کد خبر: 79646 - تاریخ: یکشنبه، 17 می 2015 - 23:29

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت فاش کرد؛

از سکوت در برابر حواله خرید کت‌وشلوارهای 75 میلیون ریالی تا دریافت 400 هزار تومانی حق مدیریت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جمع اعضای شورای شهر رشت صحبت‌های جالبی بر زبان راند.

به گزارش خوبان: محمود باقری‌خطیبانی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: اگر به کارنامه دو ساله فعالیت شورایی خود نگاه کنیم، تفاوت فراوانی بین شعارها و عمل دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بنده همواره تصور می‌کردم با ورود اعضای فعلی شورا حقوق قشر ضعیف و پابرهنه را احقاق خواهیم کرد و مانند استاندار شهید علی انصاری ساده‌زیستی یک خدمت‌گزار مکتبی را نشان خواهیم داد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه این شعارها در روزهای انتخابات مورد توجه مردم بود، تصریح کرد: ما در آن روزها گفتیم که با چشمانی بسته و دست‌های کوتاه نسبت به بیت‌المال راه شهید رجایی را خواهیم پیمود و قول دادیم با پول مردم، شهر را بسازیم و در مصرف بیت‌المال نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم.

وی افزود: این حرف‌ها به حدی تأثیرگذار بود که مردم و خانواده‌های شهدا درباره حرف‌های غلوآمیز ما درباره انتصاب شهردار و متخصص حساب جداگانه‌ای باز کردند.

باقری‌خطیبانی با بیان اینکه امروز در اجرای شعارهای خود ناتوان مانده‌ایم، اضافه کرد: با گذشت دو سال از عمر شورای چهارم نه تنها در اجرای شعارهای خود ناتوان مانده‌ایم، بلکه احساس می‌کنیم هیچ ابایی از اقدام‌ها در جهت عکس آن شعارها نداریم.

وی خطاب به موسوی‌روزان «عضو شورا» بیان کرد: آیا شما از خلاف‌سازهای دکتر شهرساز «شهردار» خبر ندارید و به نظر شما این فرد قوانین شهرسازی را نادیده نمی‌گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت این سئوال را مطرح کرد: آیا قرارداد مطالعات ژئوتکنیک و نقشه‌برداری متروی رشت در شرایطی که سند فرادستی هنوز تصویب نشده و اعلام می‌شود 3 میلیارد تومان هزینه شده، موضوع مورد اعتراض شما نیست؟

وی با اشاره به برپایی میهمانی‌های مکرر در رستوران نارنجستان، تأکید کرد: برای میهمانی‌های مکرر در  رستوران نارنجستان و دریافت تابلو فرش از شهردار و انواع غذا و ریخت‌وپاش‌ها که اگر صورت نمی‌گرفت مبلغ آن می‌توانست برای کمک به مستمندان تخصیص یابد، چه توجیهی دارید؟

باقری‌خطیبانی با اشاره به برف سال 92 در رشت، افزود: در آن روزهای سرد همان کارگران رفت‌وروب شهرداری کار را انجام دادند، اما چلوکباب داغ و پاداش به چه کسانی رسید.

وی اضافه کرد: چرا افرادی که ادعا دارند نگران بیت‌المال هستند در برابر حواله خرید کت و شلوارهای 75 میلیون ریالی سکوت کردند در حالی که پرداخت هزینه 75 میلیون ریالی برای خرید کت و شلوار عید نوروز اعضای شورای رشت غیر قانونی بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت، قرارداد شهربازی پارک قدس رشت را قرارداد ترکمنچای خواند و یادآور شد: تاکنون 500 میلیون تومان برای این کار پرداخت کرده‌ایم، اما هنوز هم بابت حق کسب و پیشه از ما شکایت دارند و موضوع جالب اینجاست که دیگر کسی برای فعال کردن شهربازی پارک قدس عجله‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه معاونان شهرداری ماهانه 400 هزار تومان بابت ایاب و ذهاب و حق مدیریت دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که این افراد از وسایل شخصی خود هیچ‌گونه استفاده نمی‌کنند و حتی پول بنزین را از شهرداری دریافت می‌کنند و تنها حق ایاب و ذهاب و مدیریت این افراد با حقوق یک ماه رفتگران پرتلاش برابری می‌کند.

باقری‌خطیبانی با ابراز شرمساری از وضعیت محله‌های معلولان رشت، متذکر شد: آسفالت کوچه و پس کوچه‌های محلاتی مانند معلولان، سلیمانداراب، پاره‌بیجار، نخودچر و … به حدی اسفناک است که از کوچه‌های روستای بنده در خطیبان و سیاه‌درویشان نیز بدتر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های انتخاب شهردار از دیدگاه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب شهردار و ویژگی‌های آن فرمودند که در امانت‌داری هیچ ملاحظه سیاسی نکنید و یکی از قلم‌های مهم امانت‌داری برای مردم این است که شهردار خوب انتخاب کنید و این مصداق کامل امانت‌داری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت درباره دیگر ویژگی‌های شهردار اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند «در درجه لیاقت و کفایت لازم است افرادی باشند که عرضه این کار را داشته باشند و در کنار این لیاقت و کفایت، صلاح، پاک‌دستی و پاکدامنی افراد مورد نظر است و اگر کسی بالیاقت باشد اما متدین و صالح و باگذشت از انگیزه‌های مادی نباشد، لیاقت او به ضرر تمام می‌شود و هرچه آدم ناباب، لایق‌تر باشد از راه‌های نامشروع برای خود و یا کسانی که خودش می‌خواهد، کسب درآمد می‌کند».

وی افزود: با توجه به فرمایش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری درباره انتخاب شهردار، آیا همراه نبودن و رأی ندادن از سوی بنده به شهردار وقت، عدول از ولایت‌پذیری بنده بود.

باقری‌خطیبانی خطاب به موسوی‌روزان ادامه داد: شما به من گفتید خانه شیشه‌ای آبروی مردم است و اگر چنین است چگونه می‌توانیم یکی را به شراب‌خواری و دیگری را به مسایل اخلاقی متهم کنیم.

وی خطاب به اعضای شورای شهر رشت متذکر شد: ما باید در پیشگاه مردم و شهدا و امام (ره) پاسخ‌گو باشیم و چگونه می‌توانیم در پیشگاه کسانی که با هم به جبهه رفتیم اما آنها برنگشتند و اکنون نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند، پاسخ دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان خطاب به اعضای شورا، یادآور شد: از شما می‌خواهم در حق من دعا کنید تا در پیچ و خم زندگی روزمره شرمنده آنهایی نباشم که به بنده رأی دادند و از خداوند بزرگ می‌خواهم خاطرات گذشته‌ام را همواره در ذهنم محفوظ نگه دارد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/71


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads