کد خبر: 69207 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 ژانویه 2015 - 19:12

استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت آمادگی مدیران در زمان بارش باران و برف

محمد علی نجفی گفت: باتوجه به روند کاهش دما و بارش برف در چند روز آینده تمامی مدیران باید از آمادگی کامل برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و رویارویی با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

به گزارش خوبان: محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی نیروها در مواقع بحران اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی گیلان از روز پنجشنبه هوای گیلان شاهد برف و باران خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به روند کاهش دما و بارش برف در چند روز آینده تمامی مدیران باید از آمادگی کامل برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و رویارویی با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

وی باتوجه به خاطرات تلخ مردم از بارش سنگین برف های گذشته از جمله برف سنگین سال 86 اظهار داشت : اثرات روانی و مادی آسیب ناشی از بارش برف آن سال هنوز باقی است و باید بتوانیم با تجاربي كه داريم ضمن حفظ آمادگي ها جامعه را به سمت فضای مثبت وبا نشاط سوق دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مجسمه های یخی سال گذشته شهرداری رشت افزود: در کنار مقابله با بحران و تأمین نیازهای اساسی باید فضا را به گونه‌ای برای مردم مهیا کنیم تا با ایجاد برنامه های شاد و مفرح زمینه بهره مندی آنان از این مواهب فراهم شود.

jpg2943

استاندار گیلان بر حضور قوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در خصوص برف روبی جاده های اصلی  تأکید کرد افزود: باز بودن مسیر در ایام برف از جمله اقدامات مهمی به شمار می رود که در صورت تحقق آن دستگاههای خدمات رسان و امدادی قادر به انجام کارهایشان خواهند بود.

استاندار گیلان همچنين بر افزايش ذخيره سوخت نيروگاه ها ،صنايع ونانواييها تاكيد كرد وگفت: خوشبختانه در بخش ارزاق عمومي وضعيت بسيار خوبي داريم وجاي هيچ نگراني نيست.

نجفي ادامه داد :البته در شرایط خاص ممکن است عده ای به دنبال کسب منافع و سودجویی باشند كه از تعزيرات حكومتي ميخواهم به شدت با اين افراد برخورد كند.

این مقام مسئول به وزش باد گرم تا روز چهارشنبه واحتمال آتش سوزی جنگلها ومراتع هم اشاره کرد اظهار داشت: باتوجه به وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی در استان آمادگی تمامی دستگاههای امداد، خدمات رسان، انتظامی، نظامی و بسیج و سپاه از جمله موارد مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار بر ضرورت تحقق کامل مصوبات این نشست تأکید کردوگفت: مصوبات اين نشست تنها مربوط به چند روز آينده نيست وبراي كل فصل زمستان است.

 

نجفی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد در خصوص عملکرد برخی از بانكها گفت: برخی از بانک ها در پرداخت تسهيلات جبران خسارت حوادث غيرمترقبه خوب عمل نكردند، حوادث غیرمترقبه تنها بارش برف، زلزله و سیل نیست بلکه فقر و فراهم نکردن تسهیلات براي مردم و ایجاد فضای روانی منفی نیز حادثه است.

وی افزود: با توجه به سیر خوبی را که استان در بخش ایجاد اشتغال ایجاد شده متأسفانه در خصوص عملکرد برخی بانکها گلایه هایی وجود دارد که باید رفع گردد.

استاندار ادامه داد: متأسفانه برخی هنوز مشکلات جامعه را  خوب درک نمی کنند، بويژه مشكلات خانواده ای با چند فرزند فارغ التحصیل و بیکار كه به دنبال اشتغال هستند. مدیران باید تکالیفی که بر دوش آنها در بخش اشتغال گذاشته شده است به نحو احسن به انجام رسانند.

انتهای پیام/86


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads