کد خبر: 74024 - تاریخ: شنبه، 7 مارس 2015 - 11:38

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

مقررات دولتی بیش تر از آن که کمک کننده به بخش تولید باشد بازدارنده است/ قدرت اقتصادی ما باید مساوی قدرت نظامی مان باشد

امام جمعه خمام تصریح نمود: ما موفق شديم که قدرت نظامي مان را آنقدر افزايش دهيم که آمريکا وقتي مي خواهد اقدامي در سوريه و عراق انجام دهد، مجبور مي شود قبل از آن به مسئولين عالي‌رتبه کشورمان اطلاع دهد؛ لکن چون مي داند که اقتصاد ما ضربه پذير است، براحتي آن را مورد تحريم قرار مي دهد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) مسجد جامع خمام، تغذيه صحيح را در گرو کار کشاورزي دانست و افزود: نه تنها زندگي فردي هر شخص، بلکه زندگي اجتماع و يک ملت هم به چگونگي توليدات و محصولات کشاورزي آن جامعه وابسته است.

 

وی خودکفایی و استقلال ملت ها را در گرو پيشرفت توليدات کشاورزي دانست و خاطرنشان کرد: هر جامعه اي که بخواهد مستقل و آزاد زندگي کند و سرنوشت خودش را با دست خود رقم بزند، بايد درکشاورزي استقلال داشته و بتواند محصولات مورد نيازش را خودش توليد کند.

 

امام جمعه خمام يکي از خصوصيات بارز کار کشاورزي را توجه کشاورز به عنايات خداوندي و داشتن توکل دانست و افزود: کشاورز وقتي نهالي را مي نشاند يا تخمي در زمين مي پاشد، منتظرنزول رحمت الهي است و هميشه اميدوار است زراعتش سرسبز شده، از آفات محفوظ بماند. در نتيجه هميشه به ياد خداست.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به تلاش دشمن برای نابود کردن نسل و زارعت ما گفت: دشمنان ما با تمسخر خانواده هاي پرتعداد و تأکيد بر لزوم کنترل جمعيت، تکثير نسل ما را با رشد منفي مواجه ساختند! و اينک با غوغايي که در مورد کمبود آب به راه انداخته اند، در صدد تعطيلي کشاورزي ما هستند.

 

خطیب جمعه خمام تصریح کرد: آنها در حالي که از صدور داروهاي بيماران صعب العلاج به کشور ما جلوگيري مي کنند، ولي هرگز جلوي صدور بي رويه برنج و گندم به کشور ما را نمي گيرند! تا کشاورزان ما هيچ رغبتي به کار پرزحمت کشاورزي پيدا نکنند. بنابراين پرداختن به کار کشاورزي در واقع نوعي مبارزه با دشمن و جهاد في سبيل الله است.

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: يکي از مصاديق نيکوکاري، انفاق مال مورد علاقه، به نيازمندان است که در رأسشان نيازمند نزديک و فاميل قرار دارد.

 

وی با اشاره به تلاش های کمیته امداد برای جمع آوری کمک های خیرین جهت تحویل به مردم نیازمند گفت: اگر خواستيد کمک هايتان را در صندوق کميته امداد بريزيد، مي توانيد آشکارا انجام بدهيد و هيچ اشکالي هم ندارد و اگر هم ديديد شخصي مبلغ کمي به صندوق انداخته، هرگز به آن به ديده حقارت ننگريد! چون شما چه مي دانيد؛ شايد خداوند همان مبلغ کم او را بپذيرد ولي مبلغ کلان ديگري را نپذيرد.

 

حجت الاسلام عاشوری همچنین با اشاره به هفته منابع طبیعی، درخت را يکي از زيباترين نعمت هاي خداوند عنوان کرد که براي طراوت محيط زيست انسان و تأمين رزق سالم او آفريده شده است و تصریح نمود: خداوند، طبيعت را به گونه اي آفريده که مي تواند آلودگي هاي عادي و معمولي را تجزيه و تصفيه کند و حتي تخريب هاي ناگزير از زندگي بشر را هم ترميم نمايد. لکن سوء استفاده هاي برخي افراد و سودپرستي برخي از شرکت هاي صنعتي، صدمات جبران ناپذيري به آن وارد مي کنند.

 

امام جمعه خمام یادآور شد: بسياري از مقررات دولتي بيش از آنکه کمک کننده به توليد در بخش کشاورزي و صنعت باشند، بازدارنده اند! در حالي که قاچاقچيان، با فرار از مقررات و بدون پرداخت حقوق قانوني وگمرکي، به سادگي بر ثروت خود مي‌افزايند و البته کمر توليد را هم مي‌شکنند.

 

وی التزام کامل به اقتصاد مقاومتی را تنها راه بازداشتن آمریکا از دست اندازی به حقوق حقه ایران عنوان کرد و خاطرنشان نمود: ما موفق شديم که قدرت نظامي مان را آنقدر افزايش دهيم که آمريکا وقتي مي خواهد اقدامي در سوريه و عراق انجام دهد، مجبور مي شود قبل از آن به مسئولين عالي‌رتبه کشورمان اطلاع دهد؛ لکن چون مي داند که اقتصاد ما ضربه پذير است، براحتي آن را مورد تحريم قرار مي دهد.

 

حجت الاسلام عاشوری با تاکید بر این نکته که باید قدرت اقتصادی خود را مساوی قدرت نظامی مان قرار دهیم گفت: در جريان اين مذاکرات هسته اي با غرب، ما فقط بايد اميدوار باشيم که اروپایی ها پي به حسن نيت ايران و خباثت آمريکا ببرند و در ادامه روند تحريمها از او جدا شوند؛ و الاّ مادامي که آنها دنباله رو آمريکا باشند، هيچ گاه هيچ تحريمي لغو نخواهد شد.

 

وی در پایان خطبه ها، به 20 اسفند «روز ملی راهیان نور» اشاره نمود و گفت: در اين ايام، کاروان هاي زيادي از سراسر کشور راهي جبهه هاي دوران دفاع مقدس مي شوند. به همين مناسبت در روز دوشنبه گذشته نيز جمعي از شهروندان خمام به همراه کارواني از خشکبيجار و لشت نشاء توسط توسط سپاه ناحيه مقداد شهرمان به مناطق عملياتي دفاع مقدس در خوزستان اعزام شدند و ان شاءالله که با کوله باري از معنويت و برگشته اند.

 

انتهای پیام/67


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads