کد خبر: 78473 - تاریخ: یکشنبه، 3 می 2015 - 11:50

حجت الاسلام عاشوری:

رهبری از مسئولان توقع دارند خود را خادم اسلام و ملت مسلمان بدانند

امام جمعه خمام گفت: در نظام اسلامى همه كارها بايد براى خدا و در جهت تحقق اهداف اسلامى صورت گيرد و هيچ قانوني نبايد خلاف دستورات اسلامى باشد و همگان بايد خود را موظف به تحقق اهداف اسلامى بدانند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه این هفته خمام با اشاره به روز جهانی کارگر به علت نامگذاری 11 اردیبهشت به این روز اشاره کرد و گفت: در کشور ما عموماً، هر مناسبتي  در ارتباط با ائمه معصومين(عليهم السلام) نامگذاري مي شود؛ ولي در نامگذاري روز کارگر از همان مناسبت جهاني تبعيت شده است؛ چون در قرن گذشته، اقدامي در جهت احقاق حقوق کارگران در شيکاگوي آمريکا صورت گرفته بوده؛ که با خشونت پليس سرکوب گر و نژادپرست آن کشور مواجه شد. ما هم از هر مناسبتي که سبب افشاي ماهيت پليد حکومت مستکبر آمريکا شود، حمايت مي کنيم.

 

امام جمعه خمام در ادامه، با اشاره به سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم، شهید مطهری را شخصيتي نامید که علاوه بر مبارزه فکري با جريانهاي انحرافي، مبارزه عملي با سياست هاي کفرآميز آمريکايي هم داشته است و تصریح کرد: آيت الله مطهري از مصاديق واقعي عالماني بود که در روايات از آنها به عنوان قلعه هاي حفظ اسلام ياد شده است.

 

حجت الاسلام عاشوری ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: مهمترين كار پيامبر(ص) آوردن قرآن و تعليم آن به بشر است و در اين كار اميرالمؤمنين(ع) در جايگاه ولايت، همچون پيامبر(ص) است و ساير ائمه معصومين(ع) هم در جايگاه اميرالمؤمنين(ع) شريك‌القرآن‌اند.

 

وی با بیان این نکته که توقع رهبر معظم انقلاب از مسؤولان كشور اين است كه خود را خادم اسلام و ملت مسلمان ايران بدانند اظهار داشت: در نظام اسلامى همه كارها بايد براى خدا و در جهت تحقق اهداف اسلامى صورت گيرد و هيچ قانوني نبايد خلاف دستورات اسلامى باشد و همگان بايد خود را موظف به تحقق اهداف اسلامى بدانند.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، تصور دين حداقلى يا حكومتى جداى از اهداف اسلامى، کاملاً بي اساس است و رهبر معظم انقلاب اسلامى بارها و بارها بر بطلان آن‏ تأکيد کرده اند.

 

امام جمعه خمام تاکید کرد: هدف از تشكيل نظام اسلامى و همه مجاهدت‏ها و خون‏هايى كه در راه انقلاب اسلامى و حفظ نظام اسلامى ريخته شد و همه جانهاى عزيزى كه فدا گرديد، به خاطر اين بود که به اسلام عمل شود و احکام دين، محقق گردد.

 

خطیب جمعه خمام تمايز قايل شدن بين اسلام و قانون را بی معنا دانست و افزود: زيرا قانوني غير از قوانين شرعي در نظام جمهوري اسلامي ايران، مشروعيت ندارد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان گفت: از منظر اسلام صرف قدرت و جايگاه سياسى، اهميت و قداستي ندارد؛ بلکه اهميت و تقدس آن به تلاش براى اقامه دين است.

 

انتهای پیام/14


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads