کد خبر: 72599 - تاریخ: شنبه، 14 فوریه 2015 - 12:10

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

توافق روي کليات يعني توافق روي آنچه درباره آن اختلافي نبوده/ این گونه توافق مفهومی جز کش دادن مذاکرات ندارد

امام جمعه خمام گفت: توافق روي کليات يعني توافق روي آنچه درباره آن اختلافي نبوده و نيست و اين توافق غير از کش دادن چالش و تمديد مذاکرات هيچ مفهوم ديگري نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش خمام، بزرگداشت باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی را برخاسته از ماهیت انقلاب برشمرد و گفت: در بسياري از كشورها بزرگداشت اين روز با رژه و  مانور ارتش يا جشن هاي محفلي و يا ساير مراسم‏ هاي خاص برگزار مي ‏شود. ولي در ايران هر ساله، مراسم سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با راهپيمايي عموم مردم در سراسر کشور همراه است و مردم با شركت خود در راهپيمايي‏، با رهبر و آرمان‏هاي انقلاب اسلامي بيعت مي‏ كنند.

 

امام جمعه خمام یادآور شد: گرچه انقلاب در سال 57 به پيروزي رسيد اما تا زماني كه خطر استكبار وجود دارد، بايد انقلاب را حفظ و ارزش‏ هاي آن‏را ترويج كرد.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به 25 بهمن ماه سالروز صدور حکم اعدام سلمان رشدی از سوی حضرت امام (ره)، گفت: این حکم حياتى دوباره به اسلام بخشيد و دشمنان اسلام را به غيظ آورد و منفعل و منزوى ساخت.

 

وی علت حکم سلمان رشدی را ارتداد، سب النبی و محاربه برشمرد و تصریح کرد: حكم اعدام سلمان رشدى جنبه‏ هاى مختلفى دارد؛ يكى از آنها مسأله «ارتداد» است. چون سلمان رشدى سابقه اسلامى داشته و در خانواده مذهبى به دنيا آمده است. عنوان ديگر سبّ و دشنام است که طبق روايات، مجازات آن هم به اجماع علماي اسلام اعدام مي باشد و عنوان سوم، توطئه و محاربه اسلام است؛ چون كه اقدام سلمان رشدى يك كار شخصى نبود، بلكه‏ يك جريان توطئه آميزي بود كه از توطئه استكبار جهاني نشأت مى‏ گرفت.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: امام خامنه‌اي (مد ظله‌ العالي)، روز يکشنبه 19 بهمن، در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش و پدافند هوايي، فرمودند: «اگر اين اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحريم‌ها از دست دشمن خارج شود، بسيار خوب است؛ اما اگر اين اتفاق نيفتاد، همه بدانند که راهکارهاي فراواني در داخل کشور براي کند کردن حربه تحريم وجود دارد.»

 

وی تکیه گاه طرف مقابله در مذاکرات هسته ای را تحریم و تهدید برشمرد و اضافه کرد: آنچه در طول اين 14 ماه، «تکيه‌گاه» طرف ايراني بوده، اصل دستاوردهاي گوناگون هسته‌اي بود که متأسفانه بخشي از آن همچون غني سازي 20 درصد، بر اساس توافق‌نامه ژنو از حيّز انتفاع خارج شد؛ و در حال حاضر فقط تأسيسات «فردو» و تعداد قابل توجهي از «سانتريفيوژها» باقي مانده است.

امام جمعه خمام با اشاره به اظهار نظر جدید طرف غربی مبنی بر دو مرحله ای بودن توافق گفت: این در حالی است که چالش هسته‌اي ما با غرب، بر سر کليات نيست؛ چون که کلياتي مثل حق برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي، حق غني‌سازي، حق تحقيق و توسعه، حق توليد ميله‌ها و صفحات سوخت براي رآکتورها و… براي همه کشورهاي عضو معاهده NPT  پذيرفته شده است؛ و آنچه بهانه غربيها بوده، جزئيات برخورداري از اين حقوق است.

حجت الاسلام عاشوری در پایان تاکید کرد: توافق روي کليات يعني توافق روي آنچه درباره آن اختلافي نبوده و نيست و اين توافق غير از کش دادن چالش و تمديد مذاکرات هيچ مفهوم ديگري نداشته و نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/83


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads