کد خبر: 76654 - تاریخ: شنبه، 11 آوریل 2015 - 18:02

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

باید هوشیاری خود را در برابر دشمن حیله گر حفظ نمود/ هیچ تضمینی بر انجام تعهد از سوی طرف غربی وجود ندارد

امام جمعه خمام گفت: گرچه قولهايي براي رفع تحريم ها و اجازه اندکي هم براي غني سازي داده شده است؛ ولي براي تحقق آنها هيچ تضميني نيست. هنوز بايد کار و تلاش بکنند تا آنچه را که فعلاً در حد بيانيه توافق کرده اند، تثبيت شود و صورت رسمي به خود بگيرد. هر يک از طرفين مي تواند در اين مدت، کفه ترازوي خود را چرب تر کند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) به تجلیل از بانوان نمونه به مناسبت هفته زن در کشور اشاره نمود و گفت: به مناسبت هفته زن، معمولاً تجليل از بانوان برتر در زمينه هاي مختلف به عمل مي آيد. براي اين منظور، ابتدا بايد شخصيت فاطمه زهرا(س) و وجه امتياز و برتري او را از ساير زنان عالم شناخت، آن وقت هر زني که بيشترين نزديکي را به آن امتيازات داشته باشد، به عنوان زن نمونه و مستحق تجليل معرفي کرد.

 

امام جمعه خمام افزود: نباید کسي که مسير زندگي اش کاملاً در جهت خلاف فضايل فاطمي است ولي صرفاً در يک رشته خاص موفقیت کسب نموده، بعنوان زن نمونه و الگوي زنان نسل حاضر معرفي شود.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به تولد حضرت امام خمینی (ره) در روز بیستم جمادی الثانی گفت: وجود امام (ره) به خاطر الگوي شايسته اي که از مادر خود گرفته بودند، خيرات و برکات فراواني براي ملت مسلمان ايران و جهان داشته است. امامي که باورهاي زيادي را بر امت ما ارزاني داشت و يک کشوري را که در همه چيزش وابسته به بيگانه بود، در مسيري قرار داد که بتواند متکي به خودش باشد و حتي الهام بخش براي ديگران.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، عظمت زن در عظمت انسان است و عظمت انسان در سايه ارتباط با پروردگار كه ربُّ العالمين است.

 

وی در توضیح عظمت انسان گفت: اگر انسان بزرگ است، براي اين است كه خليفه خداست كه او اکبر يعني بزرگتر است. انساني كه از خود هستي ندارد، عظمتي هم نخواهد داشت؛ مگر اينکه به عظمت خداوند، عظيم شود. زن يا مرد بودن، مربوط به بدن است، نه مربوط به روح.

 

امام جمعه خمام در ادامه خطبه ها، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: در باره مذاکرات هسته اي، حرفهاي اميدوار کننده و نگران کننده زيادي زده مي شود. ولي حقيقت آن است که بايد همچنان هوشياري خود را در برابر دشمن حيله گر حفظ کنيم و از تمام ظرفيت هاي داخلي و حمايت هاي ملي بهره بگيريم.

 

حجت الاسلام عاشوری یادآور شد: اين طور نباشد که اگر موفقيتي بدست آمد، يک جناحي آن را مرهون ابتکار خود و تخطئه جناح ديگر حساب کند، و اگر شکستي صورت گرفت، جناح ديگر آن را عَلَم عثمان کند و دائماً بر سر جناح مقابل بکوبد. بلکه بايد بدانيم مذاکره کنندگان و منتقدين هر دو از همين ملت هستند و چيزي جز سرافرازي کشور را نمي خواهند.

 

وی با بیان این مطلب که هیچ تضمینی برای پایبندی طرف مقابل به انجام تعهدات خود گفت: گرچه قول هايي براي رفع تحريم ها و اجازه اندکي هم براي غني سازي داده شده است؛ ولي براي تحقق آنها هيچ تضميني نيست. هنوز بايد کار و تلاش بکنند تا آنچه را که فعلاً در حد بيانيه توافق کرده اند، تثبيت شود و صورت رسمي به خود بگيرد. هر يک از طرفين مي تواند در اين مدت، کفه ترازوي خود را چرب تر کند.

 

امام جمعه خمام در بخشی از خطبه ها به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اهل بیت (ع) در روز پنج شنبه اشاره نمود و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: «من هيچگاه درخصوص مذاکره با آمریکا خوشبين نبودم با اين وجود از آن حمايت کردم. البته اين را هم گفته ام که توافق نکردن بهتر از توافق بد است. قبول نکردن توافقي که بخواهد منافع و عزت ملت را از بين ببرد، شرف دارد بر توافقي که بخواهد ملت ايران را تحقير کند.»

 

انتهای پیام/67


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads