کد خبر: 69205 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 ژانویه 2015 - 15:07

مدیرکل منابع طبیعی گیلان هشدار داد/

احتمال افزایش وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان بر اثر وزش باد گرم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نسبت به احتمال افزایش وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی این استان بر اثر وزش باد گرم هشدار کرد.

به گزارش خوبان: داوود زارع امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به وزش باد گرم در استان گیلان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی وزش باد گرم آتش سوزیاز امروز شدت می‌یابد و به همان اندازه احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت احتیاط و مراقبت از عرصه‌های جنگلی گیلان تصریح کرد: افزایش دمای گیلان رطوبت را کاهش می‌دهد و محیط جنگلی را خشک می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وجود برگ‌های خشک جنگلی عنوان کرد: هرگونه بی‌مبادلاتی در عرصه‌های جنگلی اینگونه برگ‌های خشک در کف جنگل را دچار حریق کرده و آتش در کوتاه‌ترین زمان سطح وسیعی از عرصه را فرا می‌گیرد.

وی از تشکیل تیم‌های اطفای حریق متشکل از نیروهای متخصص و با تجربه خبر داد و گفت: در حد لازم امکانات خود را برای مقابله با هرگونه حادثه آتش‌سوزی تجهیز کرده‌ایم.

زارع با اعلام آماده‌باش به تمام نیروهای اداره کل منابع‌ طبیعی استان برای حفاظت از انفال الهی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در امر حفاظت از انفال الهی می‌تواند خسارات ناشی از وقوع احتمالی آتش‌سوزی را به حداقل برساند.

وی با تاکید بر اینکه عرصه‌های جنگلی گیلان متعلق به تمام مردم است، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم در امر مراقبت از عرصه‌های جنگلی ما را یاری دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مسافرانی که وارد این استان می‌شوند خواست تا از روشن کردن هرگونه آتش حتی انداختن چوب کبریت روشن و ته سیگار روشن در عرصه‌های جنگلی به شدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه گردشگران باید اصول ایمنی در طبیعت گیلان را رعایت کنند، متذکر شد: بی‌توجهی در این زمینه ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

زارع شماره تلفن 1504 را به صورت شبانه‌روزی برای دریافت گزارش‌های آتش‌سوزی و تصرفات عرصه‌های جنگلی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/61


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads