کد خبر: 74552 - تاریخ: جمعه، 13 مارس 2015 - 16:28

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:

برپایی سفره هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه گیلان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در 200 بقعه و سوگواره یاس نبوی در 263 بقعه متبرکه این استان جاری خبر داد.

به گزارش خوبان: حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدام‌های اوقاف استان برای نوروز 94 13920118000261_PhotoAاظهار کرد: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در گیلان در دست اجراست و بقاع متبرکه استان در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران و مردم هستند.

وی افزود: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز سال 94 و ایام فاطمیه در کنار برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به زمان برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری تصریح کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی به منظور گرامیداشت ایام فاطمیه و تقارن آن با عید نوروز در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح از دوم تا ششم فروردین سال 94 در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

عادلی بقاع متبرکه را آماده برگزاری دو طرح مذکور عنوان کرد و گفت: در 200 بقعه گیلان طرح نوروزی آرامش بهاری برگزار می‌شود و 263 بقعه مجری برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ایام مشخص شده در استان هستند.

وی با اشاره به حضور روحانیون در دو طرح مذکور، خاطرنشان کرد: در این ایام 98 روحانی دوره دیده از شهر قم برای همکاری در استان حضور می‌یابند ضمن اینکه 104 روحانی بومی نیز در اجرای طرح سوگواری و آرامش بهاری به ما یاری می‌رسانند.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی جلسات متعددی با خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه برگزار شد، یادآور شد: از جمله برنامه‌های ما در طرح نوروزی آرامش بهاری، غبارروبی بقاع متبرکه با دعوت از مسئولان و مردم بوده که در یک هفته پایانی سال اجرا می‌شود و از فضای معنوی خاص برخوردار است.

برگزاری مراسم تحویل سال در بقاع شاخص گیلان/برپایی سفره هفت‌سین فاطمی

وی به دیگر برنامه‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص حضور مردم و مسافران در لحظه تحویل سال در داخل بقاع متبرکه است که بسیار سنت زیبایی بوده و فضای معنوی خاصی در آن لحظات بین مردم حاضر در بقاع متبرکه حکم‌فرما است.

عادلی یکی دیگر از اقدام‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان به مناسبت تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه را چیدمان هفت‌سین فاطمی در بقاع متبرکه استان عنوان کرد و گفت: در این سفره هفت سین هفت نام مبارک حضرت زهرا (س) که با سین آغاز می‌شود در قالب نقش و نگارهای زیبا چیده می‌شود و در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: در ایام نوروز تلاش می‌کنیم خدمات رفاهی خوبی به مسافران و زائران ارائه دهیم و نظافت ظاهری و درونی بقعه و آماده‌سازی و نظافت سرویس‌های بهداشتی و خدمات زائرسرا با حداقل قیمت به مسافران از دیگر اقدام‌ها است.

 

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads