کد خبر: 78173 - تاریخ: چهارشنبه، 29 آوریل 2015 - 00:03

توقیف کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال/

ایران یک کشتی خارجی را در تنگه هرمز توقیف کرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد، نیروی دریایی ایران امروز (سه‌شنبه) یک کشتی تجاری را در تنگه هرمز متوقف کرد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد، کشتی مذکور که گفته می‌شود به مقصد امارات در حرکت بوده، در تنگه هرمز با هشدار ایران مواجه شده و نیروهای دریایی ایران آن را به سمت بندرعباس هدایت کرده‌اند.

 

تنگه هرمز

 

به گفته استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در جریان این حادثه هیچ فردی مجروح نشده و کشتی باری از فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا که در این منطقه مستقر است، درخواست کمک کرده است.

 

شبکه خبری پرس تی‌وی گزارش داد، مسئولان وزارت خارجه ایران گفته‌اند که این کشتی به علت تخلفات مالی و مسائل حقوقی توقیف شده است. بر اساس این گزارش، این کشتی با پرچم جزایر مارشال در حال حرکت بوده است.

 

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد، یکی از مسئولان کشتی توقیف شده اعلام کرده که 24 تن از کشورهای شرق اروپا و آسیا در این کشتی بوده‌اند.

 

جزئیات توقیف کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال در خلیج فارس 

همچنین خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت: پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص توقیف کشتی آمریکایی در خلیج فارس حاکی از آن است که این کشتی تجاری بوده و با اداره بنادر ایران اختلافی داشته است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: اداره بنادر ایران در همین راستا به دادگاه مراجعه می‌کند که دادگاه حکم توقیف این کشتی را می‌دهد و اداره بنادر درخواست می‌کند تا این کشتی توقیف شود که این امر محقق شد.

وی تأکید کرد: این کشتی با پرچم جزایر مارشال که تحت حاکمیت آمریکا است قصد تردد داشته که توقیف می‌شود و خدمه آن اکثر اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از افراد آن آمریکایی باشند نیز وجود دارد.

خبرگزاری  صدا وسیما نیز در خبری به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، از تیراندازی نیروهای ایرانی به سمت این کشتی خبر داده و گفته است که این کشتی «مجبور به حرکت به سمت بندرعباس» شده است.

رویترز نیز به نقل از پنتاگون آورده است که کشتی توقیف شده با نام MV Maersk Tigris از هواپیما و ناو آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز درخواست کمک کرده بود.

انتهای پیام/28


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads