کد خبر: 68999 - تاریخ: شنبه، 3 ژانویه 2015 - 11:37

در خطبه های نماز جمعه خمام/

حجت الاسلام عاشوری: ایران پرچم دار وحدت مسلمین در جهان است

امام جمعه خمام نظام اسلامي ايران را پرچم دار وحدت مسلمين در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام خميني(ره) بعنوان احياگر اسلام ناب و از چهره هاي کم نظير تاريخ اسلام، با تعيين هفته وحدت، نقطه عطفي در اتحاد ميان مسلمين جهان ايجاد کرد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه با اشاره به درپیش بودن هفته وحدت، رسول گرامی اسلامی را منادی وحدت در میان مسلمین خواند و اضافه کرد: حضرت امام(ره) با درک ضرورت وحدت فِرَق و مذاهب اسلامي، در ابتکاري قابل تحسين، اين فاصله زماني را بنام هفته وحدت ناميدند.

 

وی با تاکید بر این نکته که وحدت يعني اينکه مذاهب  مختلف اسلامي بر مشترکات خود از قبيل خداي واحد و پيامبر مشخص و کتاب آسماني معين، تأکيد بورزند، گفت: مسلمانان با حفظ عقايد مسلم و مختص خود در برابر دشمنان اسلام، موضع واحد داشته باشند.

 

به گفته امام جمعه خمام وحدت يك دستور دينى و تفرقه يك آسيب اجتماعي است.

 

حجت الاسلام عاشوری افزود: متأسفانه گروه هايي لجوج و متعصّب همچون وهابيت، القاعده و طالبان و داعش و النصره و بوکوحرام و… در کشورهاي اسلامي وجود دارند که با تحريک دشمنان اسلام، همچون خوارج با تکفير ساير مسلمين به جنگ و کشتار آنها برمي خيزند. غافل از اينکه با اين عمل خود، تيشه به ريشه اسلام مي زنند.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به این نکته که در يک صد سال اخير، علماي زيادي در جهت وحدت بخشيدن ميان مسلمين تلاش کرده اند اضافه کرد: سيد جمال الدين اسدآبادي  و حضرت آيت الله العظمي بروجردي(ره) در ايران و شيخ محمد عبدُه و شيخ محمود شلتوت از مصر از جمله این علما هستند.

 

وی  نظام اسلامي ايران را پرچم دار وحدت مسلمين در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام خميني(ره) بعنوان احياگر اسلام ناب و از چهره هاي کم نظير تاريخ اسلام، با تعيين هفته وحدت، نقطه عطفي در اتحاد ميان مسلمين جهان ايجاد کرده که مي تواند زمينه ساز وحدت حقيقي و اخوت اسلامي بين مسلمين جهان گردد.

 

امام جمعه خمام با اشاره به سالروز واقعه کشف حجاب از سوی رضاخان پهلوی گفت: علي رغم مخالفت‏هاي فراوان مردم مسلمان و علماء اسلام و نيز وقوع حادثه خونين مسجد گوهرشاد، رضاخان در هفدهم دي ماه 1314ش، در جشن فارغ التحصيلي دانشسراي مقدماتي دختران در تهران، كشف حجاب زنان را به طور آشكار آغاز نمود و خود به اتفاق همسر و دخترانش كه بدون حجاب بودند در اين جشن شركت كرد.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان متذکر شد:  با اين همه، عده زيادي از زنان مسلمان، با به جان خريدن همه خطرات و تحقيرها، تا پايان حكومت رضاخان و پس از آن حاضر به ترك حجاب خود نشدند و با مقاومت، افتخار نسل‏ هاي آينده شدند.

 

انتهای پیام/50


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads