کد خبر: 69340 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 ژانویه 2015 - 15:59

دبیر اجرایی جشنواره استانی فیلم عمار خبر داد:

آغاز به کار جشنواره فیلم عمار در گیلان

میثم ذاتی با اشاره به اینکه جشنواره استانی فیلم عمار برای نخستین بار در گیلان و پنجمین بار در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره فیلم عمار هر سال از 9 دی آغاز و تا 9 دی سال بعد ادامه می‌یابد.

به گزارش خوبان، میثم ذاتی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز نمایش فیلم‌های عمار در گیلان اظهار کرد: افتتاح این جشنواره از روز گذشته در خانه جشنواره فیلم عمارمیرزا کوچک رشت آغاز شد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار در 16 شهرستان گیلان اکران می‌شود، تصریح کرد: بیش از 70 فیلم برگزیده جشنواره کشوری عمار در گیلان به مدت دو ماه اکران می‌شود و پس از آن فیلم‌های جدید برای اکران معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی جشنواره استانی فیلم عمار از داوری 43 اثر جشنواره فیلم عمار استان گیلان خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم استانی اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه امسال برگزار و از آثار برگزیده گیلان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره استانی فیلم عمار برای نخستین بار در گیلان و پنجمین بار در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره فیلم عمار هر سال از 9 دی آغاز و تا 9 دی سال بعد ادامه می‌یابد.

ذاتی بازه زمانی آثار برگزیده فیلم عمار را 10 روزه عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون 2 هزار و 600 اثر به جشنواره فیلم عمار در تهران ارسال شده است که 930 اثر بین‌المللی  و بقیه داخلی است.

وی تعداد اکران کنندگان فیلم جشنواره عمار در گیلان را 300 نفر عنوان کرد و متذکر شد: محل اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار در مساجد، منازل شهدا و … است.

دبیر اجرایی جشنواره استانی فیلم عمار با تصریح بر اینکه انتخاب مکان اکران فیلم به عهده اکران کننده است، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم عمار در 15 مسجد رشت برگزار می‌شود و با توجه به برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های گیلان و آزاد پس از پایان امتحانات فیلم‌های برگزیده عمار را نمایش می‌دهند.

وی تعدادی از فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار در گیلان را در زمینه انیمیشن‌های پویانمایی، گزینه روی میز، مستند جمعیت ایران 200 میلیونی، مستند گام نهایی، مذاکرات ژنو، مستند کوثر و… عنوان کرد.

ذاتی با بیان اینکه مستند کوثر از فیلم‌های جشنواره استانی فیلم عمار است، یادآور شد: این فیلم گیلانی توانست به جشنواره کشوری راه پیدا کند و جزو آثار منتخب جشنواره کشوری شود.

وی جشنواره فیلم عمار را با رویکرد انقلابی، فرهنگی و مذهبی ذکر کرد.

انتهای پیام/17


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads