کد خبر: 75119 - تاریخ: جمعه، 20 مارس 2015 - 20:41

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

تغییر رژیم ایران، هدف اصلی آمریکا از توافق هسته ای/ ذات استکبار دشمنی است

امام جمعه خمام گفت: آمريکايي‌ها به توافق هسته ای، نه به عنوان يک قرارداد دو طرفه، بلکه به عنوان ابزاري در جهت اجرايي کردن گزينه اصلي خود يعني«تغيير رژيم» نگاه مي‌کنند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام، نوروز را یادآور معاد دانست و افزود: نوروز در حقيقت به معني زندگي بهاري طبيعت، بعد از مرگ پائيزي آن مي باشد.

 

وی با بیان این که فرا رسيدن نوروز، بايد ما را به ياد زندگانى پس از مرگ بيفكند گفت: پيامبر خدا (ص) فرمودند: «مثال بعثت من بر مردم، مثال باران فراوان بر زمين است؛ زمين آماده، آب را مي‌پذيرد و انواع فراوان گياه و سبزه را مي‌روياند. ولي زمين شوره زار آن را نمي پذيرد و گياهي هم ندارد…»

 

امام جمعه خمام با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت ایشان را مصيبتي عظما و مايه رسوايي امت صدر اسلام برشمرد که نتوانستند ارزش آن بانوي بي همتاي عالم را درک کنند.

 

حجت الاسلام عاشوری

 

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری به سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران در 29 اسفند ماه سال 1329 اشاره نمود و گفت: از سال‏هاي اوليه حفر چاه نفت در ايران، چشم طمع بيگانگان به دنبال استثمار منابع زيرزميني كشور بوده و آنان در هر فرصتي به گرفتن امتيازهاي گوناگون نفتي اقدام مي‏ كردند.

 

خطیب جمعه خمام با بیان این مطلب که هدف آمریکا تغییر نظام اسلامی ایران است گفت: آن ها اين مطلب را بارها دانسته يا ندانسته صريحاً اعلام کرده اند. از جمله جان بولتون سياستمدار آمريکايي در سال 2006 گفت: «هدف نهايي از تحريم‌ها تغيير رژيم ايران است.»

 

وی با اشاره به اظهارات نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در کنگره آمريکا، گفت: طبق گفته نتانیاهو، «آمريکا به دنبال توافقي 10 ساله با ايران است اما من فکر نمي‌کنم که جمهوري اسلامي بعد از اين مدت رژيم بهتري بشود!» اين نکته سربسته گوياي اين واقعيت است که آمريکا اميدوار است طي ده سال بتواند، در تغيير ساختار نظام اسلامي موفق شود.

 

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: آمريکايي‌ها به توافق هسته ای، نه به عنوان يک قرارداد دو طرفه، بلکه به عنوان ابزاري در جهت اجرايي کردن گزينه اصلي خود يعني«تغيير رژيم» نگاه مي‌کنند.

 

وی با بیان این مطلب که آمريکا چالش هسته‌اي را بهانه‌اي براي تحريم‌ها مي‌داند و تحريم‌ها را کارآمدترين حربه براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران تلقي مي‌کند اظهار داشت: انتظار«لغو تحريم‌ها» از سوي آمريکا، مانند آن است که از حريف انتظار داشته باشيم در ميدان جنگ، کارآمدترين اسلحه خود را زمين بگذارد! آمريکا به ادامه چالش هسته اي براي ادامه تحريم‌ها نياز دارند.

 

امام جمعه خمام در پایان خاطرنشان کرد: ذات استکبار دشمني است و استکبار اگر آدم شود و دشمني نکند که ديگر مستکبر نخواهد بود.

 

انتهای پیام/13


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مهدی
     | 2015/03/20 - 20:48
    پاسخ

    بصیرت در کلام امام جمعه خمام موج می زند.
    برای ایشان در تمامی مراحل زندگی آرزوی موفقیت داریم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads