف اول را مي زند.

 

امام جمعه خمام افزود:  آن روز که شوروي ها وارد افغانستان شدند با اين که ما گرفتار دشمني با آمريکا بوديم، اما امام (ره) در همان حال و روز در مقابل شوروي موضع قاطعي گرفت و بدون هيچ ملاحظه اي از ملت افغانستان دفاع کرد. ممکن است گفته شود که آقا ما نمي توانيم در مقابل قدرتهاي بزرگ دنيا بياستيم! در حاليکه پيام بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام(ره) شعار ما مي توانيم بوده است.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه، خواسته مردم ايران در مورد مذاکرات هسته اي را اصول شش‏گانه ای دانست که بايد در توافقنامه نهايي گنجانده شود.

 

خطیب جمعه خمام ادامه داد: اصل اول: تمام تحريم ‏ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يك ‏جا و هم‏زمان با امضاء توافقنامه كاملاً لغو (نه تعليق) شود. اصل دوم: دستاوردهاي هسته ‏اي در حد نيازهاي واقعي كشور بايد حفظ شود. اصل سوم: هيچ مانعي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت‏هاي علمي و فني در امور هسته‏ اي و دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد. اصل چهارم: نظارت‏ ها و بازرسي‏ ها در حد متعارف بين‏ المللي باشد و هيچ نظارتي فراتر از مقررات و عرف بين ‏المللي اعمال نشود. اصل پنجم: هيچ‏گونه نظارت و اعمال محدوديت بر نيروهاي مسلح پذيرفته نيست. اصل ششم: توافق هسته‏ اي بايد بازگشت‏ پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانيم به شرايط قبل از توافق برگرديم.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، هر توافقی که در آن این موارد رعایت نشود، مصداق توافق بد محسوب شده و از منظر مردم ايران يك قرارداد تحميلي، استعماري و غيرقانوني و نامشروع تلقي مي‏ گردد و لذا احدي از طرف ملت شريف ايران اجازه امضاي قراردادي بدون رعايت اين اصول شش‏گانه را ندارد.

 

انتهای پیام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads