کد خبر: 69429 - تاریخ: جمعه، 9 ژانویه 2015 - 19:09

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

مطرح کردن موضوع رفراندوم در زمينه مذاکرات هسته‌اي نشان دهنده ناتواني در حراست از آن است

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که مطرح کردن موضوع رفراندوم در زمينه مذاکرات هسته‌اي، نشان دهنده ناتواني در حفظ و حراست از آن است گفت: کما اينکه رسانه‌هاي معاند، همين برداشت را از آن کرده اند و با ذوق زدگي تمام سعي در برجسته کردن اينگونه مطالب نموده اند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به 19 دی ماه گفت: امروز نوزدهم دي ماه سالروز قيام مردم قم در حمايت از حضرت امام(ره) ‌در سال 56 است که 2 روز قبل از آن يعني 17 دي ماه به مناسبت سالروز کشف حجاب در سال 1314 به توسط رضاخان صورت گرفته بود، مقاله اي در روزنامه اطلاعات آن زمان عليه حضرت امام(ره) چاپ شد.

 

وی قیام مردم قم را آغاز حرکتي گسترده براي تسريع پيروزي انقلاب خواند و تصریح کرد: از آن سال تا کنون مردم متدين قم، بازاريان، طلاب و دانشجويان و بسيجيان، اين روز را گرامي مي دارند و هر ساله به مناسبت چنين روزي به ديدار مقام معظم رهبري مي روند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم اظهار داشت: « مسئولان کشور و دولت نبايد به دست بيگانه چشم بدوزند و بدانند حتي يک قدم عقب‌نشيني، پيش روي دشمن را به دنبال مي‌آورد… دشمن ممکن است در اثر مقاومت و ايستادگي ما عقب نشيني بکند ولي هرگز دست از دشمني بر نمي دارد.»

 

خطیب جمعه خمام منافع یک کشور را در حفظ اصول، ارزش ها و آرمان های آن دانست و خاطرنشان کرد: متقابلاً آرمان‌ها و ارزش‌ها، منافع کشور را حفظ مي کنند. از اين رو در هيچ کشوري به خصوص کشورهاي غربي، منافع ملي بدون آرمان‌ها و ارزش‌ها معنا ندارد و از قضا غربي‌ها در اين ميدان از ديگران جلوتر هستند.

 

امام جمعه خمام با بیان این که دعواي تقابل دين و منافع ملي در ايران، دعوايي کهنه است که ريشه در تعاليم مسيحي و فلسفه هاي سياسي غربي دارد گفت: ارزش‌هاي ديني و انقلابي به هيچ وجه در نقطه مقابل منافع ملي قرار ندارند تا اينکه عده اي بخواهند براي تأمين منافع ملي آنها را کنار بگذارند!

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری اهميت سانتريفيوژهايي که توسط فرزندان زحمتکش اين ملت در شرايط سخت به‌دست آمده است، اگر بيشتر از اصل انقلاب اين ملت نباشد کمتر نيست.

 

خطیب جمعه خمام یادآور شد: دشمن با همان شدتي که با اصل انقلاب ما مخالفت مي کرد، اکنون به همان شدت و بلکه شديدتر با سانتريفيوژهاي ما به مخالفت مي پردازد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه ها با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: مطرح کردن موضوع رفراندوم در زمينه مذاکرات هسته‌اي، نشان دهنده ناتواني در حفظ و حراست از آن است. کما اينکه رسانه‌هاي معاند، همين برداشت را از آن کرده اند و با ذوق زدگي تمام سعي در برجسته کردن اينگونه مطالب نموده اند.

 

انتهای پیام/69


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads