کد خبر: 68585 - تاریخ: دوشنبه، 29 دسامبر 2014 - 11:38

فرمانده انتظامی رشت:

فالگیران با ۲۵ سال سابقه کلاهبرداری در رشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: فالگیرانی که بیش از ۲۵ سال با تسخیر ذهن افراد منبع درآمد خوبی برای خود کسب کرده بودند با اقدام قاطع پلیس شهرستان رشت دستگیر شدند.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ رحیم شعبانی  اظهار داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه  یک زن و دو مرد در  بخش نیروی انتظامیسراوان این شهرستان سال‌ها با تسخیر ذهن افراد ساده لو خود را منجی رساندن به آرزوها یا منجی نجات  افراد مبتلا به بیماری  معرفی و درآمد هنگفتی برای خود کسب کردند، موضوع به صورت ویژه مورد بررسی ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی  شیوه‌های رمالی این افراد را دعانویسی، استفاده از حروف ابجد، ستاره شناسی، فالگیری و استفاده کتب دینی اعلام کرد و افزود: تبحر خاص این افراد موجب جلب افراد ساده لوح شده و در نتیجه  حق ویزیت خود را که میزانش از ویزیت  پزشکان متخصص بالاتر بوده، از افراد مراجعه کننده دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت، مهیا شدن بستر همکاری برای دستگیری این افراد را روشنگری پلیس، محقق نشدن وعده‌های دروغ و متعاقب گله مندی مردمی اعلام کرد و گفت:  در نتیجه پلیس در عملیاتی این سه نفر را در بخش سراوان شهرستان رشت دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کرد.

شعبانی، سابقه رمالی این افراد را بیش از 25 سال اعلام کرد و از مردم این شهرستان خواست، در صورت اطلاع از این قبیل کلاهبرداران مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads