کد خبر: 76128 - تاریخ: جمعه، 3 آوریل 2015 - 23:47

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

فناورری هسته ای از پرافتخارترین دستاوردهای نظام اسلامی است/ شرط تحقق شعار سال 94، اعتماد متقابل دولت و ملت به یکدیگر است

حجت الاسلام عاشوری گفت: کارهايي که امسال در مورد تحقق شعار سال، نبايد صورت بگيرد توليد افراطى تابلو، بنر، پوستر، نوشتن کتاب و برگزاري انواع همايش ها در مورد شعار سال است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام، با اشاره به 14 فروردین ماه گفت: چهاردهم فروردين ماه هر سال، «روز جهانى كتاب كودك» نام گرفته است.

 

امام جمعه خمام با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی در اسلام گفت: ما امتى هستيم كه بزرگترين معجزه پيامبرمان «كتاب قرآن» است. خوشبختانه با پيروزى انقلاب اسلامى، قرآن به صحنه اجتماع ما بازگشت و به پيروى از تعاليم قرآن، مردم ما به كتاب و كتابخوانى روى آوردند، لکن با توجه به همه اينها، هنوز مراجعه به كتاب و مطالعه، در جامعه ما به‏ سطحى‏ كه برازنده نظام ‏اسلامي باشد، نرسيده ‏است.

 

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای در 20 فروردین ماه، به سرمایه گذاری 40 ساله ایران در زمینه انرژی هسته ای اشاره نمود و گفت: فناوري هسته اي، يکي از پرافتخارترين دستاوردهاي نظام اسلامي است که دنياي استکبار را به وحشت انداخت و آنها به بهانه توليد سلاح هسته اي پس از سالها تهديد و تحريم و مذاکره، موانع زيادي را در مسير پيشرفت هاي هسته اي کشور ما ايجاد کرده اند.

 

خطیب جمعه خمام شرط تحقق شعار سال 94 را اعتماد متقابل دولت و ملت برشمرد و تصریح کرد: آمارهاى بين‏ المللى تأييد مي کند كه ما از لحاظ رتبه‏ استعداد انسانى، در رتبه‏ هاى بالا هستيم؛ در داخل كشور خيلى امكانات وجود دارد كه اگر بتوانيم از اين نيروهاى داخلى استفاده كنيم، كليد حلّ مشكلات را بدست َآورده ايم.

 

حجت الاسلام عاشوری تاکید کرد: کارهايي که امسال در مورد تحقق شعار سال، نبايد صورت بگيرد توليد افراطى تابلو، بنر، پوستر، نوشتن کتاب و برگزاري انواع همايش ها در مورد شعار سال است.

 

وی از جمله کارهاي غير ضروري را نوشتن کتاب در موضوع شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله با نامگذارى سالها عده ‏اى دلسوزانه، عده‏ اى كاسبكارانه و عده ‏اى ديگر از سر سفارش در مورد شعار سال شروع به قلم ‏فرسايى مى‏ كنند تا شهرت و ثروت ناچيزى به ارمغان آورند.

 

امام جمعه خمام

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به تجاوز عربستان به یمن، درخواست رئيس جمهور مستعفي براي دخالت نظامي در يمن را غیرقابل قبول خواند و افزود: اگرحمايت از رئيس جمهور مستعفي داراي مشروعيت است، چرا روسيه به دليل حمايت از رئيس جمهوري قبلي اوکراين «ويکتور ياناکويچ» و خواسته مردم روس تبار اين کشور، مورد انتقاد قرار گرفته و تحريم شد.

 

امام جمعه خمام در پایان متذکر شد: اگر  منصور هادي رئيس جمهور مورد حمايت مردم يمن است پس چرا هيچ کس در يمن از او حمايت نمي کند؟ شما در سوريه ادعا کرديد که مردم بشار اسد را نمي خواهند؛ در حاليکه هم ارتش از او حمايت کرد و هم مردم در انتخابات با حداکثر آراء او را برگزيدند.

 

انتهای پیام/69


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads