کد خبر: 71347 - تاریخ: دوشنبه، 2 فوریه 2015 - 09:28

استاندار گیلان:

راه‌آهن گیلان ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن گیلان ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد،گفت: تکمیل این راه آهن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه پیش‌بینی شده سال ۹۴ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

به گزارش خوبان: محمدعلی نجفی شامگاه شنبه در همایش  رسانه و انقلاب،فجر انقلاب را فجر استقلال و آزادی عنوان کرد و اظهار داشت: عملکرد و تلاش‌های استاندار گیلانفرزندان انقلاب باید در این دهه به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش کمیته‌های بزرگداشت ستاد دهه فجر در استان قابل تقدیر است، افزود: انقلاب به ما آموخت که در عملکرد و فعالیت‌های خود راسخ و استوار باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به جمعیت میلیونی در مراسم استقبال از امام خمینی (ره) گفت: جوانان مومن و نو اندیش و پاکدامن امروز ما سربازان انقلاب هستند.

نجفی تسریع بخشیدن به آهنگ جذب سرمایه گذار توسط بخش خصوصی در شهرداری‌های استان را لازم و ضروی عنوان کرد و افزود: در دهه فجر امسال پروژه‌های مربوط به بخش کشاورزی و تجهیز و نوسازی و احداث شبکه‌های آبیاری و موارد مربوط به ذخیره آب با اعتبار 32 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به گازرسانی به 58 روستا با اعتبار 33 میلیارد تومان خاطرنشان کرد:میزان تولید زیتون در استان امسال به 13 هزار تن رسیده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ما نباید روستاهای بدون آب و برق داشته باشیم، تصریح کرد: تعداد روستاهای برخوردار از آب استان هزار و 678 عدد است و تعداد روستاها در برخورداری از برق به بیش از دو هزار و 531 روستا می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه نخستین راه آهن گیلان دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد،گفت: مدیریت محلی باید تقویت شود اگر چه عملکرد شوراها در برخی جاها ایراداتی دارد ولی گفتمانی تا نهادینه شود زمان می‌برد.

وی بالاترین رهاورد دولت را کنترل تورم دانست و گفت: تورم در کشور به 16 درصد رسیده است و تورم در گیلان 2.5 درصد از متوسط کشوری کمتر است.

استاندار گیلان تصریح کرد: تقویت آگاهی از حقوق شهروندی و صیانت از آن در استان پیگیری می‌شود و برهمه حدود مسئولان سیاسی و اجتماعی فرهنگی استان تاکید دارم که در این بخش کوشا باشند.

نجفی با بیان اینکه در بخش سواحل استان برنامه و پیگیری‌ها لازم اجرایی می‌شود، گفت: ایجاد دولت الکترونیک برای جلوگیری از فساد موثر است، در این بخش در گیلان توفقیات و برنامه‌های خوبی وجود دارد و یکی از کارهای اصلی استان استفاده از دانش فناوری است و استفاده از بخش خصوصی در این حوزه باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در سه ماه اول پاییز سال گذشته 16.4 درصد بود و امروز به 12.3 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: راه آهن قزوین- رشت، رشت – انزلی و انزلی- آستارا در پروژه قزوین – رشت 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 32 کیلومتر آن ریل‌گذاری شده و بیش از 850 میلیارد تومان هزینه داشته است و حدود 500 میلیارد تومان نیاز دارد و در بودجه 94 حدود 280 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به پروژه راهن قزوین – رشت – انزلی که حدود 41 کیلومتر به آن اضافه شده است، افزود: پروژه حتما باید به انزلی آستارا وصل شده تا اقتصادی شود و پروژه رشت انزلی 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه رشت –آستارا به دلیل مشکلات فایناس هنوز قطعی نشده است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads