کد خبر: 71527 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 فوریه 2015 - 18:20

حجت الاسلام عاشوری در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر:

مهم ترین دستاورد نظام اسلامی ارائه الگوی حکومت دینی در برابر حکومت های سکولار غربی است/ چرا آقازاده ها معنی نگرانی از آینده شغلی را نمی فهمند؟

امام جمعه خمام گفت: انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف خارجی و داخلی دستاوردهای فراوانی داشته است که ارائه الگوی حکومت دینی در برابر حکومت های سکولار غربی، یکی از مهم ترین دستاوردهای آن می باشد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که مهم ترین دستاوردهای نظام در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب چه بوده است گفت: برای درک دستاوردهای انقلاب اسلامی، باید ابتدا به وضعیت ایران در دوران رژیم طاغوت پرداخت. یعنی آن زمانی که ایران از حیث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی در دنیا اصلا مطرح نبود.

 

وی افزود: از حیث سیاسی باید گفت که ایران در دوران قبل از انقلاب اسلامی نظام سلطنتی موروثی داشته و مردم ایران هیچ نقشی در به قدرت رسیدن پادشاه نداشتند. و شاه از اختیارات کامل برخوردار بوده و فرمان او دستور خدا تلقی می شد. آخرین رژیم سلطنتی در ایران، رژیم منحوس پهلوی بود که با حمایت از بیگانگان به قدرت رسید. تحقیر مردم ایران از یک طرف و بها دادن به خارجی ها از طرف دیگر از خصوصیات محمدرضا پهلوی بود.

 

امام جمعه خمام با بیان این که رژیم پهلوی از حیث اقتصادی کاملا به خارج وابسته بود گفت: رژیم شاه در سال های پایانی عمر خود روزانه حدود شش میلیون بشکه نفت صادر می کرد و با وارد کردن کالاهای مورد نیاز مردم در بسیاری از زمینه ها، علاوه بر نابودی اقتصاد داخلی، زندگی مصرفی و وابسته به خارج را در ایران نهادینه می نمود. عمده صنایع شکل گرفته در ایران در دوران طاغوت، صنایع مونتاژ و وابسته بود.

 

حجت الاسلام عاشوری، مبارزه با فرهنگ اسلامی و ملی را از مختصات فعالیت های رژیم طاغوت دانست و افزود: اسلام زدایی و ترویج فرهنگ غربی، از اولویت های کاری تمامی دستگاه های دولتی بود. رادیو و تلویزیون، تئاتر و سینما، مطبوعات و کتاب، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی همگی ماموریت داشتند تا فرهنگ غربی را برای تغییر سبک زندگی ایرانیان از یک زندگی اسلامی و ملی به یک زندگی با سبک غربی ترویج نمایند. دربار و خاندان پهلوی خود پیشتاز ترویج فرهنگ مبتذل غربی در ایران بودند. مراکز فساد و فحشا علنی برپا بود و عناصری از خود دربار و خاندان پهلوی در پشت صحنه این مراکز حضور داشتند.

 

وی در ادامه افزود: ایران از حیث نظامی به عنوان یک کشور تابع، در قلمرو قدرت بلوک غرب با محوریت آمریکا به شمار می رفت. ارتش ایران به خاطر نقشی که آمریکایی ها تحت عنوان سیاست دو ستونی برای ایران به عنوان « ژاندارم منطقه خلیج فارس» تعریف کرده بودند، کاملاً تحت کنترل ایالات متحده بود. هزاران مستشار نظامی آمریکایی در بخش های کلیدی ارتش حضور داشتند. ایران قبل از انقلاب اسلامی، متحد استراتژیک رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه بود. تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 در دولت و مجلسین سنا و شورای ملی، نشان دهنده اوج وابستگی ایران به آمریکا و نداشتن استقلال بود. شاه در واقع هیچ اعتقادی به به استقلال و حاکمیت ملی ایران نداشت و تدوام حضور خود در قدرت را در گرو وابستگی به آمریکا می دید.

 

حجت الاسلام عاشوری

 

امام جمعه خمام با اشاره به تغییرات اساسی به وجود آمده در دوران بعد از انقلاب گفت: اکنون هر کسی که نگاهی اجمالی به وضعیت موجود کشور بیندازد، به خوبی می تواند تغییرات اساسی ایران با زمان قبل از انقلاب را درک کند و به دستاوردهای شگرف آن پی ببرد. ما به طور مختصر و فقط به عنوان نمونه در هر زمینه ای مصداقی را ذکر می کنیم: انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف خارجی و داخلی دستاوردهای فراوانی داشته است که ارائه الگوی حکومت دینی در برابر حکومت های سکولار غربی، یکی از مهم ترین دستاوردهای آن می باشد.

 

وی یادآور شد: همچنین بیداری اسلامی در بسیج ملت های مسلمان برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم و ارائه سبک زندگی اسلامی را می توان از جمله دستاوردهای مهم دیگر آن برشمرد. برخی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ایران عبارتند از: آزادی به معنای رهایی از استبداد داخلی و استعمار خارجی، استقلال به معنای تاثیرگذاری در عرصه های مختلف منطقه ای و معادلات بین المللی. تبدیل شدن به ام القرای جهان اسلام، ایجاد جبهه عزت بخش مقاومت در برابر خط ذلت بار سازش، قرار گرفتن به عنوان چهارمین قدرت موشکی جهان، ساخت پهپادهای پیشرفته، پیشرفت های علمی خصوصا در مسائل هسته ای و فناوری نانو، تبدیل شدن ایران اسلامی به یک قدرت بلامنازع در برابر زیاده خواهان، مجادله کردن با شش قدرت برتر جهان، استحکام زیرساخت های اصلی کشور، عمران و آبادانی در تمام مناطق خصوصا در روستاها، خوکفایی در بسیاری از محصولات و ایجاد باور به این که ما می توانیم، قرار گرفتن در جایگاه امن ترین کشور منطقه، خودباوری و اسکتبارستیزی، حاکمیت ولایت فقیه، جهت گیری عدالت خواهانه ، گسترش فرهنگ قرآنی و …

 

حجت الاسلام عاشوری همچنین در پاسخ به این سوال که اصلی ترین وظیفه مسئولان نظام اسلامی در برابر مردم چیست اظهار داشت: مسئولان در نظام اسلامی خادمان مردم هستند و باید همه تلاش خود را در برآورده کردن خواسته های مشروع آن ها به کار گیرند و از آنجایی که نظام اسلامی ایران حاصل مجاهدت های ملت مسلمان ایران است، لذا اصلی ترین انتظار آن ها هم از مسئولینشان حفظ و حراست از آرمان های انقلاب و اهداف آن است و این که به عدالت رفتار کنند و زمینه آسایش خاطر مردم را فراهم نمایند.

 

وی با بیان این که باید همه تلاش کنند تا زمینه ای فراهم شود که هر فرد شایسته ای بتواند بدون پارتی در موقعیت مناسب خود قرار گیرد گفت: والا فقط چاپلوس ها با چسبیدن به صاحب نفوذها، پست های کشور را اشغال می کنند و انقلاب را از اهداف پاک آن باز می دارند. در نظام اسلامی سزاوار نیست که مردم دائماً نگران آینده فرزندان خود باشند یا حداقل این گونه نگرانی ها در مسئولین هم وجود داشته باشد؛ نه این که آقازاده ها اصلاً معنی نگرانی از آینده شغلی را نفهمند ولی جوانان مردم از شدت نگرانی، رنگ آسایش را نبینند!

 

امام جمعه خمام در پاسخ به این سوال که آیا نظام اسلامی در تحقق شعارهای خود موفق عمل نموده است یا خیر گفت: قطعاً همه شعارهای انقلاب محقق نشده است ولی این نقص از انقلاب اسلامی ایران نیست بلکه عوامل متعددی دارد که کارشکنی های ضدانقلاب و دشمنی های استکبار از عمده ترین آن ها می باشد. ولی در عین حال هم نباید سهل انگاری برخی از مسئولین را از نظر دور داشت.

 

وی تصریح کرد: اگر همه دست اندرکاران نظام به این باور برسند که باید با ظرفیت های داخلی، مشکلات کشور را حل کنند قطعاً با همکاری یکدیگر موفق خواهند شد ولی متاسفانه اختلاف دیدگاه ها و آزمودن راه های پرهزینه و وقت گیر امکان رسیدن به آرمان های انقلاب را با وقفه مواجه می کند. اگر دولت ها تابع محض رهبری می بودند، مسلما نظام اسلامی می توانست به بسیاری از اهداف خود دست پیدا کند. بیانات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و رهانیدن بودجه کشور از وابستگی به نفت، نمونه ای از این گونه خواسته ها است که متاسفانه مسئولین رده بالای ما در عملیاتی کردن آن سهل انگاری می کنند.

 

امام جمعه خمام در پایان گفت: اتحاد قوا، مبارزه با فساد، جهاد فرهنگی و … نمونه های دیگری هستند که باید نصب العین همه دست اندر کاران نظام قرار گیرند. در آن صورت است که عنایات خداوند هم شامل می شود و ان شا الله موفقیت حاصل می گردد.

 

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads