کد خبر: 69019 - تاریخ: شنبه، 3 ژانویه 2015 - 15:10

نجفی در جلسه کارگروه اشتغال:

قرار گرفتن گیلان در رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار/ مدیر بانک صادرات گیلان باید به تهران برود

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد بانک صادرات، پست بانک و توسعه تعاون گیلان و همکاری نکردن این بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال طرح‌های کمیته امداد گفت: مدیر بانک صادرات گیلان باید به تهران برود و تا زمانی که « محمدرضا پیشرو» مدیر عامل این بانک با بنده تماس نگرفته است نباید به گیلان برگردد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به وضعیت اشتغال این استان اظهار کرد: گیلان بار دیگر در رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور قرار گرفت.

 

jpg2922

 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل پاییز کشور یک‌ درصد افزایش داشته است، افزود: این امر در حالی رخ داد که نرخ بیکاری در گیلان 1.5 درصد کاهش یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این نرخ هنوز راضی کننده نیست، تصریح کرد: گیلان توانسته است بر اساس ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رتبه نخست خود را در بهبود فضای کسب و کار در سال جدید حفظ کند و فاصله‌اش را نسبت به استان‌های دیگر افزایش دهد.

وی گفت: بنده باز هم اعلام می‌کنم با وجود بهبود شاخص‌ها از وضعیت کنونی راضی نیستم و گیلان باید به جایگاه اصلی خود برسد.

نجفی درباره وضعیت احداث صنایع بزرگ پتروشیمی در گیلان خاطرنشان کرد: برای صنایع پتروشیمی در گیلان به دنبال سرمایه‌گذار یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی هستیم و قرار است حدود 60 تا 70 هکتار زمین برای این پروژه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک صادرات، پست بانک و توسعه تعاون گیلان خواستار توجه ويژه بانک ها به طرح هاي زودبازده شد و افزود: متأسفانه برخي از بانک هاي استان شامل بانک صادرات و پست بانک در اين زمينه عملکرد ضعيفي از خود نشان داده اند که هر چه سريعتر بايد در جهت رفع اين مشکل اقدام کنند.

 

jpg2921

 

استاندار گیلان همکاری نکردن این بانک‌ها در اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال طرح‌های کمیته امداد این استان را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: مدیر بانک صادرات گیلان باید به تهران برود و تا زمانی که « محمدرضا پیشرو» مدیر عامل این بانک با بنده تماس نگرفته است نباید به گیلان برگردد.

محمدحسین زارعی مدیر شعب بانک صادرات گیلان نیز در نشست مذکور در دفاع از عملکرد بانک خود با بیان اینکه 137 طرح را به تصویب رسانده‌ایم، اظهار کرد: بنده نمی‌توانم آمار دروغ ارائه دهم.

انتهای پیام/30

 

 

 

اخبار مرتبط:

انتقاد شدید معاون امور برنامه‌ریزی استاندار از بانک صادرات گیلان

بیکاری ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان گیلان قابل تحمل نیست

کسب رتبه دوم بیکاری گیلان در کشور خجالت‌آور است

مقایسه میزان بیکاری در گیلان با سایر استانها


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads